Zlatan92 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvilken øvelser anbefaler dere for å trene bi- og triceps? Altså de som man får mest ut av øvelsen? Har merket at nedpress i kabel er den beste øvelsen for triceps... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Nedpress i kabel gir større rom for feil utførelse... Franskpress FTW! Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Benkpress med smalt grep til kloss/uten. Franskpress er også bra men er fort gjort og få vondt i albuene eller betennelse. Biceps er egentlig roing/chin ups best og samme åssen biceps curl øvelse du tar egentlig. Så lenge du ikke kjører for tongt på biceps. Endret 24. januar 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Benkpress med smalt grep til kloss/uten. Franskpress er også bra men er fort gjort og få vondt i albuene eller betennelse. Biceps er egentlig roing/chin ups best og samme åssen biceps curl øvelse du tar egentlig. Så lenge du ikke kjører for tongt på biceps. Hvilken mener du? har 2-3 forskjellige apparater på treningsstudioet mitt. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Mente ikke apparat, men roing med stang eller roing med bryststøtte eller en arms-hantel roing, Eller sittende roing med smalt/bredt grep. Lenke til kommentar
storken Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Smal nedtrekk synes jeg er fin Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Har et spm om Kreatin. Har hatt en pause på 3-4 uker fra det nå og skal begynne igjen. Trenger jeg å ta oppladningsfasen igjen? Har også hørt at noen tar 5g før og etter trening, er det nødvending eller holder det med 5g om dagen? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da begynte jeg for fullt med styrketrening i dag! Skal trene en måned med isolasjonsøvelser med litt manualer for å få opp balanse og grunnstyrke, før jeg går over på et program med alle basisøvelsene om en fire uker tid. Høres greit ut det eller? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hørtes suverent ut! Ikke glem å terpe teknikk uten vekt Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hørtes suverent ut! Ikke glem å terpe teknikk uten vekt Også derfor jeg ikke går rett på basisøvelsene, da kan jeg øve teknikk i fire uker Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jepp jepp jepp Sliter litt med balansen ved bruk av manualer, noen tips? Fint navn forresten Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da begynte jeg for fullt med styrketrening i dag! Skal trene en måned med isolasjonsøvelser med litt manualer for å få opp balanse og grunnstyrke, før jeg går over på et program med alle basisøvelsene om en fire uker tid. Høres greit ut det eller? Ikke helt greit å sløse en måned på isolasjonsøvelser, du får ikke noe som helst av grunnstyrke av de. Man begynner med baseøvelser og går over til litt isolasjon når grunnstyrke/volym er på et relativt høyt nivå. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da begynte jeg for fullt med styrketrening i dag! Skal trene en måned med isolasjonsøvelser med litt manualer for å få opp balanse og grunnstyrke, før jeg går over på et program med alle basisøvelsene om en fire uker tid. Høres greit ut det eller? Ikke helt greit å sløse en måned på isolasjonsøvelser, du får ikke noe som helst av grunnstyrke av de. Man begynner med baseøvelser og går over til litt isolasjon når grunnstyrke/volym er på et relativt høyt nivå. Da hadde jeg en dårlig personlig trener Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Balanse i hvilken forstand? Den kommer både med teknikk og styrke. I f. eks. arnoldpress kjører man ofte (helst) uten ryggstøtte. Det er nemlig god trening i å holde balansen (overkroppen rak). Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da begynte jeg for fullt med styrketrening i dag! Skal trene en måned med isolasjonsøvelser med litt manualer for å få opp balanse og grunnstyrke, før jeg går over på et program med alle basisøvelsene om en fire uker tid. Høres greit ut det eller? Ikke helt greit å sløse en måned på isolasjonsøvelser, du får ikke noe som helst av grunnstyrke av de. Man begynner med baseøvelser og går over til litt isolasjon når grunnstyrke/volym er på et relativt høyt nivå. Da hadde jeg en dårlig personlig trener Han er vel redd for at du skal miste motivasjon ved å begynne med teknikk-krevende øvelser som ikke gir pump i biceps. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Balanse i hvilken forstand? Den kommer både med teknikk og styrke. I f. eks. arnoldpress kjører man ofte (helst) uten ryggstøtte. Det er nemlig god trening i å holde balansen (overkroppen rak). På bl.a annet skulderpress, manualene har en tendens til å gå alle veier uavhengig av vekt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 De personlige trenerne slenger deg bare inn i maskinene deres som regel, for å sleppe å lære bort teknikk. Uansett er jeg ikke helt enig med Sebbe. Som nybegynner merker du stor fremgang uansett hva du gjør. Og selv likte jeg å føle meg litt komfortabel før jeg satte i gang med mer avanserte greier. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Kommer ihvertfall til å øve på markløft og knebøy uten vekter på fredag, så får jeg se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå