Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det storken og Mats sier er helt ute av det jeg har lært og hørt.

Samme her, sånn jeg har oppfattet det er få reps og tunge vekter oppskriften for å bli stor. Har man mange reps og lave vekter blir man utholden/sterk (i mangel på bedre ord :whistle: )

@War, "diskusjonene" går vel rundt antall reps vs resultat, ikke hva kroppen klarer å utføre..

Det jeg har hørt er sånn ca. 4-6 reps for styrke 8-12 reps for volum og 12+ for utholdenhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å gå helt ned, altså paralell eller under paralell. Det er visst da det er bra for knæra også. Å gå halvveis ned skal visst ikke være like bra for knæra.

Gå så langt ned teknikken og fleksibiliteten din tillater. Hvis du ikke får noe dybde i det hele tatt bør du tøye litt og evt jobbe mer med teknikken.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Du må uansett la den stå noen min så smaken skal sette seg, men enig.

Basicen de har har blitt til melispulver og støver ned hele kjøkkenet.

Ja, en merkleig konsistens på pulveret (før det blandes) som ikke fyller hele scoopen og som er vanskelig å håndtere. Dessuten er den lukke/åpne-mekanismen helt håpløs på Basic-posen.

Lenke til kommentar

@War, "diskusjonene" går vel rundt antall reps vs resultat, ikke hva kroppen klarer å utføre..                                                 

Ser det, men " bla bla  før det blir enda mer 6 reps trening, hvorfor blir det 6rep-trening?

= bruk heller uatoreg på det samme programmet så det kanskje blir 4,5,6,7 repish og ikke 6,6,6,6,6,6,6, pga programmet sier det.

Ser denne er myntet på meg, skulle vel ha presisert at jeg kjører autoregulering. Med "6 reps trening" mente jeg noe sånt som trening fokusert på styrkeøkning.

Autoregulering anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger slik;

Dag 1. Bryst og biceps

Dag 2. Rygg og triceps

Dag 3. Skuldre og bein

En ting jeg glemte spørre om, hvordan er progresjonen din i forhold til volum med dette programmet?

Hvis jeg tar en øvelse i uken, feks. benk, føler jeg at volumet holder seg et par dager for deretter gå tilbake til vanlig.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det egentlig å få en dobbelt så stor arm ved styrketrening?

Jeg selv har trent i 3 måneder og merker progresjon men kun når jeg strammer. Når jeg er helt normal er det ikke så mye forandring... noen forklaringer på dette?

Regner med at du har litt fett på kroppen, så da synes det ikke så godt at musklene har vokst.

Lenke til kommentar

Greia er at det er vanskelig å miste fett samtidig som du bygger muskler. For å miste fett må du ligge i kcal-underskudd. For å bygge muskler må du ligge i kcal-overskudd. Ser du dilemmaet?

For å regne ut hvor mye kcal du bruker, finnes det kalkulatorer på nettet. For å regne ut hvor mye du inntar må du bare telle utifra pakninger på matvarer.

Lenke til kommentar

Plan B som du også må gjøre er å måle med fettklype en gang i uka , til nød vekten og se hvordan deg går for å så justere deretter.

Kcal-underskudd , deff / redusere fettprosenten vil kun resultere i at du til nød klarer å beholde muskelmassen om du har et høyt proteininntak , 3g pr kg pr dag.

Iallefall ikke bygge noe særlig på den bicepsen. Men den vil vises bedre uansett når fettprosenten synker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...