Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke anbefalt å holde pusten gjennom hele øvelsen, pga blodtrykket? Men at man puster ut mot slutten/der man tar i? Joda, kanskje ikke i bunnen i knebøy, som War nevner :tease:

Feks i benk lønner det seg å holde pusten under hele løftet. Puste inn alt du makter inn i magan og så kjøre på.

Forøvrig

NY PERS IDAG!

110kg I BENK!!! :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Lenke til kommentar

Det er vel ikke anbefalt å holde pusten gjennom hele øvelsen, pga blodtrykket? Men at man puster ut mot slutten/der man tar i? Joda, kanskje ikke i bunnen i knebøy, som War nevner :tease:

Feks i benk lønner det seg å holde pusten under hele løftet. Puste inn alt du makter inn i magan og så kjøre på.

Forøvrig

NY PERS IDAG!

110kg I BENK!!! :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Gratz!

HVor mye veier du? :D Persa 110 rett før jul. Etter et halvår på 5x5 :D

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/708551/

Interessant debatt om de nye kostholdsrådene ...

Av en eller annen grunn irriterer lederen for bondekvinnelaget meg noe helt hinsides. Får lyst til å kaste pcen i bakken når jeg ser henne.

Skulle fått inn andre personer til å prate godt for fett-kosthold. Diskusjonen ble for meg usaklig, så jeg lukka vinduet etter 10min. Værst av alt var hu svensken, å si direkte at andre kommer med shitprat når man tilsynelatende ikke sitter med mer kunnskap enn mannen i gata blir litt for dumt.

Lenke til kommentar

Men Berkhan kjører jo periodisk faste så han trenger ikke kardio for å holde fettprosenten nede :new_woot:

Vi er visst bare noen få her på forumet som innser hvor bra PF faktisk er...

Og likevel er det enda færre som kan vise til skikkelig lav fettprosent ;) Det er ingen grunn til å være så dogmatisk ovenfor PF. Ja, det har sine fordeler, men ulempene er der også, som med alt annet.

1. juli... Resten leser du i treningsloggen min ;)

Hva har pusteteknikken å si når det kommer til styrketrening? Altså puste ut til øvelsen blir utført og puste inn i det man går tilbake til utgangspunktet?

Hvis man holder igjen pusten i en øvelse, kan det ha noe å si?

Vil sitere Scooby her: As long as you breathe youre fine, its when you hold ur breath that you can blow some bloodvessels...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

I for eks knebøy må du holde trykket under øvelsen, prøv å slipp ut luften nederst, da kolapser du og mister stanga.

Jeg fikk latterkrampe i bunnen av en knebøy i dag. Det var ikke pent (selv om jeg fikk det opp), og det ble filmet. Kanskje jeg kan vise hvordan det går senere ;)

Lenke til kommentar

Jeg presset mamma litt i dag, og er veldig fornøyd med resultatet. Hun ble vertfall ganske så fornøyd selv, selv om hun sutret litt der og da.

Her om dagen klagde hun sånn på at hun ikke hadde gått ned i vekt i det siste, skjønnere dere. Vet at det er en prosess som kan være frustrerende, men hun begynte å si ting som at "trening ikke gir resultater", "jeg må jo bare la være å spise!!" og sånt tull. Ble jo helt satt ut, jeg. Så jeg er glad hun ville trene i dag likevel, og at hun følte hun fikk noe ut av det. :)

Lenke til kommentar

Dere splitt-helkroppsfolk-unge-bla

Helkropp passer best i begynnelsen siden vektene ikke er så tunge og man slipper unna med en lineær progresjon, man kan nesten ikke trene det når man går over på 5x5 og markløften er 200kg så hvorfor ikke utnytte det mens man kan.

Lenke til kommentar

Jo.

Ser det ikke så godt på noen av bildene jeg fant på gugl, men typisk filmer osv..

Vet ikke hvor naturlig det er, dog.

the-rock5.jpg15326_10150123906770357_87650205356_11536074_2089503_n.jpg

Her ser de ganske så like ut spør du meg. Thai-fyren har nok litt lavere fettprosent. Men muskelstørrelsen ser helt likt ut.

Og såklart om vi regner med at de er like høye.

Lenke til kommentar

Dwayne Johnson er da 1,93 mens han thaifyren kan kanskje være 1,63? :p

Man kan ikke sammenligne maorier med thaifolk sånn btw :p

Er klar over høydeforskjellen ja. :p

Størrelsen på musklene i forhold til høyden kan man vel si da.

Såklart, om man måler musklene med målebånd, så vil såklart Dwayne ha større muskler, men det er jo såklart fordi han er 30 cm. høyere enn Thai-fyren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dere splitt-helkroppsfolk-unge-bla

Helkropp passer best i begynnelsen siden vektene ikke er så tunge og man slipper unna med en lineær progresjon, man kan nesten ikke trene det når man går over på 5x5 og markløften er 200kg så hvorfor ikke utnytte det mens man kan.

Helkropps kan da fint kombineres med periodisering. Samtlige på landslaget i styrkeløft i Norge kjører fullkroppsprogrammer, og en god del 5-6 ggr i uken.

Selv med en markløft på godt over 200 kg ;) Så lenge intensitet tilpasses frekvens, er det ingenting som tilsier at man ikke kan kjøre gjennom hele kroppen hver økt.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Er det noen problemer med dette trenings"programmet"?

• Mandag: Glutes & Abs
  • Tirsdag: Chest & Triceps
  • Onsdag: Back, Biceps, Forearm
  • Torsdag: Shoulders & Legs
  • Fredag: Chest & Triceps
  • Lørdag: Back, Biceps, Forearm
  • Søndag: Kun cardio

post-209260-0-25743100-1296819169_thumb.png

Denne karen löper 1mil hver morgen. Trener thaiboksing i ukedagene og kjörer vektlöfting iblandt. Ser ut til å fungere?

Du kan trene flere ting på engang, kroppen har godt av det. Dette er treningstråden, ikke alle vil bli bodybuildere.

Hmm.. Han her er sterk, men han er ikke stor.. Why?

Dette er treningstråden ikke bodybuildertråden. Han er muskulös, fit, veltrent og sterk. Jeg vil si han trener bra.

Ingen vil vel väre overdrevet stor i thaiboksing?

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...