Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om frokost. Jeg kommer hjem fra trening i 6-tida, da pleier jeg å spise middag med melk og andre proteinrike kilder. Prøver å stappe i meg så mye mat som mulig før jeg legger meg og tar i tillegg en kasseinprotein-shake. Likevel er jeg sulten fra øyeblikket jeg våkner? Noen tips til mat eller andre ting som ligger i magen lenge?

 

Prøv å bytte ut shaken med fast føde. Om du pleier å spise frokost, er det ikke sikkert sulthormonet har tilpasset seg det nye spisemønsteret.

 

Jeg har gått på det en stund. Tar "nattproteiner" etter hver økt. Jeg føler det som om kroppen klarer å absorbere all maten jeg tar inn eller noe sånt for jeg er temmelig sulten når jeg våkner, til tross for at jeg er stappa mett når jeg legger meg.

Lenke til kommentar

noen som har noen tips på å slanke seg/få muskler til en som skal begynne å Trene?

 

1: Start å bevege deg

2: Les litt om trening og kosthold

3: Mål kropp i cm og kilo, ta bilde et ærlig bilde

4: Finn deg et trenings program, RYP og 5x5 er gode nøkkelord her.

5: Få orden på kostholdet ditt, pass på at du får i deg nok proteiner og hold deg i kcal underskudd.

6: Les mer om trening og kosthold

Lenke til kommentar

noen som har noen tips på å slanke seg/få muskler til en som skal begynne å Trene?

 

1: Start å bevege deg

2: Les litt om trening og kosthold

3: Mål kropp i cm og kilo, ta bilde et ærlig bilde

4: Finn deg et trenings program, RYP og 5x5 er gode nøkkelord her.

5: Få orden på kostholdet ditt, pass på at du får i deg nok proteiner og hold deg i kcal underskudd.

6: Les mer om trening og kosthold

 

Hva er RYP og 5x5? og hvor mange kcal skal jeg egentlig ha om dagen? og anbefalt protein pr dag?

Lenke til kommentar

Sir-Andy: Ved nærmere ettetanke er det vel egentlig akkurat det jeg "driver med". Har aldri tenkt over det før du nevnte det. Man blir ikke feit av å ikke spise frokost, vertfall. Det er helt sikkert.

 

Jeg fikk beskjed av danselæreren min at jeg kan gå opp et nivå allerede til neste semester. Skal også ta flere klasser i uken nå. I dag starter jeg litt senere, så det betyr at jeg i tillegg har tid til å trene litt på FF før det. Er veldig fornøyd, kan man si. :wee:

Lenke til kommentar

noen som har noen tips på å slanke seg/få muskler til en som skal begynne å Trene?

 

1: Start å bevege deg

2: Les litt om trening og kosthold

3: Mål kropp i cm og kilo, ta bilde et ærlig bilde

4: Finn deg et trenings program, RYP og 5x5 er gode nøkkelord her.

5: Få orden på kostholdet ditt, pass på at du får i deg nok proteiner og hold deg i kcal underskudd.

6: Les mer om trening og kosthold

 

Hva er RYP og 5x5? og hvor mange kcal skal jeg egentlig ha om dagen? og anbefalt protein pr dag?

 

RYP og 5X5. Se punkt 2 og 6 ang kcal og proteiner.

Lenke til kommentar

noen som har noen tips på å slanke seg/få muskler til en som skal begynne å Trene?

 

1: Start å bevege deg

2: Les litt om trening og kosthold

3: Mål kropp i cm og kilo, ta bilde et ærlig bilde

4: Finn deg et trenings program, RYP og 5x5 er gode nøkkelord her.

5: Få orden på kostholdet ditt, pass på at du får i deg nok proteiner og hold deg i kcal underskudd.

6: Les mer om trening og kosthold

 

Hva er RYP og 5x5? og hvor mange kcal skal jeg egentlig ha om dagen? og anbefalt protein pr dag?

 

RYP og 5X5. Se punkt 2 og 6 ang kcal og proteiner.

 

Tusen takk for Hjelpa :)

Lenke til kommentar

Google BMR for å finne en indikasjon på hvilket kcal inntake du bør legge deg på. Og kjøp deg en kjøkkenvekt + fettklype. Kjøkkenvekt for å ha kontroll på hvor mye du får i deg, fettklypa for å måle fremgangen. Begge to koster nær sagt "ingenting" og er veldig kjekk å ha!

Lenke til kommentar

Når vi snakker om frokost. Jeg kommer hjem fra trening i 6-tida, da pleier jeg å spise middag med melk og andre proteinrike kilder. Prøver å stappe i meg så mye mat som mulig før jeg legger meg og tar i tillegg en kasseinprotein-shake. Likevel er jeg sulten fra øyeblikket jeg våkner? Noen tips til mat eller andre ting som ligger i magen lenge?

 

Prøv å bytte ut shaken med fast føde. Om du pleier å spise frokost, er det ikke sikkert sulthormonet har tilpasset seg det nye spisemønsteret.

 

Jeg har gått på det en stund. Tar "nattproteiner" etter hver økt. Jeg føler det som om kroppen klarer å absorbere all maten jeg tar inn eller noe sånt for jeg er temmelig sulten når jeg våkner, til tross for at jeg er stappa mett når jeg legger meg.

Jeg har også merka at om jeg er stappmett når jeg legger meg så rumler det i magen fra morgenen av. Det forsvant etter at jeg begynte med å vente to timer etter at jeg hadde spist kveldsmat med å legge meg :)

Lenke til kommentar

Hva er egntlig Periodisk Faste? Sett dere har dedikert mye tid og sider her på å diskutere det :)

 

Kanskje ikke noe for meg siden jeg er så ung?

Alder: 16

Vekt: 77~78

Høyde 184 ca...

Periodisk faste vil si at man faster/ikkespiser på eksempelvis 16 timer og bruker de neste påfølgende 8 timene til å spise på.

Man sparer mye tid og måltidene blir som regel bedre siden man da bruker litt tid på dem.

 

Hvorvidt du bør teste dette som bare er 16 er jeg litt usikker på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...