Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du et program som ikke er styrke men volum? Eller er det bare sært?

 

Dette her gir jo såklart volum også, hvertfall når du er nybegynner. Jo sterke du blir, jo større blir musklene. Det er jo ganske basic.

 

Når vektene blir en del tyngre og styrken din er blitt forbedret, er det kanskje bedre å skifte til en splitt, om du vil fokusere mer på volum.

 

Om du ikke synes thai-fyren er stor, hva mener du da er stort? :p

Lenke til kommentar

Litt kommentar til Sebbe sitt bilde, litt hva jeg ser på som "svær". Ripped is the new big :p

 

Forresten gjør ikke Martin Berkhan noe kardio, og markløfter 3x kroppsvekta si.

Edit: link til bildet, spoiler'n kuker seg.

Men Berkhan kjører jo periodisk faste så han trenger ikke kardio for å holde fettprosenten nede :new_woot:

 

Vi er visst bare noen få her på forumet som innser hvor bra PF faktisk er...

edit: må bare legge til at frokost er meningsløst når man kan sove en halvtime ekstra om morgenen. Søvn og PF > "norsk kosthold"

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Men Berkhan kjører jo periodisk faste så han trenger ikke kardio for å holde fettprosenten nede :new_woot:

 

Vi er visst bare noen få her på forumet som innser hvor bra PF faktisk er...

Og likevel er det enda færre som kan vise til skikkelig lav fettprosent ;) Det er ingen grunn til å være så dogmatisk ovenfor PF. Ja, det har sine fordeler, men ulempene er der også, som med alt annet.

Endret av Discipline
Lenke til kommentar

Men altså, en ting vil jeg poengtere.

Er flere her, inkl meg som er glad i fasteopplegget.

 

DET ER IKKE NO MAGISK

Altså, det er bare kcal ut og inn her også som alle andre dietter. Fordelen med faste er at den er så sykt enkel og følge og jeg som da har tatt den til 2 store måltider per dag kan spise meg stappmett.

Enkelt og greit, man slipper å steike mat hele tiden og annet fuck. Bedre tilpasse hverdagen.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke magi, like lite som lavkarbo er magi. Men det er enkelt, og det kan fungere veldig veldig godt!

Jeg leste noe om mer stabilt insulinnivå da jeg lurte på å begynne med PF, og jeg må si at for meg så virker det hvertfall å stemme :) For mange frokostmennesker er det kanskje helt bakvendt og spørs om man kommer seg over en slags tilvenningsfase eller om man gir opp på veien. Jeg har aldri vært glad i frokost, så det passer meg bra.

 

Edit: Orker ikke gå og preke om hva som er best egentlig. Det er mye som kan fungere, og klisjè; finn det som passer for deg :love:

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Hva har pusteteknikken å si når det kommer til styrketrening? Altså puste ut til øvelsen blir utført og puste inn i det man går tilbake til utgangspunktet?

 

Hvis man holder igjen pusten i en øvelse, kan det ha noe å si?

 

Jeg syns det har ganske mye å si. Holder du pusten gjennom en hel øvelse?

Hva har det å si da?

Nei, jeg gjør ikke det gjennom en hel øvelse men glemmer meg noen ganger og gjør det motsatte..

Lenke til kommentar

Men Berkhan kjører jo periodisk faste så han trenger ikke kardio for å holde fettprosenten nede  :new_woot:

 

Vi er visst bare noen få her på forumet som innser hvor bra PF faktisk er...

Og likevel er det enda færre som kan vise til skikkelig lav fettprosent ;) Det er ingen grunn til å være så dogmatisk ovenfor PF. Ja, det har sine fordeler, men ulempene er der også, som med alt annet.

 

Jeg vil gjerne høre de store ulempene...

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...