Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokon som veit kva OZ har å sei for sekkhanskar? Hanskar til boksesekk mao.

Som desse, så kan eg velge mellom 10,12,14,16 OZ

 

http://www.treningspartner.no/produkt/1785_everlast-protex-treningshanske-sort--bestillingsvare.aspx

 

Du skal ikke bruke sparring-hansker på sekk.

 

Skaff deg sekkhansker.

fg211_sackhandskar__47694.jpg

link

Er det sperrings hansker det eg linkar til? Dei er dårlege å bruke på sekk?

 

Fant forresten denne ang. OZ:

Alder Størrelse

 

6 - 12 år str 8 oz.

 

Personvekt - Størrelse

 

48 - 60 kg str 10 oz.

 

60 - 67 kg str 12 oz.

 

67 - 79 kr str 14 oz.

 

79 kg + str 16 oz.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke synes denne var så utrolig usunn?

 

Greit nok, mye kacl. Langt over det de fleste inntar i løpet av en dag. Men biffkarbonaden og kyllingbrystene vil stå for en del proteiner, løkringene og potetvaffelene er vel de største synderene..

Ehm. Selv om den inneholder kvalitetskjøtt (uten at jeg skal gå 100% god for den amerikanske karbonadedeigen), så er den fremdeles fylt med dritt i form av majones, friterte løkringer/potetvafler, bacon og fet ost.

Lenke til kommentar

Ehm. Selv om den inneholder kvalitetskjøtt (uten at jeg skal gå 100% god for den amerikanske karbonadedeigen), så er den fremdeles fylt med dritt i form av majones, friterte løkringer/potetvafler, bacon og fet ost.

 

Snakk om biffkarbonade ;) Men enig, ingen garanti for at den er noe spesielt optimal. Bacon er ikke noe no-no for min del, fet ost. Ok, ikke det beste. Og ost er da bare godt! =)

 

Tenker mest på at en del av kaloriene kommer faktisk fra proteiner, dvs det er ikke snakk om bare tomme kalorier og dermed ikke SÅ usunt som jeg synes artikkelen prøver å vinkle det til. (Sier dette uten å vite den faktisk nærings tabellen)

Lenke til kommentar

Nokon som veit kva OZ har å sei for sekkhanskar? Hanskar til boksesekk mao.

Som desse, så kan eg velge mellom 10,12,14,16 OZ

 

http://www.treningspartner.no/produkt/1785_everlast-protex-treningshanske-sort--bestillingsvare.aspx

 

Du skal ikke bruke sparring-hansker på sekk.

 

Skaff deg sekkhansker.

fg211_sackhandskar__47694.jpg

link

Det er iallfall dette som står på sidene til everlast:

 

Light-weight design ideal for heavy bag training, shadow boxing and aerobic boxing.

 

› Light-weight design increases speed and accuracy

› Open-thumb for extra compact fist

› Adjustable Hook & Loop wrist strap secures the fit

› Everhide vinyl provides excellent durability

Lenke til kommentar

Nokon som veit kva OZ har å sei for sekkhanskar? Hanskar til boksesekk mao.

Som desse, så kan eg velge mellom 10,12,14,16 OZ

 

http://www.treningspartner.no/produkt/1785_everlast-protex-treningshanske-sort--bestillingsvare.aspx

 

Du skal ikke bruke sparring-hansker på sekk.

 

Skaff deg sekkhansker.

fg211_sackhandskar__47694.jpg

link

Det er iallfall dette som står på sidene til everlast:

 

Light-weight design ideal for heavy bag training, shadow boxing and aerobic boxing.

 

› Light-weight design increases speed and accuracy

› Open-thumb for extra compact fist

› Adjustable Hook & Loop wrist strap secures the fit

› Everhide vinyl provides excellent durability

 

På mitt kampsport-senter bruker vi ikke sparring-hansker på sekk, og mine trenere er i SM-nivå (Sverige mesterskap).

 

Jeg vet ikke alle grunnene men den viktigste er:

En sekk er svärt tung og sylinderformet, med store sparringhansker som er runde, er det lett å få en skeivtreff og dermed skade håndleddet.

 

Sekkhansker er små og lette og beskytter kun knokkelen for skade, ellers er de formet som hånda. Jeg ville gått for sekkhansker og bandasje (hvis nödvendig).

 

Kan også nevne at sparringhansker er dyre og slites ut raskt.

Lenke til kommentar

Hanskene stötter ikke mye. Vi som trener for konkuranser pröver å unngå bandasje på en del treninger, for å styrke håndleddet, men dette må gjöres forsiktig. Nå trener vi også like mye spark som slag så det blir enklere. (thaiboksing)

 

Men hvis du kun skal trene hjemme, er usikker på teknikk og kun trener slag ville jeg skaffet bandasje. Pröv litt både med og uten, og sjekk ut filmer på youtube rundt hvordan man linder håndleddet best.

 

Lykke til :) Det er ufattelig morsomt og bra for å få ut litt fra systemet.

 

Spörr gjerne om du lurer på mer rundt boksing.

 

Edit: Og lär deg å slå riktig! Ellers kan du skade deg kraftig, og det er vanskelig å helbrede et skadet håndledd da det brukes til så mye.

Endret av Sebbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hanskene stötter ikke mye. Vi som trener for konkuranser pröver å unngå bandasje på en del treninger, for å styrke håndleddet, men dette må gjöres forsiktig. Nå trener vi også like mye spark som slag så det blir enklere. (thaiboksing)

 

Men hvis du kun skal trene hjemme, er usikker på teknikk og kun trener slag ville jeg skaffet bandasje. Pröv litt både med og uten, og sjekk ut filmer på youtube rundt hvordan man linder håndleddet best.

 

Lykke til :) Det er ufattelig morsomt og bra for å få ut litt fra systemet.

 

Spörr gjerne om du lurer på mer rundt boksing.

 

Edit: Og lär deg å slå riktig! Ellers kan du skade deg kraftig, og det er vanskelig å helbrede et skadet håndledd da det brukes til så mye.

Kudos for hjelp! Kjem til å bestille i dag, and I will ask! :thumbup:

Lenke til kommentar

Veide inn på 62,3 idag (dvs. jeg har snart nådd målet mitt) :new_woot: ferie i tre uker er tydeligvis ikke så dumt, hehe. Støl som et uvær etter trening på lørdag, så det blir hardt å dra tilbake idag!

Hva er målet ditt?

 

Har ikke tenkt på noe spesielt selv. Men 43 kg hadde vært greit, kanskje. Liker å ta det med små skritt.

Lenke til kommentar

Veide inn på 62,3 idag (dvs. jeg har snart nådd målet mitt) :new_woot: ferie i tre uker er tydeligvis ikke så dumt, hehe. Støl som et uvær etter trening på lørdag, så det blir hardt å dra tilbake idag!

Hva er målet ditt?

 

Har ikke tenkt på noe spesielt selv. Men 43 kg hadde vært greit, kanskje. Liker å ta det med små skritt.

Min mening: Kast vekta, og kjøp deg et speil;)

 

 

Jeg kan ta Zerda i skulderpress :cool:

Jeg og :ph34r: DET hadde vært fett :D stått på treningsenteret og skulderpressa med treningspartnern xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...