Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Slik som for min del då, som gjeng på skule. Står opp klokka 07:00 og legg meg rundt 23:00

Er det slik at eg skal vente til rundt klokka 12:00 før eg inntek dagens fyrste måltid? Evt. kva skal eg då ete, er kunn vandt med å ete "Skyr" eller knekkebrød. Skal eg då ha med middag eller kan du nevne andre lettare, greiare alternativ?

 

Er VELDIG hissig på å prøve detta, og har hatt gode erfaringar frå lavkarbo/ketose der eg gjekk ned ca 20kg.

 

Sett veldig pris på om du melder deg villig til å hjelpe. Du virkar som ein som har satt seg godt inn i detta, og som ein som kan det man snakkar om!

 

Gå på fitnessbloggen.no og søk på periodisk faste ;) Skal være flere innlegg som omhandler emnet der. Blant annet en som heter "Oppskriften på drømmekroppen" elns.

Har allerede lest den, og fleir andre. Men greia er det med mat, kan ikkje ta med ein 4 rettars middag på skulen på grunn av mangel på plass i sekken, og latskap.

http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/20/maltidseksempel-pa-periodisk-faste/

 

Nå er du vel ikke på skolen hele dagen, så ett måltid der bør holde.

 

Lag noe på kvelden og putt i matboksen --> legg i kjøleskapet og ta med på morran. Spis gjerne frukt i tillegg for å fylle på om du ikke blir mett.

 

http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sir-Andy: Takk

 

 

Etter ein del rettleiing frå Storken, så skal eg faste frå og med no, til klokka 16:00 i morgo.

Om eg ikkje har kome med ein update om korleis det gjekk inna klokka 16:30 i morgo, så vil det bli hold ein minnesermoni i Eidsborg stavkyrkje kommande Sondag.

 

Så mange timer? Trodde forholdet 16:8 var normen...

 

Edit: se frem til bedre konsentrasjon på skolen, som en "bivirkning" av mer stabilt blodsukker :thumbs:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Sultfølelsen er bare midlertidig. Den blir borte etterhvert. Husk at det tar et par dager før sulthormonet har tilpasset seg det nye spisemønsteret ditt ;)

 

Du kan jo også gå deg en tur i friminuttet. Ta med mp3/radio på øret og gå litt. Det er bra for både kropp og sinn (fettforbrenninga, hodet og konsentrasjonen (frisk luft) og for å avlede sultfølelsen). Det må jo være prima for deg som skal ned i vekt :thumbup: Såkalt "kvardagsmosjon" som han treningsfyren på nrk kaller det..

 

Sulten allerede? Når spiste du sist? Det siste måltidet skal være ganske stort, så du blir mett og har næring de neste 16 timene.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ja, som dei seie - Pain is temporary, Pride is forever.

 

Skal hugse at det bare varer ei lita beite, i tillegg til at eg er såpass sta at om du hadde lagt ein hamburger forran meg, så hadde eg fortsatt latt den stå te klokka 4 i morgo :thumbup:

 

Spiste ein "Skyr" klokka 10 - så får faen meg håpe eg ikkje blir sulten før etter skulen i morgo! (iiiirrooonniii)

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig nei. Spesielt når du sitter på skolen og konsentrerer deg om undervisninga (eller facebook :whistle:) så tenker man ikke så mye på det egentlig. Men etter sulthormonet har tilpasset seg, så merker man egentlig ikke så mye til det... Det forutsetter jo at du spiste et skikkelig sistemåltid også da.

 

Følger du også PF, Zerda?

Lenke til kommentar

16/8 blir man vant til...

Men 24timers faste... Hehehe...

 

Jeg fastet i 26 timer fra torsdag til fredag, og når jeg skulle kjøpe torsk i fiskedisken endte jeg opp med torsk, rogn, reker, litt laks, og et sushibrett :p

 

Alt i den disken så så inn i hel***e godt ut på tampen av fasten :p

Lenke til kommentar

Sir-Andy: Nei, på ingen måte. Men jeg har vært vandt til å spise tilnærmet ingenting over veldig, veldig lang tid. Har lett for å la humøret/den psykiske tilstanden påvirke matvanene. Er jeg stresset (som f.eks ny jobb) eller nedfor, greier jeg ikke spise. Det førte til at jeg ble mett av ingenting og mistet sultfølelsen til en viss grad.

Lenke til kommentar

Det hørtes ikke helt bra ut, Zerda.

 

Hvordan ligger du an med treningsloggen btw? :D

Jeg har faktisk begynt på den (samt samlet opp logg for januar). Men vet ikke om jeg tør å begynne før mars. Føler at jeg må forbedrede meg litt. Når det gjelder mat så prøver jeg å forbedre meg. Har faste tider og planer osv. Men en stor fordel er at jeg får økt matlyst av trening. Og det smaker liksom så mye bedre når man virkelig vil ha den og føler det på kroppen. Så det beste valget jeg tok var å begynne å trene igjen.

 

 

Alså, bilder. Jeg la jo ut bilder i juni, da. Tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...