Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-VqMh8ni9
Vurderer å begynne på proteintilskudd snart. Noen som kan gi meg litt info angående det. Hvor jeg handler det / pris / evnt. andre ting. :)

Kjøp 90+ på Ej-Shop. Sjokolade smaker som O'boy, og jordbær smaker veeeldig godt også :) Mye bedre enn PF sitt. Eneste ulempen er at det skummer litt, men det er ikke noe stress.

Lenke til kommentar

Ta kg og del på prisen

Mitt protein er 0,19 kr pr gram -TN basic protein

---------------------------------------------------------------------

Ej-Shop 90+ Protein - 5 kg. er Totalt exklusive frakt: Kr.830,00

Frakt (Posten): Kr.75,00

Herav: 11% MVA: Kr.89,68

Totalt: Kr.905,00

dvs 0.18 kr pr gram

----------------------------------------------------------------------

Proteinfabrikken

Frakt: kr 111,00

Totalt: kr 610,00

Herav mva.: kr 72,00

0.20 kr pr gram og 8 g fett pt 100 g!!!

proteinfabrikken 0.20

Så 90+ er0,18

TN Basic er 0,19

Hvor er den store forskjellen ? uten om at proteinfabrikken sitt hadde 8 ganger mer fett i enn de andre og er dyrere

Desuten betaler jeg 0,16 på TN pga jeg har rabatt der , som alle får etter å ha handlet for visse summer totalt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jepp , det er designerproteinet til TN som forøvrig kommer ut i ny drakt snart.

Det er mer protein 100g , tilsatt BCAA), Colostrum, Emulgator for bedre oppløsning i shaken -rett og slett et renere og bedre proteintilskudd.

Lenke til kommentar

blir mye mettet fett om man bruker 5-6 kg protein i mnd om hver 3 kg bøtte skal inneholde 240gram mettet fett :wow:

mmm halv kg rent mettet fett

11 treninger ville ikke ha forbrent bort fettet man legger på deg at det en gang.

I morgen skal jeg lage en liste over proteintilskudd

gram pr krone inkl frakt

Dele inn i 2 klasser, en med om til 4g fett pr 100 og en over det

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du minske matinntaket? fettkcal er jo allerede regnet med i protein kcal :wow: Og det over var et eks, man legger ikke på seg 0,5 kg av 0,5 kg mettet fett.

Det var bare ett eks på hvor mange kcal det er som kommer fra usunne kilder.

Mettet fett bør vi ha minst mulig av, kroppen trenger 1 gram om dagen ,ikke 6 gram i hver shake.

Og fett blir ikke brukt som energi før etter 3 timer, så shaken du drikker til frokost der vil fetter bli brukt som energi da du spiser lunch ,men siden du spiser lunch vil kroppen hente energi fra de karbohydratene isteden og heller slenge fettet på kroppen.

Og fettet du får i deg på trening gjennom shaken vil brukes som energi lenge etter på og da står du og drikker karbohydrat shaker og kroppen vil bruke det som energi isteden for fettet som igjen legger seg på kroppen.

Sånn går det rundt hele tiden

Uansett hva du gjør vil altså ikke fettet være tilgjengelig for bruk som energi før tidligst 3 timer etter inntak. Det finnes to spesialtilfeller som er unntak fra denne regelen, MCT-olje og diacylglycerol (DAG) olje.

Om fettsyren blir lagret eller frigjort i blodomløpet bestemmes av den metabolske tilstanden i kroppen – enkelt sagt hvorvidt du har et kalorioverskudd eller – underskudd -Og vi som vil opp i vekt er jo på kcal overskudd og derfor vil fett vi får i oss legge seg på kroppen med mindre det er sunt som i tren som blir brukt til noe fornuftig av kroppen.

Endret av War
Lenke til kommentar

MWA pulver.. bra saker. Smaker veldig godt.

det er 100% whey, imotsetning til TN sitt basic som er 80%kasein og 20% whey... det er 100% isolat. Det vil si mye protein per 100gram, lite fett, lite laktose.

700kr for 4kg, vil si 0.175kr per gram

er fraktfritt...

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Rent myseprotein er et såkalt hurtig protein, som gjør det egnet til å støtte oppbyggende prosesser i kroppen. Pga det raske opptaket vil dessverre ikke kroppen kunne benytte seg av alle aminosyrene, og noe blir da oksidert og brukt som energi. Myseprotein er dårlig på å hindre nedbrytende prosesser - etter 1-2 timer er det ute av systemet, og kroppen må da begynne å tære på egne reserver (dvs muskelmassen) hvis det ikke er aminosyrer tilgjengelig.

Kasein er et mer langtidsvirkende protein. Når det kommer ned i magesekken vil det klumpe seg sammen, og du får et protein som er mer mettende og som tilfører aminosyrer i opptil 6 timer. Kasein er best på å motvirke nedbrytende prosesser.

50-60% myse og 40-50% kasein, og kombinerer derfor de beste egenskapene fra begge - støtter oppbyggende og motvirker nedbrytende prosesser. Det er dette proteinet alle sammen hadde sin mest eksplosive vekstfase i livet på, fra du var nyfødt og til du var 1-3 år gammel. Det har også vist seg å være en av de beste sammensetninger for sportsernæring.

Endret av War
Lenke til kommentar
Rent myseprotein er et såkalt hurtig protein, som gjør det egnet til å støtte oppbyggende prosesser i kroppen. Pga det raske opptaket vil dessverre ikke kroppen kunne benytte seg av alle aminosyrene, og noe blir da oksidert og brukt som energi. Myseprotein er dårlig på å hindre nedbrytende prosesser - etter 1-2 timer er det ute av systemet, og kroppen må da begynne å tære på egne reserver (dvs muskelmassen) hvis det ikke er aminosyrer tilgjengelig.

Kasein er et mer langtidsvirkende protein. Når det kommer ned i magesekken vil det klumpe seg sammen, og du får et protein som er mer mettende og som tilfører aminosyrer i opptil 6 timer. Kasein er best på å motvirke nedbrytende prosesser.

Melkeprotein består naturlig av 80% kasein og 20% myse, og kombinerer derfor de beste egenskapene fra begge - støtter oppbyggende og motvirker nedbrytende prosesser. Det er dette proteinet alle sammen hadde sin mest eksplosive vekstfase i livet på, fra du var nyfødt og til du var 1-3 år gammel. Det har også vist seg å være en av de beste sammensetninger for sportsernæring.

Informativt innlegg! :) Sikkert interessant for etpar av noobsa her

Jeg får i meg mye kasein fra kosten ellers så whey er det beste alternativet for meg. Selvom jeg helt optimalt burde ta ett pulver ala TN Basic på kvelden før jeg legger meg. TN Basic er ett bra pulver syns jeg. God på smak pris og kvalitet.

Lenke til kommentar

Man må selv finne ut av hvilke proteintyper man trenger, det er et tilskudd og det betyr at vi får i oss pritein gjennom kosten.

Som sakt det er mange nybegynnertabber som går ut på å kjøpe 100 % W eller M protein uten å se igjennom kostholdet først.

Lenke til kommentar
Det er dette proteinet alle sammen hadde sin mest eksplosive vekstfase i livet på, fra du var nyfødt og til du var 1-3 år gammel.

Hvis det er morsmelk du tenker på, har ikke denne melken et kasein/myse-forhold på 80/20. Gidder ikke utdype så mye nå, ta heller en titt i denne tråden. (Litt nedover)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...