Thor - God Of Thunder Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hva er egntlig Periodisk Faste? Sett dere har dedikert mye tid og sider her på å diskutere det Kanskje ikke noe for meg siden jeg er så ung? Alder: 16 Vekt: 77~78 Høyde 184 ca... Sidan du er så ung, og målet ditt kanskje ikkje er å gå ned i vekt (?), ville eg heller venta med det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Er kun kondisen og lårene mine som sliter i crawl. Mest er det fordi jeg ikke slapper av i lårmusklene, noe som slutter med melkesyre og tom for oxygen alt for tidlig. Så når jeg kan väre "slapp" klarer jeg å svömme langt lengre og bedre. Kondisjonene er jeg delvis enig i, største problemet mitt er når tempoet blir så lavt at intervallene hvor jeg kan puste blir for lange Men igjen, jeg svømmer for å svømme langt. Ikke for å komme meg fort frem og tilbake. Lårene kjenner jeg ingenting i.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har ett lignende problem i langrenn. Noen ganger blir hele kroppen helt paff. Sånn helt uten noe spesifikk grunn. Går inn i en slags dødmodus og ikke så lenge etter så spretter den tilbake og gir 200% Lenke til kommentar
xShadow Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Heisann! Trenger litt hjelp her. Jeg ønsker å komme i god form, samtidig som jeg ønsker å trene for å bli sterkere (story of everyone) Men burde jeg begynne med å komme i bedre form, og gå ned mer i vekt før jeg begynner på eventuelt 5x5? Jeg er 1.84 høy og veier 75.5kg, ønsker å gå ned en god del mer. Har en del fett på kroppen så. Takk for tips Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 184 høy veier 74 kilo med mye fett?? Er du veldig tynnbygd? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hva er egntlig Periodisk Faste? Sett dere har dedikert mye tid og sider her på å diskutere det Kanskje ikke noe for meg siden jeg er så ung? Alder: 16 Vekt: 77~78 Høyde 184 ca... Sidan du er så ung, og målet ditt kanskje ikkje er å gå ned i vekt (?), ville eg heller venta med det. Nei målet er opp i vekt! Lenke til kommentar
xShadow Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 184 høy veier 74 kilo med mye fett?? Er du veldig tynnbygd? Ikke så veldig, men har mye fett både på lår og mage, ønsker jo å få mindre fettprosent.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hva er egntlig Periodisk Faste? Sett dere har dedikert mye tid og sider her på å diskutere det Kanskje ikke noe for meg siden jeg er så ung? Alder: 16 Vekt: 77~78 Høyde 184 ca... Sidan du er så ung, og målet ditt kanskje ikkje er å gå ned i vekt (?), ville eg heller venta med det. Nei målet er opp i vekt! Sjokolade og potetgull Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Har i to uker lagt om kostholdet ganske kraftig, og i tillegg begynt å trene to økter på treningssenter i uken i tillegg til to dager hvor jeg tar styrke på treingsrommet. Trener i tillegg til dette fotball 4 ganger i uken, hvorav 1 er ren kondisjonstrening med intervaller. Har i tillegg mye styrke og intervalltrening på fotballtreningene. Føler at jeg spiser mer enn noen gang tidligere, men opplever at jeg er konstant sulten. Har heller ikke gått noe ned i vekt, faktisk en kg opp. Er snart 16 år, 182cm og veier 83 kg. Har et mål om å gå ned til 76 samtidig som jeg vil bygge muskler. Et vanlig kosthold for meg i løpet av en dag er: Frokost ca 07.40 50g havregryn, melk og oppskjærte mandler og andre nøtter. Ca. en håndfull. En håndfull rosiner En brødskive med salat, ost, skinke, tomat og agurk. En frukt Et glass melk og et glass vann I tillegg til vitamintilskudd, tran og sanasol Lunsj ca 11.20 Tre skiver med ost, skinke, salat, agurk, tomat og paprika En banan og et eple Vann Ettermiddagsmat ca kl 14.30 En brødskive m to hardkokte egg Liten skål med litt youghurt, cottage cheese, rosiner, oppkuttet frukt og havregryn Et glass vann Middag ca kl 16.30-17 Det familien har til middag. Fisk tre ganger i uken og ofte kylling. Alle måltidene består av 50& kjøtt / fisk og 50% grønnsaker. Et glass vann Kveldsmat ca 21.30 Varierer. Ofte noen brødskiver/knekkebrød med egg eller havregrøt Fruktsalat og en håndfull nøtter. Drikker 2-3 liter vann i løpet av en vanlig dag, og rundt 4 i løpet av en treningsdag. Når jeg trener spiser jeg alltid en banan før og etter trening, og en hjemmelagd shake etter trening. Noen innvendinger? Noe jeg burde endre, fjerne eller legge til? Føler meg som sagt ofte sulten, og vekten har faktisk økt.. Holder meg unna alt som heter sjokolade, sokolademelk, juice, brus eller godteri. Endret 17. februar 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er 1.84 høy og veier 75.5kg, ønsker å gå ned en god del mer. Har en del fett på kroppen så. Pic og it didnt happen! 1 Lenke til kommentar
xShadow Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er 1.84 høy og veier 75.5kg, ønsker å gå ned en god del mer. Har en del fett på kroppen så. Pic og it didnt happen! Haha. Jeg kan jo ta skikkelig tak på magen. så ja, alt for mye fett.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvordan kan du være 1.84, veie 75 kilo og kalle deg for fet? Jeg er 1.85 og jeg veier 77 og når jeg var nede på 74-75 var jeg skinny som fjanden. Lenke til kommentar
xShadow Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Haha, jeg er da ikke feit, men har en del fett, skjuler godt magemusklene for å si det sånn. Jeg kommer ikke til å bli skinny før jeg er mot 70kg. Selv om jeg veier litt over 75kg så er jeg ikke spesielt skinny.. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg er 1.84 høy og veier 75.5kg, ønsker å gå ned en god del mer. Har en del fett på kroppen så. Pic og it didnt happen! Haha. Jeg kan jo ta skikkelig tak på magen. så ja, alt for mye fett.. Hold, eller gå opp i vekt, men forandre fett/muskel ratioen din. Vekten din er lav om du spør meg. Jeg er selv 183, og har satt meg idealvekt på 90kg (er 85kg nå) . Ligger noen bilder av meg i bildetråden på 92kg men da er det litt mye fett der også. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1229355&view=findpost&p=16015715 Endret 17. februar 2011 av Zepticon Lenke til kommentar
Grand Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har ett lignende problem i langrenn. Noen ganger blir hele kroppen helt paff. Sånn helt uten noe spesifikk grunn. Går inn i en slags dødmodus og ikke så lenge etter så spretter den tilbake og gir 200% slurver du med oppvarmingen? Lenke til kommentar
xShadow Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg får begynne å trene styrke da. Er ikke akuratt noe muskelbunt så kommer sikkert til å gå opp en del i muskler hvis jeg trener noen måneder. Skulle helst hatt mer muskler og mindre fett, så får prøve meg på 5x5, og gerilja kardio. Endret 17. februar 2011 av xShadow Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Du vil slanke deg? hahaha. Tren, og spis massevis Endret 17. februar 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg får begynne å trene styrke da. Er ikke akuratt noe muskelbunt så kommer sikkert til å gå opp en del i muskler hvis jeg trener noen måneder. Skulle helst hatt mer muskler og mindre fett, så får prøve meg på 5x5, og gerilja kardio. Dette er forresten slik jeg ser ut nå.. ikke akuratt noe å skryte av, men dette er min begynnelse. Det der er ganske greit utgangspunkt, bare tren styrke strukturert minst tre ganger i uka, spis masse, sov masse og drikk masse vann. Lenke til kommentar
xShadow Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Haha, som sagt, vil ikke slanke meg. Bare få litt mindre fett slik at jeg kan få vise frem en eventuell sixpack i fremtiden. Men 5x5 here I come! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har ett lignende problem i langrenn. Noen ganger blir hele kroppen helt paff. Sånn helt uten noe spesifikk grunn. Går inn i en slags dødmodus og ikke så lenge etter så spretter den tilbake og gir 200% slurver du med oppvarmingen? Oppvarmingen består av å gå til stadion. ca 1 og en halv kilometer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå