Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg proteinpulver og karbohydrater.

På proteinfabrikken har jeg tenkt å kjøpe http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1772 som protein.

Og det med karbohydratene er jeg usikker på. Jeg har tenkt å trene etter skoletid og rundt lekse,øvingstiden.

Og det emd karbohydrater er jeg ganske usikker på.

Jeg lurer på hvilken karbohydrat type jeg bør kjøpe.

Jeg vil ikke at det skal påvirke skole eller lignende. Vil helst at det skal hjelpe til. Jeg kan ikke fullt så mye om dette med karbohydrater, så lurer på om noen hadde anbefalinger som på ingen måte kan påvirke matinntaket eller lignende som igjen kan påvirke skolearbeidet på en negativ måte.

Lenke til kommentar

DET står "fra TN " nederst, men seff kan jeg ha skrevet det selv om jeg hadde tatt mer tid for jeg kan det jo.

mitt øverst, og tn kilde med tydlige streker mellom. :yes:

Vill ikke si jeg vet mer enn hyrlen ,golfbagger, lars,WH1TE ,TFT og ø ++ osv her inne om trening.

Man lærer av å lese raporter, trene i samme hus som TN , snakke med erfarene mennesker, lese ryp, og ikke mins det å teste noe selv!!

Jeg tester ut ting og skaffer meg erfaringer man ikke kan lære seg av å lese.

:ohmy:

Endret av War
Lenke til kommentar

Men angående treningsopplegg.

Den 1 1/2 - 2 timen(ene) så bruker jeg å trene følgende.

Begynner med 10 min sykling. Som vil si ca 4 km sykkling.

Så tar jeg div apparater for overkroppen der jeg f.eks starter på 20 kg med 20 rep. så 25 kg med 15 rep og 30 kg med 10 og 35 kg med 5 så går jeg motsatt tilbake..

Så avslutter jeg treningen med enten jogging eller sykling i 10 min på 4 km.

Er det ett opplegg som er helt på tryne eller kan det funke?

Nå skal det jo legges til at jeg ikke har planer om å bli noen bodybuilder av noe slag eller noe som helst innenfor idrett.

Men planen er å bli kvitt noen kalorier og få en flatere mage i tillegg til litt mer muskler i armer og overkropp..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg har drevet med vekttrening i snart ett år og er godt fornøyd med resultatene jeg har oppnådd, men jeg lurer nå på om det er noen måte jeg kan få mer ut av treningen?

Jeg er nå 16 år og har hatt følgende opplegg i hele perioden:

Treningen:

Styrketrening: 2-5 ganger i uken

I tillegg til dette blir det litt løping, fotball, sykling og tennis.

PS: Ønsker ikke at treningen skal gi meg ekstreme muskler eller noe i den duren; tenker mer i retningen fitnesskropp; hvis dere skjønner hva jeg mener. Er også ute etter å opprettholde en god kondisjon osv

Kostholdet:

På denne fronten så er tingene litt mer opp til tilfeldighetene. Har ingen spesielle matvaner og spiser for det meste et helt vanlig norskt kosthold.

Det eneste faste er en pille triomega til frokost:p

PS: Er ikke interessert i et kosthold som jeg ser mange andre har; egg til frokost, tunfisk til lunsj osv)

Dette lurer jeg på:

Treningen:

Har merket at kondisjonen/farten ikke akkurat har blitt bedre etter mye vekttrening. Jeg har trent mindre kondisjon/fart i denne perioden enn før, men skyldes dette også økt muskelmasse? Gjelder det bare å trene mye kondisjon/fart for å komme tilbake til gammel form?

Kostholdet:

Burde jeg starte med proteintilskudd? I såfall hvilken "boks" burde jeg kjøpe og hvor ofte/mye burde jeg få i meg?

Andre kommentarer?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Treningen:

Har merket at kondisjonen/farten ikke akkurat har blitt bedre etter mye vekttrening. Jeg har trent mindre kondisjon/fart i denne perioden enn før, men skyldes dette også økt muskelmasse? Gjelder det bare å trene mye kondisjon/fart for å komme tilbake til gammel form?

Økningen av muskelmasse har en del og si ja...

Legg inn noen øvelser der du trener eksplosivitet for beina!

Kostholdet:

Burde jeg starte med proteintilskudd? I såfall hvilken "boks" burde jeg kjøpe og hvor ofte/mye burde jeg få i meg?

Proteintilskudd hjelper kroppen med å restituere, så det anbefales vel...

Basic Protein fra TN.no anbefales! Hvis du aldri har prøvd protein-shake, eller ikke er sikker på hvilken smak du vil ha, så gir TN smaksprøver! Bare å sende mail og spørre!

http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=642

(Sitter faktisk i tn.no t-skjorte her :D )

Lenke til kommentar

Takk for tips.

Hva slags øvelser kan jeg kjøre som trener eksplosivitet for beina?

Har aldri prøvd proteinpulver før nei. Den boksen du linket til; er det pulver som man blander ut med vann? Har ikke peiling liksom.... Sender de gratis(??) smaksprøve?

Anbefales det mere tilskudd enn proteiner? Eller er det det viktigste?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Proteiner er det viktigste, men man kan også bygge muskler uten å ta proteintilskudd. Men da er du ikke garantert å få samme utbytte for hver svettedråpe. Du kan komme langt med å bare spise et proteinrikt måltid etter trening (middag, speilegg, tunfisk o.l.)

Nybegynnere vil uansett ha så stor fremgang når de begynner å trene fullkroppsprogram at de ikke vil ha behov for f.eks. kreatin eller ZMA for å bli større.

(Nevnte kosttilskudd skal ikke forveksles med doping, og støtter kun anabole funksjoner uten selv å fungere anabolt)

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Proteiner er det viktigste, men man kan også bygge muskler uten å ta proteintilskudd. Men da er du ikke garantert å få samme utbytte for hver svettedråpe.

Nei, nettopp det jeg har gjort hittill.

Det kan ikke på noen måte være usunt for kroppen med slikt proteinpulver?

Hvis ikke så kjøper jeg den 4 kg's boksen. Er det pulver som blandes med vann bare?

Hva slags øvelser kan jeg kjøre som trener eksplosivitet for beina?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

For bena kan du for eksempel kjøre knebøy... eller benspark og bencurl hvis du har apparater til det (enda mer allsidig trening av bena)

Knebøy:

kneb%F8y2.jpg

Benspark:

bencurlnere.jpg

Bencurl:

LVLyingLegCurl.gif

Edit: var visst andre navn på øvelsene som var de vanlige

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Ja, skal kjøre mer av det fremover.

Det kan ikke på noen måte være usunt for kroppen med slikt proteinpulver?

Hvis ikke så kjøper jeg den 4 kg's boksen. Er det pulver som blandes med vann bare?

Hvilken smak? Noen som har erfaringer?

I jordbærsmak: Farge (rødbetepulver).

I sjokoladesmak: lavfett kakao.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...