Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Bare det at Zumba blir populært blandt "folk flest" er vell god nok grunn i seg selv til å sky det som pesten?

 

Zumba er kjekk trening, sikkert ikke det mest effektive i forhold til styrke, kondisjon eller fettforbrenning. Men det får folk opp av sofaen, det gjør at folk kommer tilbake neste gang. Jeg ble god og svett (skal ikke så mye til..), samt skuldre og armer var helt døde etter 45min med zumba! God variasjon! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare det at Zumba blir populært blandt "folk flest" er vell god nok grunn i seg selv til å sky det som pesten?

 

Do tell why.

 

Bisc0p: Jeg har løftet sokkelessen til nå, men det begynner å bli vondt i helene, så er på utkikk etter et par sko jeg kan løfte i, anbefalinger? Og en ting til, så gjennom loggen din, hvorfor tar du så lite på knebøy? Jeg trener på det samme som deg, men kunne aldri i livet løftet 160 i DL eller 80kg 0 i benkpress i nærmeste fremtid.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Crawlet 500meter sammenhengende idag :)

Avslappet og fin glid i vannet, så digg.

 

Angrer på jeg ikke fortsatte lengere, må bli mer vant med vann da jeg blir "sliten" av å konstant være og puste ut under overflata.

 

Ah, skulle ønske jeg hadde tilgang til svømmehall så jeg kunne fått svømt litt. Har forsåvidt det nå, men koster 80kr å komme inn og busstilbudene er ikke så veldig fine utover der. Gidder ikke å bruke en bade-dag med vennene til å trene heller liksom! :p

Lenke til kommentar

Bare det at Zumba blir populært blandt "folk flest" er vell god nok grunn i seg selv til å sky det som pesten?

 

Do tell why.

 

Bisc0p: Jeg har løftet sokkelessen til nå, men det begynner å bli vondt i helene, så er på utkikk etter et par sko jeg kan løfte i, anbefalinger? Og en ting til, så gjennom loggen din, hvorfor tar du så lite på knebøy? Jeg trener på det samme som deg, men kunne aldri i livet løftet 160 i DL eller 80kg 0 i benkpress i nærmeste fremtid.

 

(Tidenes feilskriving av brukernavnet mitt forresten! :thumbdown: )

 

Sko har jeg ikke anbefalninger på da jeg ikke bruker det selv, det finnes nok andre forum hvor det finnes folk med litt bedre peiling på akkurat dette! :)

 

Når det gjelder knebøyen er det nok to delt (nesten tre..) Jeg var veldig sein med å trene knebøy (bein generelt), jeg har ikke sikring på gymmet som gjør at jeg ikke tør å presse meg i samme grad som jeg kan med benkpress og markløft. Og for det tredje, så er jeg 190cm høy og veier nesten 100kg. Ass-to-grass er rett og slett tyngre for meg enn de fleste ;) (Det er nok bare en unnskyldning, men jeg bruker den! :roll: )

Lenke til kommentar

Bare det at Zumba blir populært blandt "folk flest" er vell god nok grunn i seg selv til å sky det som pesten?

 

Do tell why.

 

Bisc0p: Jeg har løftet sokkelessen til nå, men det begynner å bli vondt i helene, så er på utkikk etter et par sko jeg kan løfte i, anbefalinger? Og en ting til, så gjennom loggen din, hvorfor tar du så lite på knebøy? Jeg trener på det samme som deg, men kunne aldri i livet løftet 160 i DL eller 80kg 0 i benkpress i nærmeste fremtid.

 

(Tidenes feilskriving av brukernavnet mitt forresten! :thumbdown: )

 

Sko har jeg ikke anbefalninger på da jeg ikke bruker det selv, det finnes nok andre forum hvor det finnes folk med litt bedre peiling på akkurat dette! :)

 

Når det gjelder knebøyen er det nok to delt (nesten tre..) Jeg var veldig sein med å trene knebøy (bein generelt), jeg har ikke sikring på gymmet som gjør at jeg ikke tør å presse meg i samme grad som jeg kan med benkpress og markløft. Og for det tredje, så er jeg 190cm høy og veier nesten 100kg. Ass-to-grass er rett og slett tyngre for meg enn de fleste ;) (Det er nok bare en unnskyldning, men jeg bruker den! :roll: )

 

Navnet ditt er cp, sorry =D

 

Uten sikring, så forstår jeg deg meget godt, har samme problem i benkpress... Vekt unskyldningen er vel også egentlig grei, mtp at du faktisk løfter mer enn meg, vekt tatt i betraktning =)

 

Takk for at du tok deg tid til å svare ;)

Lenke til kommentar

Crawlet 500meter sammenhengende idag :)

Avslappet og fin glid i vannet, så digg.

 

Angrer på jeg ikke fortsatte lengere, må bli mer vant med vann da jeg blir "sliten" av å konstant være og puste ut under overflata.

 

Bra :) begynner teknikken å sitte?

 

Jeg har kjøpt fjellski i dag, så jeg tok meg en 2 timer og 30 minutters tur i skogen der jeg surra for meg selv. Var vanvittig deilig.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noe fan av frokost uansett, jeg. Når jeg står opp er jeg altfor uggen, stresset eller trøtt til å i det hele tatt tenke på mat. Sulten er jeg heller ikke. Må ha ro og fred når jeg spiser.

 

Aldri vært noe frokostmenneske jeg heller. Når jeg stod opp var jeg aldri spesielt sulten, og måtte tvinge i meg ei brødskive som virka mye tørrere enn vanlig, bare for å ha spist. Så blei jeg skikkelig sulten 1-2 etter frokost, og måtte ha ekstra niste på skolen så jeg kunne spise osv.. bare stress. Nå hopper jeg over frokosten og er ikke sulten før storefri.

 

Driver du også på med PF?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noe fan av frokost uansett, jeg. Når jeg står opp er jeg altfor uggen, stresset eller trøtt til å i det hele tatt tenke på mat. Sulten er jeg heller ikke. Må ha ro og fred når jeg spiser.

 

Aldri vært noe frokostmenneske jeg heller. Når jeg stod opp var jeg aldri spesielt sulten, og måtte tvinge i meg ei brødskive som virka mye tørrere enn vanlig, bare for å ha spist. Så blei jeg skikkelig sulten 1-2 etter frokost, og måtte ha ekstra niste på skolen så jeg kunne spise osv.. bare stress. Nå hopper jeg over frokosten og er ikke sulten før storefri.

 

Driver du også på med PF?

 

Jeg tror PF falelr veldig naturlig for mange av oss, inkudert meg. Helt siden jeg var stor nok til å bestemme slikt selv, uten tvang fra frokostregimet, har jeg hoppet glatt over frokosten, og spist stort sett bare mellom klokka 12 og 21, lenge før jeg hadde interesse for trening og kosthold.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om frokost. Jeg kommer hjem fra trening i 6-tida, da pleier jeg å spise middag med melk og andre proteinrike kilder. Prøver å stappe i meg så mye mat som mulig før jeg legger meg og tar i tillegg en kasseinprotein-shake. Likevel er jeg sulten fra øyeblikket jeg våkner? Noen tips til mat eller andre ting som ligger i magen lenge?

Lenke til kommentar

Crawlet 500meter sammenhengende idag :)

Avslappet og fin glid i vannet, så digg.

 

Angrer på jeg ikke fortsatte lengere, må bli mer vant med vann da jeg blir "sliten" av å konstant være og puste ut under overflata.

 

Imponerende! Har selv svømt 3 ganger så langt denne uken (sist gang i dag kl 06:50 :w00t: ) Merker det er lenge siden sist, før pleide jeg å svømme 500meter i et hvor jeg først tok bryst også crawl. Men nå går det i 250meter intervaller. Merker at triceps skriker litt nå etter svømmer 3 dager på rad. Crawl understreker tydelig at jeg ikke trener skuldre bra nok, der jeg kjenner det best!

Lenke til kommentar

Når vi snakker om frokost. Jeg kommer hjem fra trening i 6-tida, da pleier jeg å spise middag med melk og andre proteinrike kilder. Prøver å stappe i meg så mye mat som mulig før jeg legger meg og tar i tillegg en kasseinprotein-shake. Likevel er jeg sulten fra øyeblikket jeg våkner? Noen tips til mat eller andre ting som ligger i magen lenge?

 

Prøv å bytte ut shaken med fast føde. Om du pleier å spise frokost, er det ikke sikkert sulthormonet har tilpasset seg det nye spisemønsteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...