Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veide inn på 62,3 idag (dvs. jeg har snart nådd målet mitt) :new_woot: ferie i tre uker er tydeligvis ikke så dumt, hehe. Støl som et uvær etter trening på lørdag, så det blir hardt å dra tilbake idag!

Hva er målet ditt?

61, men det blir vel enklere med 60 som et slags "rundt" tall. Skal nevnes at det ikke er noen pinglevekt for en med min kropp, det er masse igjen av meg :)

 

Hvorfor er vekta så nöye? Er det ikke fett%/muskler og störrelse på kroppen(utseende) som teller? :)

Jo, helt klart. Altså f. eks 50kg for meg ville gjort at jeg så helt forferdelig ut, vil jeg tro. Men hvis man vil litt ned, så syns jeg et tall er et helt ok mål, kan jo hende man når det faktiske målet (dvs. det utseendemessige) på veien! Det er sånn jeg tenker hvertfall, men jeg vet at mange, spesielt damer og jenter, er veldig opptatte av det TALLET som står på vekta. Om noen hadde gitt meg 3kg muskler nå og ikke noe fett, så hadde jeg ikke sagt nei :whistle:

Jeg er forsåvidt fornøyd nå! Men vil ikke opp igjen med det første.

 

Min mening: Kast vekta, og kjøp deg et speil;)

Se over :)

Lenke til kommentar

43kg?! Hvor høy er du, Zerda?

Lav, haha. Med den vekten vil jeg være oppe i 18,1 i BMI, noe som er betraktelig bedre enn nå. Et greit mål å ha inntil videre, syns jeg. Og ja, man skal også tenke på fettprosent, speilet og ditten og datten. Men jeg ser det og føler det. Da er tall en grei pekepinn. Det er faktisk litt flaut.

 

Skulderpress? Jeg utfordrer dere.

 

Juliess: Har jo sett slike "før og etter" bilder av deg. Ganske imponerende. Du har all grunn til å være stolt, iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

43kg?! Hvor høy er du, Zerda?

Lav, haha. Med den vekten vil jeg være oppe i 18,1 i BMI, noe som er betraktelig bedre enn nå. Et greit mål å ha inntil videre, syns jeg. Og ja, man skal også tenke på fettprosent, speilet og ditten og datten. Men jeg ser det og føler det. Da er tall en grei pekepinn. Det er faktisk litt flaut.

 

Skulderpress? Jeg utfordrer dere.

 

Juliess: Har jo sett slike "før og etter" bilder av deg. Ganske imponerende. Du har all grunn til å være stolt, iallefall.

Det jeg mente med kommentaren min, er at ingen andre enn du veit hva du veier, og du er ikke likt bygd som andre. Jeg blir så irritert når jeg hører jenter som kakkler om vekt hele tiden, men glemmer å se på andre ting.

 

Om man skal være kritisk til egen kropp, så burde man starte med speilet. Kun der vil du få et reelt bilde av kroppen din:) ligger noen bilder av meg i bildetråden, med en bmi som skulle tilsi at jeg var ganske overvektig, og jeg vil ikke akkurat påstå at jeg hadde alt for mye fett, selv om jeg ikke var helt ripped.

 

Nå er jeg klar over at jeg preker for feil publikum her, siden det at du/dere har funnet frem til et trenigsforum, er en indikator på at dere skjønner dette selv, uten min hjelp.

Men jeg måtte bare lufte litt frustrasjon:D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Det kan jeg garantere deg at jeg gjør. Jeg har også fått sjekket fettprosenten min (veide en god del mer da, dog).

 

Men jeg forstår frustrasjonen. Dessuten er det veldig mange som pirker unødvendig mye. Å gå ned i vekt når man ikke trenger det i det hele tatt er ingen bra greie. Er mange som ikke klarer å se helheten.

Endret av Zerda
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan jenter som trener styrke får helt panikk over at de har gått opp et par kilo, for å så sulte seg i hjel for å gå ned et par kilo igjen. Faktum er jo at de faktisk har fått lavere fett% :dontgetit: Vekt er en dårlig indikator når du skal måle fremgang både den ene og andre veien. Det som funker er fettklype og målebånd.

 

ah crap, kom på at jeg glømte å måle fettprosenten før jeg begynnte på PSMF :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvorfor er vekta så nöye? Er det ikke fett%/muskler og störrelse på kroppen(utseende) som teller? :)

Nei, det viktigste er hvor sterk du er ;)

 

Og at du kommer deg inn i vektklassen din :p

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan jenter som trener styrke får helt panikk over at de har gått opp et par kilo, for å så sulte seg i hjel for å gå ned et par kilo igjen. Faktum er jo at de faktisk har fått lavere fett% :dontgetit: Vekt er en dårlig indikator når du skal måle fremgang både den ene og andre veien. Det som funker er fettklype og målebånd.

 

ah crap, kom på at jeg glømte å måle fettprosenten før jeg begynnte på PSMF :thumbdown:

 

Jeg kjenner meg godt igjen i dette. Ikke nå, men før. Da jeg var konkurranseutøver ble man plassert i vektklasser, det til stor fortvilelse fra meg. Jeg gikk i 9. og 10.klasse den gang, og fra å veie omkring 70 kilo gikk jeg opp til 80 kilo over et helt år. Jeg hadde aldri veid mer, og aldri vært tynnere. Frustrasjonen for meg var ganske stor å bli plassert i +55kg, når alle de som ble karakterisert som tynne var da med i -55 kg. Det var et stort press på å være tynn. Det var grusomt, spesielt fordi jeg trente 15-20 timer i uka, jeg konkurrerte i tillegg til dette - og jeg brukte omtrent samme klesstørrelse som dem. Jeg forsto ingenting. Det ble mange tårer, og ufølsomme ord fra enkelte trenere gjorde at jeg også utviklet spiseforstyrrelser pga dette.

 

Ser jeg tilbake i dag så kunne man ikke se vekten på meg, og jeg er så utrolig glad for at jeg til slutt selv lærte at vekten egentlig kun er et tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...