Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes jo både klassisk, moderne og jazzballet. Men jeg danser altså klassisk ballet nå. Og da mener jeg at det krever en visst innsats fra min side ved å holde meg veltrent og i form (samt myk og fleksibel). Trening generelt har jo alltid gitt meg mye livsglede så det er jo en fordel, da.

 

Oppdaget til min glede at jeg får knærne helt ned i gulvet ved "Inner Thigh Stretch" og klarer å gå helt ned i spagaten. Det er kanskje ikke så imponerende, men det betyr mye for meg ettersom det er nærmest et krav innen den type dans. Har aldri greid det (ok, kanskje når jeg var 6 år,da) før nå.

 

Så forresten litt på "stående tåhev" her om dagen. Oppdaget at det kan være en veldig fin øvelse som forberedelse til pointe. Det må jeg nesten prøve.

 

Edit: Det er Fitness fresh

Endret av Zerda
Lenke til kommentar

Nettopp! Kjenner jeg virkelig savner å danse når jeg leste dette! Har ikke danset aktivt på noen år nå, fordi danselæreren min skadet seg, og vi fikk ingen nye til bygda. Nå har jeg flyttet for å studere, så satser på å starte igjen til våren, noe jeg gleder meg veldig til! I mellomtiden blir det annen trening for å komme i form igjen, samt bli sterkere. Har også stivnet fryktelig til siden jeg sluttet, så bruker endel tid på det når jeg trener nå. Er ikke i nærheten av spagaten lenger, føler jeg.

 

Har du danset lenge? Andre stilarter? :) Skulle akkurat til å begynne med tåspiss da dansinga tok stopp, jeg. Erfaring med det? Det krever i hvert fall mye trening!

 

Edit: Gratulerer med spagaten. ; ) Er alltid gøy når man får til det for første gang!

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

Så godt å høre at du skal begynne igjen! Da har du iallefall et veldig godt grunnlag. Jeg tror du vil komme inn i det igjen ganske fort. Hvor lenge trente du før du var i nærheten av å skulle begynne med pointe? Jeg gleder meg noe enormt til det!

 

Jeg begynte for noen uker siden bare. De fleste begynner jo i ganske ung alder, men jeg er ikke noe mindre motivert av den grunn, heldigvis! Læreren min mener at jeg kommer til å utvikle meg fort, og skryter av føttene mine. Har ikke danset noen andre stilarter hittil. Har holdt på en del med svømming og kampsport.

 

Savner svømming litt også, egentlig. Tror jeg skal legge til det i programmet mitt, jeg.

Lenke til kommentar

Tusen takk, folkens. Ble mer motivert nå. :wee:

Gleder meg sånn til jeg kan begynne å poste litt bilder av utviklingen min her på forumet! Blir så inspirert av Juliess og Firstbest.

Jeg synes det er kult at du har lyst! Jeg ble litt stolt når jeg så fruen dra markløft som om hun ikke har gjort annet.

Hun hadde også litt sånn blanda følelser med det å trene rundt folk siden hun trodde hun selv var så svak og bare ble seende rar ut, men med en gang hun begynte å komme i gang glemte hun det helt :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, det har du helt rett i. Tror jeg prøver meg litt i morgen, jeg. Om noen har noe spesielt å anbefale meg å begynne med (eller generelle råd) er det bare å skrive det opp her eller sende PM.

 

Nybegynnerprogram: http://myrevolution....or-nybegynnere/

 

Tips for bedre resultater: http://myrevolution....-resultater-na/

 

Et annet program: https://www.tn.no/ryp

 

Du får lese litt rundt og finne ut hva som passer deg best :)

 

 

Husk å ta bilder før du starter da! Morro og motiverende å se fremgangen.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Tusen takk for linkene! Det skal definitivt sjekkes ut.

 

Jeg har et par, men tror jeg legger de ut når jeg har et par av fremgangen også. Det er litt sårt og flaut, hehe.

Gå til førstesiden på loggen min så skal du få se sårt og flaut ;)

 

Men alt kan fikses, noe du også kan se der :)

Lenke til kommentar

Doofenschmitz: Å holy shhhhhhhhit. Vet ikke hvilke ord jeg skal bruke engang. Det var en jævlig fin forbedring!

Vel... Alt har en ende :blush:

Kom en del fett tilbake i høst på bulking, men satser på å komme under 5% før juli. Det blir bare gjort en gang siden 5% er ikke mulig og vedlikeholde over lengre tid og samtidig beholde helsa. Etter deffen skal jeg klare å vedlikeholde en plass mellom 7 og 9 % :)

Lenke til kommentar

Logg for trening er oppe til vurdering ;)

 

Oi, 5%! Høres ut som mye arbeid. Jeg tror jeg skal følge loggen din, jeg. Hva er forresten normalen (fettprosent) for veltrente menn? Og mens vi først er inne på det. Hva tror dere det er anbefalt å ligge på om man er kvinne og trener (altså, ikke på noe fitnessnivå)? Det må jo være mulig å strekke den grensen litt selv om man er kvinne og trenger litt fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...