Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har trent to ganger med iddqd her på forumet, og noen ganger med ei venninne (som jeg skal trene med i morgen). Det er ganske nice, ja. :)

 

8, styrke + kardio tenkte jeg. Får se hva jeg rekker.

 

 

Kjære Mats;

#1 Jeg er B-menneske, så om du skipper trening i morgen er det ikke krise. Går på Dragvoll, jeg, så har tid senere på dagen og.

#2 "Noen ganger"? Føler du prøver å skyve meg under et teppe her. Vil ikke innrømme heelt at du trener med meg. :D (Har trent med ham siden sommerferien, han prøver bare å lure dere.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går for tiden på Mutant Mass. Ikke noe hardere enn 2 scoops i en shake etter trening. Bør jeg ta mer? En annen ting, hva sier dere til å ta kreatin i tillegg, og eventuelt anbefalinger?

Denne drukna i chit-chat.

 

Forenkler mine spørsmål litt:

 

Er én shake, kun etter trening, for lite?

Er kreatin til å anbefale?

Tips til god kreatin?

Lenke til kommentar

Går for tiden på Mutant Mass. Ikke noe hardere enn 2 scoops i en shake etter trening. Bør jeg ta mer? En annen ting, hva sier dere til å ta kreatin i tillegg, og eventuelt anbefalinger?

Denne drukna i chit-chat.

 

Forenkler mine spørsmål litt:

 

Er én shake, kun etter trening, for lite?

Er kreatin til å anbefale?

Tips til god kreatin?

 

Du får antakeligvis i deg nok protein med et ok kosthold, og det er vanlig med 10 gram før og 30 gram etter trening. Du kan justere som du selv ønsker, men hvis du regner ut proteininntaket ditt på en vanlig dag og ikke er lat med spisinga er det nok ok. Kreatin fyller musklene med vann og gir deg mer masse, som igjen skal gi deg mer styrke, men du trenger det strengt tatt ikke hvis kostholdet ditt er bra.

 

Fordeler med kreatin:

-Økt proteinsyntese ; Gjør at du andelen protein som går til muskeloppbyging øker.

-Økt trykk på treningen, som når sitt høydepunkt rundt uke3-4

-Økt glykogenlagring; evnen til å lage glukose i musklene.

-Raskere restitusjon; gjør at du kan ha høyere treningsfrekvens.

-Forsinket melksesyredannelse

-Økt energi til hjernen

 

Fettsyrer kan du også se på.

 

Det blir for vanskelig å si om det er nok siden du ikke nevner kroppsvekta di og hvor ofte og tungt du trener, men som sagt, regn ut proteininntaket og se litt på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...