Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Du har syre i magen din også :p Sannheten er vel det at kreatinet ikke skal stå en stund utblanda i juice etc.

Fantastich! Da kan jeg ha appelsiner og lime i morgensmoothien min igjen. :) Men gjelder dette også koffein?

Lenke til kommentar

Bør vel gå greit det. Hvorfor skulle det ikke gå? Kreatin bør tas i forbindelse med et måltid btw.

Er bare usikker, har lest litt her og der om at bl.a. koffein og syrlig juice fører til at kreatinet mister effekten.

Tar alltid kreatin sammen med noe annen mat.

Man MÅ ikke ta kreatin sammen med mat, men om det er kreatin monohydrat du bruker så må det tas sammen med karbohydrater.

Dette fordi at kreatin må binde seg til karbohydrater for å kunne tas opp i kroppen... Om jeg har forstått proteinfabrikken rett...

 

Det spørs jo selvfølgelig på hvor mye energi du har i kroppen osv.

 

72 timer er tatt ut av løse luften, det er utrolig mange faktorer som spiller inn..

Det er på ingen måter tatt ut av løse luften. Ved basalt forbruk er man ikke katabol før etter 72 timer.

Det som fremskynder en katabol tilstand er forbruk av energi.

En som sitter på skolebenken vil bruke lengre tid på å bli katabol enn eksempelvis en tømrer...

Lenke til kommentar

Du har syre i magen din også :p Sannheten er vel det at kreatinet ikke skal stå en stund utblanda i juice etc.

Fantastich! Da kan jeg ha appelsiner og lime i morgensmoothien min igjen. :) Men gjelder dette også koffein?

 

Skal ikke si noe helt for sikkert, men jeg kan sjekke det ut ;)

 

 

 

Når er det egentlig kroppen begynner å tære på muskler/fettlagre? Tenker da ikke ved trening, men når man blir sulten.

 

72 timer faste elns.

 

Er det så mye? Så om jeg ligger sulten en hel natt så tærer det fortsatt ikke på musklene? :)

 

Nei, hvis du spiste et ordentlig måltid med mye proteiner sist, så får kroppen tilgang på aminosyrer i langt over 10 timer. Det krever dog flere dager totalt med faste før kroppen begynner å gå løs på musklene.

Lenke til kommentar

Bør vel gå greit det. Hvorfor skulle det ikke gå? Kreatin bør tas i forbindelse med et måltid btw.

Er bare usikker, har lest litt her og der om at bl.a. koffein og syrlig juice fører til at kreatinet mister effekten.

Tar alltid kreatin sammen med noe annen mat.

Man MÅ ikke ta kreatin sammen med mat, men om det er kreatin monohydrat du bruker så må det tas sammen med karbohydrater.

Dette fordi at kreatin må binde seg til karbohydrater for å kunne tas opp i kroppen... Om jeg har forstått proteinfabrikken rett...

 

Man MÅ ikke ta kreatin sammen med karbohydrater :tease:

Lenke til kommentar

Om det er kreatin monohydrat så JO... ;)

Kre-alkalyn og de nye fancye kan dog tas alene...

 

Kre-Alkalyn, ja! :) Produsentene av dette har vel ikke helt rent mel i posen sin...

Fordi? kre-alkalyn er bare ph-endret slik at den responderer annerledes på magesyrene. Kreatin binder seg til karbohydrater og krystalliserer seg slik at kroppen tar det opp.

Det kan dog være jeg tar veldig feil her, men snakka med de hos Proteinfabrikken og det var slik jeg forsto det hang sammen...

Lenke til kommentar

Ga blod i dag, litt nysjerrig på hvordan kroppen reagerer på det, så jeg måtte selvfølgelig ut på en liten joggetur. Det passet igrunn bra, jeg fikk gjort unna to telefonsamtaler og henta en bok jeg klarte å glemme igjen da jeg handlet mat på vei hjem fra skolen tidligere i dag.

 

Det var som å være litt halvdårlig, ikke noe trykk i kroppen i det heletatt, bortsett fra at jeg ikke fikk følelsen av å være veldig anpusten. Puls sikkert 20-30slag over normalen, ellers føltes det mye bedre enn jeg hadde trodd før jeg dro ut.

Lenke til kommentar

Om det er kreatin monohydrat så JO... ;)

Kre-alkalyn og de nye fancye kan dog tas alene...

 

Kre-Alkalyn, ja! :) Produsentene av dette har vel ikke helt rent mel i posen sin...

Fordi? kre-alkalyn er bare ph-endret slik at den responderer annerledes på magesyrene. Kreatin binder seg til karbohydrater og krystalliserer seg slik at kroppen tar det opp.

 

Du kjøper den ja.. Må si jeg er litt skeptisk til disse utsagnene. Skulle likt å sett noe dokumentasjon på det, annet enn proteinfabrikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ga blod i dag, litt nysjerrig på hvordan kroppen reagerer på det, så jeg måtte selvfølgelig ut på en liten joggetur. Det passet igrunn bra, jeg fikk gjort unna to telefonsamtaler og henta en bok jeg klarte å glemme igjen da jeg handlet mat på vei hjem fra skolen tidligere i dag.

 

Det var som å være litt halvdårlig, ikke noe trykk i kroppen i det heletatt, bortsett fra at jeg ikke fikk følelsen av å være veldig anpusten. Puls sikkert 20-30slag over normalen, ellers føltes det mye bedre enn jeg hadde trodd før jeg dro ut.

 

Hehe, ganske så likt mine erfaringer. Kjøreturen min hjem var også rimelig interessant en gang. Ble bilsyk, mens jeg selv kjørte. Jeg blir aldri bilsyk, så det var ekkelt :ph34r:

Lenke til kommentar

Du kjøper den ja.. Må si jeg er litt skeptisk til disse utsagnene. Skulle likt å sett noe dokumentasjon på det, annet enn proteinfabrikken.

Nå nå nå nå...

 

Jeg slang med dette...

Det kan dog være jeg tar veldig feil her, men snakka med de hos Proteinfabrikken og det var slik jeg forsto det hang sammen...

Jeg husker ikke samtalen og det jeg skrev var etter hukommelsen så det kan fort være feil.

Men med tanke på at kreatin monohydrat koster 199 for 2 måneders forbruk så høres det ikke usannsynlig ut...

Lenke til kommentar

Ser at en del der jeg trener, bruker kalk/magnesium til å hjelpe på grepet. Så jeg lurte på, hvor mye skal du løfte i DL/benkpress før det er noe vits/ikke ser for dumt ut :p?

 

ikke noe vits før det blir tongt og grepet blir veldig dårlig, men tung mark/ på kloss er konge på og få bedre grep ;)

Lenke til kommentar

Ser at en del der jeg trener, bruker kalk/magnesium til å hjelpe på grepet. Så jeg lurte på, hvor mye skal du løfte i DL/benkpress før det er noe vits/ikke ser for dumt ut :p?

 

ikke noe vits før det blir tongt og grepet blir veldig dårlig, men tung mark/ på kloss er konge på og få bedre grep ;)

 

Så da kommer spørsmålet: Hva er tung mark?

Veier ca 77kg, 189 høy 20 år (Om det hjelper)

Lenke til kommentar

Sant som du sier at det ikke finnes noen ordentlig dokumentasjon på de andre fancy kreatintypene enda. Du MÅ ikke ta kreatin sammen med et måltid, men som jeg skreiv i den ene posten her, så bør man ta det sammen med et måltid. Det skal visst være gunstig for opptaket. Husk at kreatin tross alt kommer fra vanlig mat vi spiser ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...