Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pulver etter det eg har hørt. Har fått anbefalt denne av Storken: http://myrevolution.no/nettbutikk/bcaa-fx-500g

 

Han meiner man får myyyyykje meir igjen for pengane, og det er lettare å justere inntaket etter behov.

 

Takker og bukker! Men den var dessverre utsolgt ser det ut til.. Får prøve finne noe annet i pulverform. Inntaket bør være 5g før og 5g etter trening? Og har det noe for seg å innta de dagene man ikke trener?

 

Karbonadedeig og kyllingkjøttdeig er stortsett det middagene mine går i for tiden. Bare variere med tilbehøret og krydder så blir man ikke lei. :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Ikkje dumt det nei. Spørs om eg må smake uansett, kanskje lage burger eller noko :)

 

Her: http://myrevolution.no/nettbutikk/xpand-fx-400g

akkurat det same, bare 400g og same pris. Han får inn den 500g i løpet av neste veke sa han når eg spurte.

 

Kan nemne at eg har fått anbefalt 10g 10-15min før trening, iallfall så lenge eg gjeng på PF. Du kor vell PF du også om eg ikkje hugsar feil?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

kyllingkjøttdeig er ikke like bra eller like reint kjøtt som karbonadedeig. Det er faktisk en god del mer fett og snusk i kyllingkjøttdeigen enn karbonadedeigen. Den billige karbdeigen på rema inneholder også langt mindre rent kjøtt enn den fra gilde.

 

Av økonomiske årsaker bruker jeg en del kyllingkjøttdeig selv da. Det er ikke det beste næringsinnholds-messig sett, men innbiller meg at det hvertfall er bedre enn brødskiver, som hadde vært alternativet.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kyllingkjøttdeig er ikke like bra eller like reint kjøtt som karbonadedeig. Det er faktisk en god del mer fett og snusk i kyllingkjøttdeigen enn karbonadedeigen. Den billige karbdeigen på rema inneholder også langt mindre rent kjøtt enn den fra gilde.

 

Av økonomiske årsaker bruker jeg en del kyllingkjøttdeig selv da. Det er ikke det beste næringsinnholds-messig sett, men innbiller meg at det hvertfall er bedre enn brødskiver, som hadde vært alternativet.

Den billige karbdeigen på rema inneholder også langt mindre rent kjøtt enn den fra gilde. Smekke Sir-Andy over trynet :p

 

Kyllingkjøttdeig er ikke helt supert (mye forurensninger fra produksjon) men bedre enn brødskiver fo sho...

 

edit: fruen sitter å leser på nett om hvordan å øke i muskelmasse og kosthold rundt det :dribble::thumbup:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Man kan gjøre mye spennende med karbonadedeig, bare synd det er så himla dyrt. Spesielt for oss studenter. Pleier selv å kjøpe en stor pakke med kyllingfilét. 1100gram til ca hundre spenn. Da har jeg kyllingfilét i 4-5 dager. Viktig å være litt kreativ og finne på nye måter å tilberede kyllingen på. Noe jeg hittil har vært relativt flink til. Er jo innmari godt også!

Lenke til kommentar

Crispy chicken blanding. Her følger det jo med enten pitabrød eller tacolefser. Så om man sverger til å ikke spise så mye hvetebakst, så kan man evt bare kjøpe crispy chicken posen og lage en god salat ved siden av, gjerne også noe saus, så det ikke blir så tørt.

 

Ovnsbakt kyllingfilét er veldig enkelt å lage. Kjøper bare en pose med slikt pulver blander sammen med litt vann og fløte, legger 3-4 råe kyllingfiléter i en ildfast form, og lar den godtgjøre seg i ovnen i 30 min. Godt, og veldig enkelt. Her kan man ha ris og/eller en god salat ved siden av.

 

Bruke kyllingfilét i tacolefser. Her kan du jo egentlig velge og vrake i hva du vil ha på.

 

Også har man jo klassikeren kylingfilét, ris, salat og saus. Funker også bra å droppe risen, og kun spise salat og saus ved siden av.

 

Nå er jeg usikker på næringsinnholdet i crispy chicken, men det skal ikke være altfor gæli ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karbdeigen på rema1000 anbefaler jeg, den fra nordfjord. 40kr per 400g (100ish kroner kiloen).

Inneholder 6g fett per 100g.

 

Kyllingkjøttdeig er litt rimeligere, men inneholder 10g fett (kjøttdeig inneholder 14g fett).

 

Hender jeg kjøper kyllingkjøttdeig for å gjøre ting mer økonomisk, men holder meg somregel til karbdeig.

 

Den fra gilde inneholder 5g fett, så er ikke så stor forskjell, den koster ofte rundt 60kroner per 400g også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...