Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Man skal vel helst unngå å deffe i ung alder?

Så det går ikke ann å ha six-pack samtidig som man skal bygge muskler? :hmm: Interessant, gleder meg når jeg er dobbelt så stor som taperne med lav fettprosent og liten treningsbakgrunn kommer til sommeren og tror de er så muskuløse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal ikke "deffe" som ung mens man vokser ++++ , men man behøver ikke være feit heller.

Har man litt formye så er da kcal-underskudd det man burde hatt for å ha den vekten man skal ha , da det ikke er et underskudd lenger når man når den vekten.

Uansett så kan hent nybegynnere ha et lite overskudd og bygge samtidig som man reduserer fettprosenten, men det varer bare første halvåret. Derfor man anbefaler for eks ryp grunnprogram med kcaloverskudd uansett som en start.

Lenke til kommentar

Hvis du løfter 75 kg med fin teknikk er sjansen for prolaps minimal.

Samtidig, tung knebøy og markløft 3 ganger i uka er for mye. Ikke fuck med programmet med å legge til ting ;)

Say what brotha? :O

Har kjørt markløft sammen med RYP, har gått greit til nå, begynner å bli passe tungt. Hvor mange dager av burde jeg ta? Takk for kjappe svar, skal oppi 80 kg neste uke!

Det er ikke noe fasitsvar på det. Reguler selv etter hva du føler for hvis du vil kjøre markløft i tillegg. Du kan holde deg til ett toppsett hvis 4 tunge sett blir for mye. Hvis du er uthvilt til neste økt, ikke har smerter og klarer å øke vekta ytterligere så er jo alt greit. Går du på en smell så fortsetter du selvfølgelig ikke med det du gjør. Gjør det kroppen sier. Det er ikke komplisert :)

Lenke til kommentar

Har Gymgrossisten sluttet å sende varer eller? De er jo fordømt treige!

Hos meg og. Bestilte for 5 dager siden og det står bare'' Vi har motatt din ordre''

Opplevde det samme selv, bestilte på mandag, ble ikke sendt før torsdag (eller meldt sending iallefall) "Rask levering" MY ASS!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg skulle gjerne likt å sett en sammenlikning på konsentrat/isolattilsudd og 1RM markløft eller omkrets på biceps. Er det snakk om forskjell i kg eller gram, desimeter eller millimeter?

Hvorfor har ingen forsket på dette? :mrgreen:

Lenke til kommentar

Om man drikker whey, kasein eller derivasjoner av whatnot er knekkende likegyldig for oss som ikke deltar i konkurranser.

Jeg drikker Whey Isolate etter trening fordi den ikke gjør til at jeg brekker meg og Whey Tech før fordi da klarer jeg å tvinge den i meg.

Jeg kunne like godt drukket Whey Tech rett etter trening med samme resultat som om jeg hadde drukket en shake til en bajillion kroner...

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp spist elgsnadder. Biffsnadder med elgkjøtt :love:. Det var nomme nom. Kanskje ikke helt på den gode sida og bruke poteter og lettere bearnaisesaus men men. Kan ikke få i både pose og sekk :p

:thumbup:

Har selv akkurat satt til livs skreimølja av beste kvalitet med masse poteter, lever, rogn, bacon, flatbrød og masse melk :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne likt å sett en sammenlikning på konsentrat/isolattilsudd og 1RM markløft eller omkrets på biceps. Er det snakk om forskjell i kg eller gram, desimeter eller millimeter?

Det er jo at konsentrater brukes av matindustrien til pølser og pga manglende varmekrav i produksjonen skader aminosyreprofilen så du kan ende opp med noe kroppen ikke kan bruke til noe fornuftig og da er det iallefall penger ut av vinduet.

Kan like godt kjøpe en karbbøtte for kcal da.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp spist elgsnadder. Biffsnadder med elgkjøtt :love:. Det var nomme nom. Kanskje ikke helt på den gode sida og bruke poteter og lettere bearnaisesaus men men. Kan ikke få i både pose og sekk :p

:thumbup:

Har selv akkurat satt til livs skreimølja av beste kvalitet med masse poteter, lever, rogn, bacon, flatbrød og masse melk :new_woot:

Ja nei det er jo bare lørdag en dag i uka så litt skeis med litt tyngre og halvveis usunn middag og litt sjokolade el. må da vel være lov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Det er jo at konsentrater brukes av matindustrien til pølser og pga manglende varmekrav i produksjonen skader aminosyreprofilen så du kan ende opp med noe kroppen ikke kan bruke til noe fornuftig og da er det iallefall penger ut av vinduet.

Kjøtt brukes også til produksjon av pølser. Det betyr ikke at de ikke har noen næringsverdi :tease:

Lenke til kommentar

Det koster penger å rense råvaren uten at temp overstiger grensen for å beholde hele aminosyreprofilen, det er en mer omfattende prosess og med dagens markedssituasjon på matvarer regner jeg med at så godt som ingen produsenter av konsentrat gidder å betale for det når råvaren skal brukes av andre grunner som tykningsmiddel ol.

Da ender man opp med billig , skadd konsentrat. Sansynligvis kan man stryke over halvparten av aminosyrelista bak på bøtta.

Gjerrige fattige knarker hele gjengen.

Dere får laktosefulle konsentratpulvere, falsk etikett ( råvarens ettikett) bak på bøtta , delvis skadd aminosyreprofil og importøren gliser av alt overskuddet når de uvitende kundene vil bli lurt.

Ta gram VS gram da med isolat så betaler dere sansynligvis dobbelt så mye pr rene gram med god profil.

Lenke til kommentar

Kan like godt kjøpe en karbbøtte for kcal da.

Proteinfabrikken varmebehandler ikke sine proteintilskudd om det var et tema.

Det er i tillegg direkte derivater av melk så hvor noen av de produktene skulle være av dårlig kvalitet har jeg vansker med å forstå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...