Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Når skal folk innse at det ikke er spesielt imponerende med sixpack når man har totalt fravær fra muskelmasse? 90 kg med litt fett ser mye bedre ut enn 70 kg med sixpack, spesielt om du er så høy som 184 cm.

 

Det kom til og med ut en artikkel av Mark Rippetoe om dette i dag.

 

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/a_cold_slap_in_the_newbie_face_recover_more_grow_more

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når skal folk innse at det ikke er spesielt imponerende med sixpack når man har totalt fravær fra muskelmasse? 90 kg med litt fett ser mye bedre ut enn 70 kg med sixpack, spesielt om du er så høy som 184 cm.

 

 

Skål for den!

 

Btw, er det noen her inne som har prøvd Jack3d?

Har fått en boks av en kompis, og jeg er mildt sagt imponert.

Du får et kick i musklene som tar helt av.

 

Og når vi først er inne på det, er det noen her som har prøvd Animal?

Har 2 bokser nå, hvor jeg tar den anbefalte dosen daglig. Har dog ikke lagt merke til noe særlig på dette.

Lenke til kommentar

Jeg får begynne å trene styrke da. Er ikke akuratt noe muskelbunt så kommer sikkert til å gå opp en del i muskler hvis jeg trener noen måneder. Skulle helst hatt mer muskler og mindre fett, så får prøve meg på 5x5, og gerilja kardio.

 

Dette er forresten slik jeg ser ut nå.. ikke akuratt noe å skryte av, men dette er min begynnelse. :)

Startet med samme utgangspunkt som deg! Første store "YES" moment var når jeg faktisk kjente at jeg hadde brystmuskler når jeg gikk i trapper :D

Lenke til kommentar

Folk har forskjellige preferanser. Noen liker å være veldig stor, noen liker en mer balansert muskelmasse noen liker å være relativt tynn. Dine preferanser er ofte bestemt av hvilket miljø du er i. Syns det blir for dumt å fnyse av andre pga at de har en annen smak. Det blir som å se ned på folk som liker sjokoladeis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder meg unna alt som heter sjokolade, sokolademelk, juice, brus eller godteri.

 

why? :)

 

Om du har lyst til å gå ned i vekt, og om du har gått litt opp med kostholdet du har nå, så må du spise noe mindre. Såklart, du er 16 år så det kan jo hende du har vokst i høyden. Gjerne spis mer protein. Det metter bedre enn brød, og det er det som bygger muskelmassen.

Lenke til kommentar

 

Et pulver du skal ta før trening.

Holder med en halv teskje, så er du igang.

Spør for jeg lurer på hvilke erfaringer andre eventuelt har med det.

 

Hva hjelper det på/ for?

 

Det gir deg en veldig pump og høyner energinivået ditt betraktelig.

Har prøvd flere pre-trening mixer som visstnok skal øke aktivitetsnivået ditt, men har aldri vært borti noe lignende Jack3d.

Trente "bare" benk før jeg gikk på jobb igår, å løp rundt som en jojo fordi jeg ikke hadde brukt kroppen nok.

Lenke til kommentar

Holder meg unna alt som heter sjokolade, sokolademelk, juice, brus eller godteri.

 

why? :)

 

Om du har lyst til å gå ned i vekt, og om du har gått litt opp med kostholdet du har nå, så må du spise noe mindre. Såklart, du er 16 år så det kan jo hende du har vokst i høyden. Gjerne spis mer protein. Det metter bedre enn brød, og det er det som bygger muskelmassen.

 

 

Jeg har mye fett på kroppen, og masse å ta av, og ved å spise sunnere og trene mer tenker jeg at jeg får bygd muskler samtidig som jeg blir kvitt mye av fettet som ligger i kroppen. Jeg tenker ikke på et kcal underskudd samtidig som jeg bygger muskler, men et sunnere kosthold samtidig som jeg bygger kosthold.

 

Jeg føler jeg spiser så lite ettersom jeg går rundt og er konstant sulten. Hva er tips til erstatninger for brød som inneholder mye proteiner og som metter godt da? :)

Lenke til kommentar

bygge muskler + kcal underskudd er ingen god miks. For å øke i muskelmasse må kroppen ha kcal overskudd. Det du kan gjøre er å vedlikeholde muskelmassen med nok proteiner og styrketrening mens du er på underskudd også øke inntaket av mat når du har nådd målet på fettprosent.

Lenke til kommentar

Corey: Drikker du kaffe til vanlig?

FredrikV: Slik du fremstiller det er du feit, da kan det være like greit å gå inn for et kosthold som kvitter deg med fettet, samtidig som du bevarer muskelmasse. "Sunnere kosthold" kommer ikke til å ta deg noen vei hvis du fortsatt er i kcal-overskudd. PF eller lavkarbo kommer sikkert til å passe utmerket.

 

Den eneste positive erfaringen jeg har med fett-tap og økning i muskelmasse er PF, men det fungerer ikke, i samme grad, på personer som allerede har "litt å ta av" (dårligere insulinsensitivitet og fravær av behov for å øke leptinnivåer).

 

Jeg kunne skrevet veldig langt om dette, men du kommer mest sannsynelig til å dette av lasset. Bottom line, kom deg ned i ~10-15-20 % kroppsfett - mye lettere å bygge kvalitetsmasse da.

 

 

 

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

bygge muskler + kcal underskudd er ingen god miks. For å øke i muskelmasse må kroppen ha kcal overskudd. Det du kan gjøre er å vedlikeholde muskelmassen med nok proteiner og styrketrening mens du er på underskudd også øke inntaket av mat når du har nådd målet på fettprosent.

 

AKA Deffin og ikke så pro for oss "unghingster". Var der jeg også for noen måneder siden, men måtte bare si; fakk it man! I want muscle, not that skinny-ass six-pack.

Lenke til kommentar

 

 

Et pulver du skal ta før trening.

Holder med en halv teskje, så er du igang.

Spør for jeg lurer på hvilke erfaringer andre eventuelt har med det.

 

Hva hjelper det på/ for?

 

 

Det gir deg en veldig pump og høyner energinivået ditt betraktelig.

Har prøvd flere pre-trening mixer som visstnok skal øke aktivitetsnivået ditt, men har aldri vært borti noe lignende Jack3d.

Trente "bare" benk før jeg gikk på jobb igår, å løp rundt som en jojo fordi jeg ikke hadde brukt kroppen nok.

 

Er det "dop" liksom? Eller bare mer energi?

 

 

Og forresten: om du har mer energi tar du en joggetur/ intervalltrening

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...