phax Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 20kg på ett år er vel ikke et realistisk mål med mindre man er tenåring og i vekstfasen, tar stereoider eller legger på seg mye fett. Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 på senteret der broren min går er det bare 199kr innmeldingsavgift, men er her det 600kr! fikk nesten hjerteklapp når jeg hørte det, det blir 965kr på første betaling... Lenke til kommentar
discostu Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hadde tidenes skiøkt igår. 3 mil på 2 timer og 33 minutter. Kjørte hjem, slappa av i ca 5 min og jogga 6km. Var helt ødelagt etterpå Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hei, spør her istedenfor å lage en egen tråd. Da jeg er litt usikker på hvilke øvelser jeg skal trene. Trener helkropp tre ganger i uken og følger RYP EM. Kommer antakeligvis ikke til å trene knebøy og markløft grunnet rygg. I dag trente jeg: Skråbenk Beinpress Skulderpress Tricepsnedtrekk Bicepscurl Nedtrekk Rygghev Sit-ups Det jeg lurer på er: Ang. Rygg, hva som er lurt å trene. Dekker Nedtrekk og Rygghev hele ryggen? Ser for meg at nedtrekk tar øvre rygg og vingene, mens rygghev tar nedre rygg. Finnes det noen øvelser som tar hele ryggen i kun en øvelse? Har prøvd roing før, er det en bedre øvelse? Ang Biceps, er det nødvendig å trene bicepscurl i tillegg til ryggøvelsene? Tar mye tid og er jo en liten muskel. Vurderer å gå for mer hovedøvelser og isåfall trene Benkpress Markløft Knebøy Skulderpress Sit-ups Det er dog usikkert pga. ryggen om jeg får til dette. Vil dette dekke alt? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hva slags ryggproblemer har du? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Vanskelig og si, har vært til lege og fysoterapaut for det, og fått vite litt forskjellig. Det er ikke noe alvorlig, men kan gjøre veldig vondt og jeg er derfor uinteressert i å ta sjansen mer enn nødvendig. Men tror jeg skal prøve knebøy og markløft igjen neste gang jeg er nedpå der. Problemet er at jeg ikke tørr legge på mye vekt og vet derfor ikke om effekten av den treninga vil bli like god. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Om du har ryggproblemer får du nesten vurdere om det er fornuftig å trene, ja... Hadde kanskje begynte veldig veldig lett slik at det fikk bygget seg opp igjen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Hva er du sliter på ryggen siden du ikke kan trene markløft eller knebøy? Du får ikke trent lats noe særlig, roing er en fin øvelse. edit: litt treg ja. Men start veldig lett og tren deg gradvis opp, ikke stress med å løfte tre-sifret. For alt du vet vil det hjelpe på ryggplagene. Endret 23. januar 2011 av phax Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Kan du ikke begynne med stanga og så ta det derfra i lineær progresjon til det begynner å gjøre vondt? Altså stanga en økt og så øke med de minste vektene tilgjenglig for hver gang du trener... En kompis gjorde dette og han hadde problemer med ryggen, han har ikke det nå lengre Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jo, det jeg tenker å prøve. Men ang resten, holder roing for hele ryggen? Eller bør man trene nedtrekk og/eller rygghev i tillegg? Vil helst ha så få øvelser som mulig, da dette er et helkroppsprogram og mange øvelser vil ta for lang tid. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 du sier du har rygg problemer også tar du du sit-ups ? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Er vel crunch det heter egentlig, kjenner ihvertfall ikke noe i ryggen av det. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Leser her at for å miste fett må man bruke mer kcal enn det man spiser. Hvordan regner man dette ut? Ser at det står på innholdene på matvarene, men når det kommer til å bruke opp kcal, hvordan skal man da regne dette ut? Jeg for min del har trent nå i ca 3 mnd og merket framgang men tenker å ta pause med styrketrening i 1mnd og ta 4x4 intervaller på tredemølle for å fjerne det fettet jeg har i kroppen.. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Leser her at for å miste fett må man bruke mer kcal enn det man spiser. Hvordan regner man dette ut? Ser at det står på innholdene på matvarene, men når det kommer til å bruke opp kcal, hvordan skal man da regne dette ut? Jeg for min del har trent nå i ca 3 mnd og merket framgang men tenker å ta pause med styrketrening i 1mnd og ta 4x4 intervaller på tredemølle for å fjerne det fettet jeg har i kroppen.. Om du dropper styrketrening så vil du også miste både fett og muskelmasse. Og du greier nok heller ikke å fjerne alt fettet på kroppen din på 1 måned... Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 på senteret der broren min går er det bare 199kr innmeldingsavgift, men er her det 600kr! fikk nesten hjerteklapp når jeg hørte det, det blir 965kr på første betaling... Høres ut som om det kan være Fresh Fitness? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Lol, du går ikke noe mer ned i vekt av og løpe, ligger du i underskudd går du ned i vekt ligger du i overskudd går du opp i vekt, så og droppa styrketreninga er ingen vits, du kan jo trene styrke og løpe og da. Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 på senteret der broren min går er det bare 199kr innmeldingsavgift, men er her det 600kr! fikk nesten hjerteklapp når jeg hørte det, det blir 965kr på første betaling... Høres ut som om det kan være Fresh Fitness? Nei, Family sports club. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 * Kaliber gym Trondheim * innmeldingsavgift på kr 1200,- tilkommer ordinære årsavtaler (kr 800,- for studenter) Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Her koster treningssenteret ca 3200/året (med 20% rabatt for å vere spelar i eit av fotball-laga her omkring) Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 For meg koster det 1200 i året, gjennom en avtale vi hadde på fotballaget for en stund siden. Jeg har samme tilbudet fortsatt, selv om jeg slutta med fotball for et par år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå