Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg utelukker ikke at jeg kommer til og ta en kur en gang i fremtiden.

Det tror jeg du kommer til å angre på.

Mulig det, men det får være opp til hver enkelt og bestemme hva de risikerer for og oppnå målene sine.

hva er måle ditt da?

mine mål:

Bli stor og symmetrisk.

det kan du oppnå med å bare trene å spise riktig!

er ikke nødvendig med noe boling.. hvor stor vil du bli da?

en venn av meg angrer noe sykt på at han bolte seg, når junior hadde blitt halvert og det nesten var umulig å få ereksjon :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
en venn av meg angrer noe sykt på at han bolte seg, når junior hadde blitt halvert og det nesten var umulig å få ereksjon :no:

Til Hyrlen sitt forsvar (som virker som en belest kar på dette emnet) kan man unngå slike drastiske bivirkninger om man gjør det ordentlig. Man må selvsagt vite det meste om det man putter i seg, rett og slett hvordan få det meste ut av kroppen. Noen velger steroider på grunn av utålmodighet, uvitenhet og latskap, andre fordi de har store planer for størrelsen og definisjonen på sin egen kropp. Selv holder jeg meg til sunn både innvendig og ut.

Lenke til kommentar
det kan du oppnå med å bare trene å spise riktig!

er ikke nødvendig med noe boling.. hvor stor vil du bli da?

Selvfølgelig kan man oppnå knakende gode resultater uten og bole. Å det er vel strengt tatt ikke nødvendig, jeg sier bare at jeg ikke utelukker det. Vil bli rundt 100kg, å samtidig være bra deffa. Orker ikke definere alle kroppsmålene.

Junior blir ikke halvert, det er ballene som krymper når egenproduksjon av testo går ned. Denne går opp når man slutter, men for å være sikker bør man ta clomid og hcg som øker produksjonen igjen. Hvis ikke dette blir gjort skikkelig eller man har vært for lenge på kur kan det skje at du aldri får opp produksjonen opp igjen.

Lenke til kommentar

Ja, du har ganske bra peiling på dette her.

Bare alle hadde vært like smart og med like god kunnskap som deg i dette emnet hadde ikke bol vært noe stort problem.

Jeg vil bare si: tenk to ganger før du går inn for det ;)

Men står nok forsatt på mitt at drikke og snus er sunnest :p

Takk for meg i denne diskusjonen :)

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Ja, du har ganske bra peiling på dette her.

Bare alle hadde vært like smart og med like god kunnskap som deg i dette emnet hadde ikke bol vært noe stort problem.

Jeg vil bare si: tenk to ganger før du går inn for det ;)

Tja, mye vil ha mer vettu. Mange som sitter inne med kunnskap, men som blir litt blind når ting begynner å skje. Så er litt skummelt...

Men vi er nok ferdig debatert om dette emnet for nå ja....

Lenke til kommentar

Når det gjelder aspartam kan jeg forstå din bekymring, men håper jeg kan berolige deg med å si at aspartam er det eldste og best dokumenterte søtningsstoffet som finnes, og det er langtidsstudier som beviser at det er helt trygt hos mennesker. Dessuten er det rett og slett to aminosyrer - byggeklossene til alle proteiner - som er satt sammen for å danne aspartam, og det vil være helt usannsynlig at slike naturlige næringsemner i kroppen skulle kunne være skadelige. Hvorfor er ikke de samme aminosyrene, når de finnes i høyere doser i aminosyreprofilen i vanlig mat, skadelig for kroppen? Hva er sannsynligheten for at to aminosyrer kommer seg intakt gjennom magesekken uten å bli brutt ned og metabolisert på vanlig måte? Hva er sannsynligheten for at disse så dukker opp i blodomløpet, og kommer seg forbi blod-hjerne-barrieren? Faktum er at dette ikke er mulig.

De få studier som viser at det er skadelig, ble utført på nyfødte rotter, aper osv - som fra før av ikke har den blod-hjerne-barrieren voksne dyr har, og langt fra den vi mennesker har. Det vil si at forskjellige stoffer blir stengt ute fra hjernen hos oss, men ikke hos rottene. Forøvrig var mengden aspartam disse rottene fikk INJISERT DIREKTE I HJERNEN, noe tilsvarende som 3000 bokser lettbrus per dag for et menneske - ikke så relevant, altså...

Det er mange andre stoffer, både naturlige og kunstige, som er skadelige i høye doser - for eksempel mange vitaminer og mineraler, og til og med vanlig vann. Derfor må man se ting litt i sammenheng før man lar seg skremme av det media kan finne på å sette helt på spissen for å skape blest.

Børge A. Fagerli

Ville bare legge inn denne for de som beskymrer seg over aspartam, finner ikke det spm 100 sider tilbake.

Lenke til kommentar

Her kommer et lite nybegynnerspørsmål: :p

Saken er at jeg har trent biceps (tror jeg :whistle: ) med 4.5 kilos tyngde aalt for lenge.. Nå kan jeg ta en 60 reps uten pause og i huset har vi ikke noe med er vekt på. :thumbdown:

Er det noen her som kan teknikker for å trene mer eksplosiv styrke med disse vektene?

Lenke til kommentar
Her kommer et lite nybegynnerspørsmål: :p

Saken er at jeg har trent biceps (tror jeg :whistle: ) med 4.5 kilos tyngde aalt for lenge.. Nå kan jeg ta en 60 reps uten pause og i huset har vi ikke noe med er vekt på. :thumbdown:

Er det noen her som kan teknikker for å trene mer eksplosiv styrke med disse vektene?

Eneste du vil gjøre er å øke utholdenheten , kjøp deg mer KG , ellers vil det ikke skje noe som helst . 25kg på biceps vil være forlite ,men innen den tid kanskje du har falt for fristelsen for å trene på en gym?

Lenke til kommentar
Spør Arnold om han angrer, jeg tviler.

Hadde han ikke bolt hadde han ikke vært der han er i dag, men han har sagt at han ikke anbefaler noen å bole, og at han gjerne vil støtte et lovforslag mot steroider.

EDIT: Arnold hadde også private leger som passet på at han ikke bolte seg til døde.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Her kommer et lite nybegynnerspørsmål:  :p 

Saken er at jeg har trent biceps (tror jeg  :whistle: ) med 4.5 kilos tyngde aalt for lenge.. Nå kan jeg ta en 60 reps uten pause og i huset har vi ikke noe med er vekt på.  :thumbdown: 

Eneste du vil gjøre er å øke utholdenheten , kjøp deg mer KG , ellers vil det ikke skje noe som helst . 25kg på biceps vil være forlite ,men innen den tid kanskje du har falt for fristelsen for å trene på en gym?

25kg på hantler kan en nybegynner trene lenge med...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Stikker og trener jeg nå. Trente for første gang på 12 uker (skade) sist uke og det ødela meg helt. Vanvittig gangsperr og treningen var ikke hard en gang. Har i underkant av to måneders tid å trene meg opp til militæret, men siden jeg har litt grunnlag fra før, regner jeg med at jeg får litt ut av det. Trener 3 ganger vekter og 2 ganger kardio i uken, eneste jeg sliter med er at jeg festrøyker som en svamp og at jeg spiser veldig lite.

Lenke til kommentar
Stikker og trener jeg nå. Trente for første gang på 12 uker (skade) sist uke og det ødela meg helt. Vanvittig gangsperr og treningen var ikke hard en gang. Har i underkant av to måneders tid å trene meg opp til militæret, men siden jeg har litt grunnlag fra før, regner jeg med at jeg får litt ut av det. Trener 3 ganger vekter og 2 ganger kardio i uken, eneste jeg sliter med er at jeg festrøyker som en svamp og at jeg spiser veldig lite.

Røykingen er nå som så, men spiser du lite som er under 33 kcal pr kg kroppsvekt vil det fungere som en diett og du vil øke faren for overtrening betydelig.

Du vil redusere fett% og bli mer markert men ikke sterkere eller større.

Men du kan jo ta 1 ss olivenolje til 5 måltider? da har du plutselig "1 middag" gratis kalorimessig. Uten at det tar plass i magen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men du kan jo ta 1 ss olivenolje til 5 måltider? da har du plutselig "1 middag" gratis kalorimessig. Uten at det tar plass i magen.

Til hver måltid mener du?

Tenkte å ta med meg en del kosttilskudd i militæret i og med at vi blir pisket til trening hver bidige dag der uansett. Hvordan er holdningen der til det?

Lenke til kommentar

Eg er 183cm høg og veg rundt 73kg.

For en måneds tid sidan anbefalte en kompis meg å kjøpe gainer, så eg kjøpte ein 3kg-boks.

Den konsumerte eg på omtrent to veker, uten å merke nokon form for økning i vekt, så eg kjøpte ein boks til. No har eg brukt opp den òg, og eg ligg fortsatt på rundt 73kg.

Eg vil gå opp, men eg vil prøve å få litt meir fett på kroppen.

Er det nokon som har ein god måte å oppnå dette på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...