Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Du har tydeligvis ikke fått med det at bcaa har vært ulovilig i Norge inntil nylig... Og PF og PSMF kom lenge før bcaa ble tatt inn i nettbuitkken deres. PF og PSMF er heller ikke Børge sine verk. Greit å forholde seg til fakta ;) Det som fantes av "bcaa" før har du jo fått svar på av børge. Når det gjelder markedsføring, så kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til reklame for den sia klistra rundt over alt på ulike nettsider. Og han bruker i det miste produkter han selger og prisippene sine selv, i motsetning til visse andre folk som har blitt lagt elsk på her.

Jeg har sett BCAA i Norge lenge, mulig de jeg har sett det hos har vært ute av landet da :p

Sa da vel ikke at PF og PSMF var Børge sitt verk? Da må jeg skrive mere forståelig heretter :ohmy:

 

Børge Fagerli trenger ikke markedsføring, markedsføring trenger Børge Fagerli :ph34r:

 

Må få nevne at jeg verken digger PF, TN, MyR eller noen som helst proteinpulverleverandører. Alt smaker høgg uansett :p

På den andre side så har Fagerli levert maksimal service, han svarte på mail om en boks proteinpulver jeg hadde bestilt som var ødelagt etter 2 timer :ph34r: DET er stramt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Men det er fascinerende å lese. Diskusjonene rundt "børge vs. resten" er omtrent som å lese fanboys som diskutrer hva som er best av xbox 360 og wii.

 

Men men, Børge trener jo styrkeløftprogram som Mike Tuscherer lager, så da kan vi i hvertfall være enige om hva som er den optimale treningsformen :cool:

Lenke til kommentar

(...) han svarte på mail om en boks proteinpulver jeg hadde bestilt som var ødelagt etter 2 timer :ph34r: DET er stramt...

 

Det har gått 4 dager siden jeg sendte mail til PF, enda ikke fått svar..

 

 

(...) fanboys som diskutrer hva som er best av xbox 360 og wii.

(...)

 

Ingenting som heter X360 vs Wii, det er X360 vs PS3. Wii er i en egen kategori ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Haha, takk for at du understreker poenget mitt :mrgreen:

 

I tillegg synes jeg det er veldig morsomt hvordan en del mener at de følger opp "vitenskaplig" dokumentasjon, når de pøser ut random sitater fra pubmed om ting de liker. Dette gjør de helt frem til det kommer studier de selv ikke er enige i, da er det konspirasjon og metodefeil med en gang :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Forresten, til alle dere som hiver i dere kosttilskudd kjøpt i sverige:

 

De senaste månaderna har flera idrottsutövare inom olika idrotter lämnat positiva dopingprov som innehållit metylhexanamin, oxilofrin eller androstatriendion, ämnen som finns i flera kosttillskott som säljs i Sverige. Riksidrottsförbundets dopingkommission kommenterar inte pågående dopingärenden men vill nu särskilt varna för produkterna.

 

Det gäller Crack, Jack3d, Black Burn, Hyperdrive 3.0+ och Novedex XT och liknande kosttillskott.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg støtter hele innlegget ditt Discipline, men å curle 25kgs hantler?

Har til gode å se noen som helst i hele verden som gjør det med rett teknikk... :ph34r:

Vel, slayermetal7 på YouTube curler 55 kg. Litt body english riktig nok, men min påstand er at det ikke er mulig å curle en slik vekt strikt. Jeg har hvertfall ikke sett noen kjøre så tunge vekter superstrikt. Men det er ikke poenget for han mangler liksom ikke akkurat størrelse eller styrke av den grunn.

 

 

Haha, takk for at du understreker poenget mitt :mrgreen:

 

I tillegg synes jeg det er veldig morsomt hvordan en del mener at de følger opp "vitenskaplig" dokumentasjon, når de pøser ut random sitater fra pubmed om ting de liker. Dette gjør de helt frem til det kommer studier de selv ikke er enige i, da er det konspirasjon og metodefeil med en gang :D

Derfor er ikke broscience så feil likevel!

Endret av Discipline
Lenke til kommentar

Må trekk litt på smilebåndet av 5x5 art.

 

Det anbefales ikke å bytte ut noen av disse øvelsene med lignende maskinøvelser, eller å gjøre store forandringer på formatet – det ender som regel opp med mye dårligere resultat hvis du ikke vet hva du gjør. Har ikke tall på hvor mange spørsmål jeg har fått siden artikkelen ble publisert første gang om alle mulige endringer folk ønsker å gjøre, og ofte før de i det hele tatt har prøvd det. Hvis det hadde vært en bedre måte å sette opp programmet på, så ville vi hørt om det i løpet av de 30 årene det har vært i bruk over hele verden. Tenk over det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Derfor er ikke broscience så feil likevel!

Jo. Broscience er fortsatt feil.

 

Forskjellen er bare at noen forkler broscience som "vitenskap" der de finner en 2-3 ting de liker og finner ting på pubmed som støtter det. (eller i hvertfall nesten, men så lenge de slenger opp noe på engelsk som inneholder ordet "metabolism" satser de på at ingen leser det)

Lenke til kommentar

På dårlig form klokka jeg inn mila på 35-40 minutter i dag med slappe til bratte motbakker og moderat underlag med is og dårlig gli. Tror jeg har en god sjanse til å klare rennet i slutten av Mars sånn passe bra.

 

Ikke værst. Regner ca time på mila her.

Gikk 5.1 mil om lørdagen på 4:48.

Var heavy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Kan du gi eksempler på det?

Måten lavkarbotilhengere holder på, for å nevne noe :)

 

De omfavner all forskning som støtter at fett er bra og karbs dårlig, all kritisk forskning er finansiert av sukkerindustrien, og det er bare å spise stekt bacon og biff hver dag, for de har funnet ut at korrelasjonen mellom stekt/rødt kjøtt og kreft er bare noe de har diktet opp for å skremme folk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Et annet eksempel

 

Concurrent Strength and Endurance Training: From Molecules to Man. Medicine & Science in Sports & Exercise. 38(11):1965-1970, November 2006

 

"Strength and endurance training produce widely diversified adaptations, with little overlap between them. Strength training typically results in increases in muscle mass and muscle strength. In contrast, endurance training induces increases in maximal oxygen uptake and metabolic adaptations that lead to an increased exercise capacity. In many sports, a combination of strength and endurance training is required to improve performance, but in some situations when strength and endurance training are performed simultaneously, a potential interference in strength development takes place, making such a combination seemingly incompatible. The phenomenon of concurrent training, or simultaneously training for strength and endurance, was first described in the scientific literature in 1980 by Robert C. Hickson, and although work that followed provided evidence for and against it, the interference effect seems to hold true in specific situations. At the molecular level, there seems to be an explanation for the interference of strength development during concurrent training; it is now clear that different forms of exercise induce antagonistic intracellular signaling mechanisms that, in turn, could have a negative impact on the muscle's adaptive response to this particular form of training. That is, activation of AMPK by endurance exercise may inhibit signaling to the protein-synthesis machinery by inhibiting the activity of mTOR and its downstream targets. The purpose of this review is to briefly describe the problem of concurrent strength and endurance training and to examine new data highlighting potential molecular mechanisms that may help explain the inhibition of strength development when strength and endurance training are performed simultaneously."

 

"Acute endurance exercise bouts have generally been found to reduce total protein-synthesis rates of mixed skeletal muscles during the exercise. This depression is transient and can lead to a temporary decrease in protein synthesis within several hours after exercise (5,12,29). Overlapping endurance exercise bouts with resistance exercise may result in impaired adaptive responses in protein synthesis and, therefore, a decrease in strength-related performance, in part, due to the suboptimal or lack of increase in muscle-fiber cross-sectional areas (22). When performed several times a week, such combination training may be sufficient to disrupt the protein-synthesis mechanisms involved with the normal adaptation to the individual bouts of strength exercise, thus altering the long-term adaptations to training and resulting in impaired muscle-dependent strength gains. Another possibility, although hypothetical, is that the adaptive protein synthesis resulting from either form of exercise may create some sort of cellular incompatibility in which the muscle cell needs to decide whether to grow or manage the synthesis of its metabolic machinery." [/indent]

 

 

Dette skulle vise motstridende effekt av kondisjon og styrketrening.

 

Les kildene, og gjerne dem som er uthevet. May have. Could have. In hypothetical situations. En del lager et "hassle-filter" i form av en tunglest vitenskaplig fremmedspråklig tekst, som skal gi autoritet, fordi det spekuleres i at folk ikke gidder å stresse med å sette seg inn i tingene.

 

Om man skumleser, ser man gjerne "uhm ok kondis+styrke dårlig, noe med celler og dette er nok rett".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...