Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og fullkropp har aldri vært = 5x5

Om man har trent 1år + og målet er å øke kroppsmassen og ikke fokusere på for eks skulder osv så

har jeg tilgode å se noen legge vekk 5x5 for å så kjøre fullkroppsprogram, som i teorien betyr at man legger til mange isolasjonsøvelser eller trener alle øvelsene pr trening.

 

Har faktisk ikke sett det anbefalt en eneste gang om man ikke skal fokusere i en periode og selv da kutter man ned på øvelser tilsvarende som man legger til på fokuseringen.

 

Med helkropp tenker jeg på RYP ol.

Lenke til kommentar

Dette er treningstråden ikke bodybuildertråden.

 

Så bodybuilding er ikke trening? :hmm:

Kverulering? Selvfølgelig er det det. Du kan ta poenget om du vil eller ikke. ;)

 

Vi er visst bare noen få her på forumet som innser hvor bra PF faktisk er...

Nå må man også tenkte litt andre veien her. Det finnes flere veier til Rom, og det er ikke slik at man gjør feil fordi man ikke følger PF. Jeg ser for eksempel ikke poenget. Jeg er 100% fornøyd med mine matvaner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dette er treningstråden ikke bodybuildertråden.

 

Så bodybuilding er ikke trening? :hmm:

Bodybuilding er trening, men all trening er ikke bodybuilding (noe jeg tror den som kommenterte mente). :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det det. Du kan ta poenget om du vil eller ikke. ;)

Bodybuilding er trening, men all trening er ikke bodybuilding (noe jeg tror den som kommenterte mente). :)

 

Poenget mitt var at det ikke er vits å klage på at jeg spør om bodybuilding-spørsmål i en treningstråd. Det blir bare for dumt...

Lenke til kommentar

Vi er visst bare noen få her på forumet som innser hvor bra PF faktisk er...

Nå må man også tenkte litt andre veien her. Det finnes flere veier til Rom, og det er ikke slik at man gjør feil fordi man ikke følger PF. Jeg ser for eksempel ikke poenget. Jeg er 100% fornøyd med mine matvaner.

Jeg mente jo ikke at PF var eneste veien å gå :p

Er bare mange som avfeier det som nonsens...

Mange tror heller ikke på den måten jeg trente på i fjor, men jeg gikk nå fra å ha en supervom til å ha en STRAM sixpack på 5 måneder :new_woot:

 

Jeg gjør forresten det samme i år, bare det at det er ikke så mye vom å svi av i år :p

Lenke til kommentar

Lite progresjon, super/gigantsett og et seriøst kaloriunderskudd med ikke så veldig mye proteiner (120 gram kanskje)

 

En økt kunne være slik at jeg kjørte benkpress, chinups, utfall, hamstring curls, knebøy, bicepscurls, tricepspress og tåhevere alt i et sett, og kjøre det settet 4-5 ganger.

Mind you: dette ble gjort uten progresjon og jeg er sikker på at jeg ikke mistet et eneste kilo muskelmasse.

 

Sixpacken forsvant i fjor høst når jeg trente med kcal-overskudd, ville jo ha bittelitt mere POWAH! :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvordan synes du at byggingen av muskelmasse har skjedd når du var i såpass god form fra før? Jeg har skjønt at enkelte legger på seg veldig mye kvalitetsmasse når de begynner som rimelig leane.

Lenke til kommentar

Det vet jeg faktisk ikke, men har hele tiden syntes at jeg har hatt et misforhold mellom armene og overkroppen som nå er jevnet ut.

 

I tillegg har lårene vokst langt forbi mine forventninger. Det er bare en av fire olabukser jeg får rundt lårene nå samtidig som bokserne strammer godt... :new_woot:

 

Så ja! jeg tror på det som sies at etter en deff er det optimale tidsrommet for å legge på seg muskelmasse :)

Lenke til kommentar

Da tror jeg dere prater om hverandre, for slik jeg tolket det var poenget til Sebbe at ikke alle trener for å bli store, på spørsmålet ditt om hvorfor han ikke er stor.

 

Spørsmålet var var hvordan trene for å bli større, og jeg trodde jeg da fikk det svaret. (Sebbe sitt)

 

Og bispørsmålet var egentlig hva som gjorde forskjellen på stor og ikke. Svaret er altså høyde, litt mer kroppsfett, og gener?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke anbefalt å holde pusten gjennom hele øvelsen, pga blodtrykket? Men at man puster ut mot slutten/der man tar i? Joda, kanskje ikke i bunnen i knebøy, som War nevner :tease:

 

Feks i benk lønner det seg å holde pusten under hele løftet. Puste inn alt du makter inn i magan og så kjøre på.

 

Forøvrig

 

NY PERS IDAG!

110kg I BENK!!! :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Gratz!

HVor mye veier du? :D Persa 110 rett før jul. Etter et halvår på 5x5 :D

Thx, 79kg på morgenvekta nå :)

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg lagt inn treningsprofil i treningsprofil- tråden. Så får vi se om jeg kan bli mer aktiv i denne delen av forumet, etterhvert som jeg begynner å trene mer og lære mer. Hittil har jeg stort sett bare lest hva dere erfarne har skrevet. :) Har akkurat begynt å trene styrketrening fast, i tillegg til tilfeldig kardio, og er spent på om jeg klarer å fortsette og evt. hva slags fremgang jeg vil merke. Så takk for alle tips og råd jeg har fått hittil, selv om dere ikke vet selv at dere har gitt meg dette. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...