War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Poenget er produksjonen av råvaren, før den kjøpes og brukes til kosttilskudd. Ingen ting med PF å gjøre. Bunn 50 lista av konsentrater er de merkene matindustrien kjøper masse av, det frister jo litt som produsent av kosttilskudd , kjøpe noe som koster 88kr kg VS 200kr kg når kundene ikke merker forskjell. 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Okai ... Jeg la merke til at jeg hadde fått en slik derre blandepose med sjokolade småbiter fra nidar til jul og fant deretter ut at du skulle ha ganske mye av de bitene for å nå 100g så da kan det jo ikke skade å ta seg en til fire på lørdag. eller hur? Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Kroppen teller ikke kcal på lørdag 5 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Poenget er produksjonen av råvaren, før den kjøpes og brukes til kosttilskudd. Ingen ting med PF å gjøre. Bunn 50 lista av konsentrater er de merkene matindustrien kjøper masse av, det frister jo litt som produsent av kosttilskudd , kjøpe noe som koster 88kr kg VS 200kr kg når kundene ikke merker forskjell. PF produserer selv Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Kroppen teller ikke kcal på lørdag Så sant så sant! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Kroppen teller ikke kcal på lørdag Det tror jeg faen på Lenke til kommentar
JUL Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvor høy temperatur er det som ødelegger aminosyreprofilen? Hvorfor blir ikke aminosyrene ødelagt på samme måte når man steker f.eks. kjøttdeig på høy varme? Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 PF produserer selv Selve råvaren også? Dvs tine melkebil fra fjøset hver dag? Isåfall har de iallefall muligheten til å gjøre det rett. Hos de merkene som kjøper råvaren for å så sende denne til fabrikk som blander tilskuddet så bruker nok de billigste merkene acid treatment når de skal utføre ion exchange i produksjonen. De som lager isolat som skal brukes til barnemat ol har strengere krav til hele linja og der stirred-bed brukes under ion exchange. Siden protein er en biologisk råvare så blir det skadet ved høy temp, det kan være for eks 75 grader og er enda mer kritisk i selve produksjonen. Undenatured-test viser om strukturen er intakt , noe som er ekstra viktig for myseprotein som inneholder mikrofraksjoner som lett tar skade under behandlingen og det er nettopp dette proteinet det selges mest av som konsentrat. Ikke bare kan det skade aminosyreprofilen med mekansik påkjenning, syrer og temp, men det er også ofte gjort med vilje for at råvaren skal fungere bedre som for eks saustykkningsmiddel. Og denne råvaren som er steinbillig kjøper mange produsenter og har i sine bøtter så fortjenesten blir stor. Proteininnholdet stemmer jo og ingen kan bevise det av å se i bøtta. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Bra innlegg War Ja PF produserer alt fra bunnen av, de samarbeider sågar med Tine om de fleste produktene. YT som produseres av Tine er utviklet med folk fra PF forresten. Jeg mener å ha sett en plass at proteiner denatureres ved 68 grader, men det er bare flisespikkeri... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Kroppen teller ikke kcal på lørdag Hoho, den likt jeg! Genialt utsagn ! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Godt spørsmål JUL. Har ikke noe svar på spm ditt, men kan komme med litt tilleggsinformasjon om emnet her,, Proteininnholdet i produkter med konsentrater som hovedingrediens, ligger som regel mellom 60-80%. Det man må være klar over, er at den delen av produktet som ikke er protein, i utgangspunktet vil være uønskede stoffer som fett og laktose. Disse stoffene ”tar plass” fra proteinet og gir oss rett og slett mindre for pengene, samtidig som vi får blindpassasjerer på kjøpet. Det er allikevel kvalitetsforskjeller også mellom konsentrater – noen har bra kvalitet, andre dårlig. Dette kan leses direkte ut fra proteinprosent. Ironisk nok er prisen ofte høy også på konsentrater da mange forbrukere fortsatt ikke vet å skille mellom kvalitetene. kilde En del interessant lesning om kosentrat vs isolat her! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Gjerrige fattige knarker hele gjengen. Dere får laktosefulle konsentratpulvere, falsk etikett ( råvarens ettikett) bak på bøtta , delvis skadd aminosyreprofil og importøren gliser av alt overskuddet når de uvitende kundene vil bli lurt. Å kom igjen da, det har aldri vært annet enn isolat i kjøkkenskapet mitt, men det er jo litt gøy å fyre oppunder Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er jo bare tull fra min side da, jeg mener ikke at dere er knarker, men jeg må trekke litt på smilebåndet av de som absolutt skal ha det billigste som i teorien er det dyreste Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg gleder meg til og trene mange timer imorgen <3 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Herregud blir forvirret. Noen sier at det er bra å trene hele kroppen 2-3 ganger i uka mens andre sier at det er bedre å trene deler av kroppen oftere... Feks. biceps+bryst mandag, triceps+rygg onsdag osv.. Hva foretrekker dere? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Tenkte jeg skulle begynne med PF fra og med neste uke. Med tanke på at jeg trener tidlig på morgenen er det anbefalt BCAA i pulverform før trening, nooe jeg ikke har. Noen som vet om jeg kan få kjøpt BCAA i nærheten av Fredrikstad/Sarpsborg? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Kroppen teller ikke kcal på lørdag VIST FÆÆN! 1 LITER GIN. KJØRAP Å! D: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Lol, pass på, du har bare en lever! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Lurte litt på om jeg skulle begynne på sånn babymatdiett! Høres så kjempesmart ut Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Datt du og slo deg på bassengkanten når du var i Thailand Julie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå