Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på zumba, mest på gøy egentlig. Og ellers blir det vel jogging og styrke av noe slag. Jeg har ikke helt bestemt meg. Men jeg vil trene lår og noe for å få tynnere midje/mage.

 

 

Jeg vil anbefale deg å trene med frivekter innenfor styrke. Knebøy er supert for både rumpe og lår, samt kjernemuskulaturen :thumbup: Du burde dog trene hele kroppen, ikke bare noen enkelte muskelgrupper.

 

Tynnere midje kommer av fettreduksjon, noe som vil si at du må forbrenne mer energi enn du spiser. Nå som du begynner å trene igjen, vil du sikkert få en økt forbrenning, så mulig det går av seg selv.

 

Les det jeg skreiv/linka til her :)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Nei som sakt, hva kroppen finner nyttig for bygging er ikke det samme som hva den finner nyttig for andre ting.

 

langt sitat

 

Så ting som for eksempel BCAA-pulsing er bare tull? :) Det er jo ekvivalent med store mengder protein i en sitting.

Lenke til kommentar
Jeg tror at her ser man forbrenningen totalt. Derfor står det et par prosent istedet for 20-30% som det er hvis man ser spesifikt på protein.

 

Ja protein har TEF på 20-30% , dvs 1gram blir ca 3kcal og ikke 4.

Og det er den forskjellen på alle grammene som da "ett par prosent"

300g protein så har kroppen din 900 kcal isteden for 1200 som det er i teorien.

300kcal vil da utgjøre 1kg fetttap på 21 uker alene.

 

Også positivt at myten om at protein er skadelig for nyrene blir tilbakevist.

Den myten oppsto pga de med nyreskade måtte passe på proteininntaket, folk tolket det som man fikk nyreskade isteden.

 

Så ting som for eksempel BCAA-pulsing er bare tull?

 

En tskje aminosyrer så sparer man 30g protein = kcal spart på diett.

Har da mange fordeler.

Endret av War
Lenke til kommentar

 

Jeg vil anbefale deg å trene med frivekter innenfor styrke. Knebøy er supert for både rumpe og lår, samt kjernemuskulaturen :thumbup: Du burde dog trene hele kroppen, ikke bare noen enkelte muskelgrupper.

 

Tynnere midje kommer av fettreduksjon, noe som vil si at du må forbrenne mer energi enn du spiser. Nå som du begynner å trene igjen, vil du sikkert få en økt forbrenning, så mulig det går av seg selv.

 

Les det jeg skreiv/linka til her :)

 

Takker :)

Nå skal jeg bare komme igang igjen i morgen, tror jeg. Og da blir det vel i første rekke å bygge opp igjen det jeg har hatt tidligere. Satser på at dette går bra fremover. Takker for tipsene :D

Lenke til kommentar

Totalmengden er jo uansett lik, bare færre timer å spise det på.

Det er litt av dilemmaet til myrev, hele siden eksisterer pga det ver umulig å vite hva som fungerte og hva som bare selges pga de skal tjene penger.

De har for eks valgt å holde på råvaren samt øke prisen VS å endre råvare og selge billigere.

no-explode ol har mange spurt om, kunne ha tatt inn det og tjent store penger, men da er hele poenget med siden borte. Er ikke akkuratt fortjeneste å drive slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Selvfølgelig går det an å drive sånn når man har en del kunder som overhodet ikke er prissensitive, og kjøper det uansett hvor mye det koster. :)

 

Å skape en merkevare og en idé om at "mine aminosyrer er bedre enn dine" er jo helt greit!

 

Jeg sier ikke at det er noe galt i å bruke autoriteten sin til å drive butikk, jeg bare synes at den fullstendig ukritiske behandlingen all informasjon som kommer fra den kanten får er ganske spesielt.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å trene med frivekter innenfor styrke. Knebøy er supert for både rumpe og lår, samt kjernemuskulaturen :thumbup: Du burde dog trene hele kroppen, ikke bare noen enkelte muskelgrupper.

 

Tynnere midje kommer av fettreduksjon, noe som vil si at du må forbrenne mer energi enn du spiser. Nå som du begynner å trene igjen, vil du sikkert få en økt forbrenning, så mulig det går av seg selv.

 

Les det jeg skreiv/linka til her :)

 

Takker :)

Nå skal jeg bare komme igang igjen i morgen, tror jeg. Og da blir det vel i første rekke å bygge opp igjen det jeg har hatt tidligere. Satser på at dette går bra fremover. Takker for tipsene :D

 

Synes du også burde opprette en treningslogg! :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Målgruppen er ikke de som shopper rundt etter det billigste

Nei, å gi en følelse av eksklusivitet skader heller ikke :)

 

Uansett, det var bare en betraktning. Jeg bare synes det er litt morsomt hvordan de ulike motegreiene følger Børge sine tilhengere, først skal det kun spises frukt, så vaniljeris, så proteingrøt i stedet for shake, en stund skal det ikke være protein-karb-fett i alle måltid, plutselig ser man folk som benker som snur 10 cm før brystkassen ++++

 

Fyren er åpenbart utrolig kunnskapsrik, og har handlet fra han et par ganger og vært vel fornøyd. Hele fanboy-greien er bare litt morsomt, sett fra utsiden :)

Lenke til kommentar

Hvordan regner dere fettprosenten? Sånn klype-greie? Og når det snakkes om idealet for kvinner, som da var høyere enn menn, da regnes det med større pupper, hofter og sånt?

Jeg brukte en slik vekt på Elixia, vertfall. Men noen mener jo at fettklype er best.

 

phax: Sist jeg sjekket hadde jeg 14%. Aner ikke hva jeg kan forvente meg nå. Tror kanskje jeg skal vente med å finne det ut til jeg føler at jeg har kommet mer i gang med ting. 18 høres jo fint ut det, da. Men helst ikke noe mer, egentlig.

 

I dag skal jeg gjøre opp for skuffelsen fra i går (det var stengt). Skal faktisk prøve meg på nybegynnerprogrammet Sir-Andy fant for meg. Wohoo!

 

Alle snakker om zumba for tiden, jo. Tror jeg prøver det på mandag. Kan være morsomt. Hvis jeg ikke liker det bare fortsetter jeg med bodyattack.

Lenke til kommentar

Så fungerer det da :love: , liker også at han tester ut ting selv og på de han trener og gjør justeringer før det deles med oss. Så sparer vi oss for noe som ble feil.

 

Jeg sitter her med TN-shaker og siggy1.no-bukse og drikker proteinfabrikken-shake så jeg tar iallefall bare tilmeg det som passer mitt mål.

 

Fikk 16kg gainer nå, siden det kun er smaken som forsvinner året etter utløpsdatoen på akkuratt dette produktet så er jeg fornøyd med den prisen 1k blank.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvordan regner dere fettprosenten? Sånn klype-greie? Og når det snakkes om idealet for kvinner, som da var høyere enn menn, da regnes det med større pupper, hofter og sånt?

Jeg brukte en slik vekt på Elixia, vertfall. Men noen mener jo at fettklype er best.

 

Slike vekter er visst veldig unøyaktige, så jeg ville ikke stolt blindt på dem. Fettklype/målebånd er nok det beste til å måle fremgang. Vekta kan også brukes når det er snakk om å gå opp i vekt.

 

 

I dag skal jeg gjøre opp for skuffelsen fra i går (det var stengt). Skal faktisk prøve meg på nybegynnerprogrammet Sir-Andy fant for meg. Wohoo!

 

Wohoo! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...