Uncle Scrooge Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det storken og Mats sier er helt ute av det jeg har lært og hørt. Samme her, sånn jeg har oppfattet det er få reps og tunge vekter oppskriften for å bli stor. Har man mange reps og lave vekter blir man utholden/sterk (i mangel på bedre ord ) @War, "diskusjonene" går vel rundt antall reps vs resultat, ikke hva kroppen klarer å utføre.. Det jeg har hørt er sånn ca. 4-6 reps for styrke 8-12 reps for volum og 12+ for utholdenhet. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Altså, det å trene knebøy (ordentlig da seff) er jo bra for knæra. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Altså, det å trene knebøy (ordentlig da seff) er jo bra for knæra. Apropo.. Er det "bra" å gå omtrent helt ned, altså så langt ned at du nesten sitter (men likevel med god teknikk)? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Det beste er å gå helt ned, altså paralell eller under paralell. Det er visst da det er bra for knæra også. Å gå halvveis ned skal visst ikke være like bra for knæra. Gå så langt ned teknikken og fleksibiliteten din tillater. Hvis du ikke får noe dybde i det hele tatt bør du tøye litt og evt jobbe mer med teknikken. Endret 28. januar 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det var beindagen idag og jeg skulle prøve på markløft, men jeg klarer ikke å holde den jævla ryggen rett. Så da tok jeg heller launches så nå jeg jeg støl som faen. Karer jo ikke å gå ned trappa engang :!: Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 altså paralell eller under paralell. ? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 altså paralell eller under paralell. ? Låret paralelt med gulvet, eller hofta på samme høyde som kneet Lenke til kommentar
LasH Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hva faen er det TN har i prozymen sin? Badeskum? 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Du må uansett la den stå noen min så smaken skal sette seg, men enig. Basicen de har har blitt til melispulver og støver ned hele kjøkkenet. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Du må uansett la den stå noen min så smaken skal sette seg, men enig. Basicen de har har blitt til melispulver og støver ned hele kjøkkenet. Ja, en merkleig konsistens på pulveret (før det blandes) som ikke fyller hele scoopen og som er vanskelig å håndtere. Dessuten er den lukke/åpne-mekanismen helt håpløs på Basic-posen. Lenke til kommentar
storken Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 @War, "diskusjonene" går vel rundt antall reps vs resultat, ikke hva kroppen klarer å utføre.. Ser det, men " bla bla før det blir enda mer 6 reps trening, hvorfor blir det 6rep-trening? = bruk heller uatoreg på det samme programmet så det kanskje blir 4,5,6,7 repish og ikke 6,6,6,6,6,6,6, pga programmet sier det. Ser denne er myntet på meg, skulle vel ha presisert at jeg kjører autoregulering. Med "6 reps trening" mente jeg noe sånt som trening fokusert på styrkeøkning. Autoregulering anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet at du vet det, ville bare at de andre skulle se det også / ikke tru at det var noe magisk med akkuratt 6. Det er på en måte H&F-C på rep 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg trenger slik; Dag 1. Bryst og biceps Dag 2. Rygg og triceps Dag 3. Skuldre og bein En ting jeg glemte spørre om, hvordan er progresjonen din i forhold til volum med dette programmet? Hvis jeg tar en øvelse i uken, feks. benk, føler jeg at volumet holder seg et par dager for deretter gå tilbake til vanlig. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vokser stadig Selvsagt har progresjonen roet seg litt ned nå, men har fremgang. Du finner bilder (dessverre ingen før bilder) i trenings loggen. Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvor lang tid tar det egentlig å få en dobbelt så stor arm ved styrketrening? Jeg selv har trent i 3 måneder og merker progresjon men kun når jeg strammer. Når jeg er helt normal er det ikke så mye forandring... noen forklaringer på dette? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvor lang tid tar det egentlig å få en dobbelt så stor arm ved styrketrening? Jeg selv har trent i 3 måneder og merker progresjon men kun når jeg strammer. Når jeg er helt normal er det ikke så mye forandring... noen forklaringer på dette? Regner med at du har litt fett på kroppen, så da synes det ikke så godt at musklene har vokst. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er normalt, den vokser, men er liten og inni og den må vokse mer før den vises noe serlig. Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Aha ok, men jeg trener styrketrening samtidig som jeg løper for å fjerne det lille fettet jeg har. Når det kommer til å fjerne fett løper jeg 4x4 intervaller men har hørt at man skal ha kcal underskudd (?) Hvordan regner man ut dette? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Greia er at det er vanskelig å miste fett samtidig som du bygger muskler. For å miste fett må du ligge i kcal-underskudd. For å bygge muskler må du ligge i kcal-overskudd. Ser du dilemmaet? For å regne ut hvor mye kcal du bruker, finnes det kalkulatorer på nettet. For å regne ut hvor mye du inntar må du bare telle utifra pakninger på matvarer. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Plan B som du også må gjøre er å måle med fettklype en gang i uka , til nød vekten og se hvordan deg går for å så justere deretter. Kcal-underskudd , deff / redusere fettprosenten vil kun resultere i at du til nød klarer å beholde muskelmassen om du har et høyt proteininntak , 3g pr kg pr dag. Iallefall ikke bygge noe særlig på den bicepsen. Men den vil vises bedre uansett når fettprosenten synker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå