Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre Jesus min skaper og alt det derre der.

Tok akkurat en dobbel dose av Jack3d (2 scoops istedenfor 1), og jeg tror aldri jeg har hatt en bedre biceps trening i mitt liv!

Jeg er litt dårlig på navn på disse øvelsene, så jeg beklager på forhånd (er også sykt pumped nå så hjernen henger ikke helt etter).

Jeg pleier å ta 14 kg x 10 på hver arm, men idag gikk jeg opp til 19 x 10 på hver arm!

Etterpå tok jeg en curl eller hva det heter, den har jeg som regel tatt 9 kg x 10, nå tok eg 13 kg x 10.

Avsluttet med en EZ- bar. Denne tar jeg som regel 20 kg, men måtte idag øke til 26 kg x 10.

Turrde ikke ta mer, da jeg føler bicepsen holder på å revne.

 

Sulten nå!

Lenke til kommentar

I see. Forsåvidt ganske logisk.

Tenkte meg faktisk at det var noe slikt du kom til å svare.

Grunnen til at jeg tok dobbel dose, var at jeg følte jeg har stagnert litt på biceps-biten. Men fremdeles innenfor den anbefalte dosen.

 

Siden jeg vet for lite på den faglige biten, så skal jeg heller ikke prøve forsvare eller dementere hva du sier. Jeg kan dog henvise til Google, der det mer eller mindre fins nesten bare positive artikler om Jack3d.

 

Alt jeg kan si for min egen del er at jeg er forsiktig med inntak av dette stoffet :)

Edit: bortsett fra den doble dosen da, selvsagt.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Godt poeng.

 

Men la oss ta utgangspunkt i en standard bicepcurl med manual.

Der trener jeg selv med 8rm 15 kg og det er toppsettet.

Med EZ-stang curler jeg med 8rm 35kg og det er toppsettet med den...

 

Er dog ikke ofte jeg kjører slike økter lengre pga deff... :whistle:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hva mente du egentlig med det, sebbe?

 

Jeg siktet ikke til noen enkeltperson, men mange som følger Stronglifts tar dette som en lov alle burde følge for å få gode progresjoner. Akkurat det samme gjelder dere som tar alt Myrevolution skriver som den eneste måten å bli sterk på, på treningsmetode og kostholds-prinsipper. Det funker sikkert, men det gjør mye annet også.

 

Det minner meg om diskusjonen rundt kondis og styrke i samme periode, som jeg også mener det ikke er noen universal lov på, det finnes mye som funker og mange har forskjellige mål med treningen.

Lenke til kommentar

Legg merke til på myrevolution at Fagerlig timer nyheter på forumet og i nettbutikken ;)

høø..?

 

Når PF og PSMF kom så ble plutselig BCAA tilgjengelig i nettbutikken selv om BCAA har blitt solgt i laaaaang tid ellers...

 

All mulig respekt for at Fagerli kan markedsføring, men jeg måtte bare si det :p

 

Du har tydeligvis ikke fått med det at bcaa har vært ulovilig i Norge inntil nylig... Og PF og PSMF kom lenge før bcaa ble tatt inn i nettbuitkken deres. PF og PSMF er heller ikke Børge sine verk. Greit å forholde seg til fakta ;) Det som fantes av "bcaa" før har du jo fått svar på av børge. Når det gjelder markedsføring, så kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til reklame for den sia klistra rundt over alt på ulike nettsider. Og han bruker i det miste produkter han selger og prisippene sine selv, i motsetning til visse andre folk som har blitt lagt elsk på her.

 

 

 

Hva mente du egentlig med det, sebbe?

 

Jeg siktet ikke til noen enkeltperson, men mange som følger Stronglifts tar dette som en lov alle burde følge for å få gode progresjoner. Akkurat det samme gjelder dere som tar alt Myrevolution skriver som den eneste måten å bli sterk på, på treningsmetode og kostholds-prinsipper. Det funker sikkert, men det gjør mye annet også.

 

Det minner meg om diskusjonen rundt kondis og styrke i samme periode, som jeg også mener det ikke er noen universal lov på, det finnes mye som funker og mange har forskjellige mål med treningen.

 

Jaja, det jeg pleier å referere til fra MyR er stort sett reine fakta. Alt funker, men kunne det funka bedre hvis du hadde gjort noe annerledes? Mange er så egoistiske at de skyver fra seg den tanken. Det er ikke dem det er noe i veien med, det er alt rundt. Ting funker som regel greit til et visst punkt. Så får du heller tenke deg om når du når dette punktet...

 

Vil si det er minst like mye Proteinfabrikken+Stronglift fanboys her...

 

Angående kardio+styrke, så kommer det helt an på målsetting osv. Det eneste jeg kan si, er at om du fokuserer på en av delene - så kan det være lurt å inkludere den andre delen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...