Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ser dere diskuterer kreftfare og rødt kjøtt, vil komme med et lite eksempel på hvordan studier kan mistolkes veldig.

 

2 dietter:

1. Mye rødt kjøtt inntak

2. Mye fisk

 

Diett 2 har mye lavere tilfeller av kreft, yadayadayada. Derfor er rødt kjøtt kreftremkallende!

 

Det er her ting blir feil. Faktorer som at høyt inntak av rødt kjøtt kan settes sammen med hyppige mcdonaldsbesøk og at høyt inntak av fisk kan settes sammen med tynne sunne japser - slike faktorer blir ikke tatt hensyn til. Derfor er slike studier ubrukelige. Samme med kolesterolverdier, skal du ha dem ned - slank deg. Ikke bytt smør. Kolesterol blir produsert av kroppen, jiizus.

 

For de som vil lese ekstremt vanskelig engelsk: correlation does not imply causation

Edit: 5 om dagen? Siden jeg ikke gir blod lengre holder jeg meg unna fruktose og c-vit siden de øker jernopptaket fenomenalt. Kvinnfolk har ikke helt samme problemet.

 

Edit2: oppfordrer, alle som vil, til å legge en link om topp 10 myter rundt faste tilbakevist i signaturen sin :) Er bare bra med mer oppmerksomhet rundt emnet.

Endret av storken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- De som går ned fire kilo eller mer i vekt har økt dødelighet, sammenlignet med de som er vektstabile eller går opp i vekt, forteller hun til NRK Schrödingers katt.

 

Drøyvold understreker at andre faktorer enn vekttap kan spille inn. Men likevel står man igjen med en effekt som ikke kan forklares. Og det uforklarlige tror forskerne altså er slanking.

 

 

Tatt fra denne artikkelen.

Fy faen for noe vås! Tipper det der kan forklares av helt andre grunner enn tap av fettmasse. Syke folk går jo som oftest kraftig ned i vekt før de dør. Æff, blir kvalm av hele greia.

 

 

 

Lenke til kommentar

Stanga skal legges død på bakken, og du skal spenne deg opp på nytt for hver rep (resette), ikke bare toutch and go.

 

edit: det blir en del tyngre å gjøre det slik. Måtte ta et lite oppgjør med egoet mitt når jeg gikk over til å gjøre det ordentlig, da det innebar å ta av noen kilo :p

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Æsj, kroppen min bare skriker etter hjelp når jeg holder på med kardio! Alle cellene motsetter seg det jeg driver med og går aktivt inn for å mentalt nedlegge meg, sånn at selvpiningen kan opphøre.

Ble 38 minutter da, mølle + crosstrainer. Trente rygg og triceps etterpå for å drepe tid. Nå er jeg kvalm og uggen :tease:

Lenke til kommentar

Æsj, kroppen min bare skriker etter hjelp når jeg holder på med kardio! Alle cellene motsetter seg det jeg driver med og går aktivt inn for å mentalt nedlegge meg, sånn at selvpiningen kan opphøre.

Ble 38 minutter da, mølle + crosstrainer. Trente rygg og triceps etterpå for å drepe tid. Nå er jeg kvalm og uggen :tease:

 

Det er slik det er å trene intervall, spessielt så tungt som 4x4. På siste settet sier hvert jævla fiber i kroppen min at jeg skal stoppe. Men det er deilig etterpå, og det er deilig å se fremgang i formen sin! :)

Lenke til kommentar

Æsj, kroppen min bare skriker etter hjelp når jeg holder på med kardio! Alle cellene motsetter seg det jeg driver med og går aktivt inn for å mentalt nedlegge meg, sånn at selvpiningen kan opphøre.

Ble 38 minutter da, mølle + crosstrainer. Trente rygg og triceps etterpå for å drepe tid. Nå er jeg kvalm og uggen  :tease:

Styrke + kardio = fyfy Julie  :whistle:

Blir feil på cellulært nivå, mTor mot AMPK. Slå det opp  :yes:

 

 

Lenke til kommentar

Styrke+kardio blir feil?

 

Er det bare jeg som synes vi trenings intereserte blir for opptatt av forskning o.l angående hva som fungerer best?

Jeg mener, såklart kan du trene styrke og kardio samme dag, det handler om hvor mye du selv tåler, du kan lett føle deg frem til hva du føler passer og du får fremgang av. Kroppens egen mekanisme til å si ifra når du gjør noe dumt er ganske utrolig. Det samme gjelder kosthold, man kan bruke vett og matlyst til å anpasse inntaket, uten å telle kalorier.

 

Mange refererer til forskning, så kommer noen ny og sier at denne har blitt bekreftet feil, og så tar det ikke lang tid før den nye teorien også var feil. Er det ikke noe som skurrer her? På 80-tallet trente mange etter prinsipp som vi har avskaffet, jeg tror mye av det mange her slavisk følger vil regnes som feil om 10år til.

 

Jeg har gått ifra å innta masse protein, nesten 2g per kg, og ikke minst fokusert på at jeg fikk nok kalorier. Nå følger jeg kun matlyst og spiser ting jeg vet er bra, og merker ingen forskjell på fremgang, kun en lettelse i sinnet.

Dog er det veldig greit å ha en liten oppfatning om hva forskjellige matvarer inneholder, noe som sitter ganske innpugget nå :)

 

 

Edit: Kom til å tenke på at autoregulering og Myorevolutions kostholdprinsipp ikke er så mye annet enn netopp følge kroppens signaler, formulert i litt fancye i ord og forskning :tease:

Endret av Sebbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trener du styrke og kardio samme dag vil du ikke få full uttelling på noen av delene. Hvis du trener på måfå, så er jo dette greit. Trener du målrettet ville jeg foretrukket å få mest mulig ut av treninga mi. Det viktigste er at du trener styrke først hvis du prioriterer muskler, og fyller på med rikelig av næring mellom øktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...