Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har dere sett noe så NUSSELIG? :p

 

Tror fruen får en sånn i posten snart ja :cool:

 

 

666_xlife_smartshake_allp_3.jpg

 

 

Bestilte en sånn sammen med forrige protein-load. For noe møkk! Hadde venta en mer elegant løsning som skulle holde væsken separert fra pulveret før bruk, men det viste seg å bare være en ekstra bunn man skrudde inn :thumbdown: Og den jævla bruksamvisningen som fulgte med fikk faen ikke understreke hvor SVENSK denne oppfinnelsen var, vel svenske jævler: shaken deres åpna seg så jeg fikk bagen full av pulver! Så svensk var den!

 

Du må ha vært utrolig uheldig eller bare dårlig til å skru igjen! Jeg har selv denne shakeren og bruker den daglig. Ligger i trenings baggen min med en halv shake og fulle rom under på vei til jobb. Bare tommel opp fra min side!

 

Ja jeg bruker den jeg også, men bare for å holde kreatinet og proteinet avskilt i hver sin lille beholder. Flaska i seg selv suger kølle, bare test hvor svak den tuten er (selve lokket altså).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg bruker den jeg også, men bare for å holde kreatinet og proteinet avskilt i hver sin lille beholder. Flaska i seg selv suger kølle, bare test hvor svak den tuten er (selve lokket altså).

 

Har ingen problemer med den, har daglig den halvfull med væske. Har også fylt den helt opp og latt den ligge løst i trenings baggen.

Lenke til kommentar

Er det dumt å trene hele kroppen 3 ganger i uka istedenfor å trene mage på mandag, armer på tirsdag, kondisjonstrening på onsdag osv?

Altså variere øvelsene fra dag til dag og trene oftere enn å gjøre samme øvelser(trene armer, mage, rygg, bryst, bein osv) med flere pausedager?

Det spørs hva du ønsker å oppnå.

Vel, jeg prøver å bli større (muskelvekst) og samtidig fjerne litt fett fra kroppen.. skal sies at jeg ikke har så mye fett..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nå skaffet meg en tredemølle hjemme for å gå ned i vekt.

Det jeg lurer på er hvordan det er best å løpe, hvor mange ganger i uka og hvor ofte etc? Har hørt om at 4x4 intervaller er det beste.. Hvis det er tilfellet, hvor lenge skal jeg ha pause mellom hver intervall og hvor mange km/t skal jeg løpe? Er nybegynner og har ikke akkuratt bra kondisjon.. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nå skaffet meg en tredemølle hjemme for å gå ned i vekt.

Det jeg lurer på er hvordan det er best å løpe, hvor mange ganger i uka og hvor ofte etc? Har hørt om at 4x4 intervaller er det beste.. Hvis det er tilfellet, hvor lenge skal jeg ha pause mellom hver intervall og hvor mange km/t skal jeg løpe? Er nybegynner og har ikke akkuratt bra kondisjon.. Takk på forhånd!

Begynn rolig, så øk mengden. Da mister du ikke motet så fort. Det er i alle fall min anbefaling, men så er ikke jeg så glad i intervaller heller da. :) Kjør heller litt hurtig langkjøring etterhvert.

Lenke til kommentar

Nybegynnerprogram er ofte helkropps, det kan man trene 1-2 år med en linjær progresjon og fungerer utmerket.

Når man går over på baseløft, 5x5, vektene blir 3siffret, ulineær progresjon ol så blir det rett og slett formye med hele kroppen pr trening så det justerer seg selv.

 

Kos deg med ryp mens du kan.

Mine 75-95kg ble tatt med ryp grunnprogram x flere runder

Lenke til kommentar

110 kg knebøy i dag =D

 

Men jeg har et spørsmål angående 5*5 med autoregulering hos myrevolution. Hvis man kjører nybegynneroppsettet, og ser bort ifra eventuelle styrkeøkninger, vil ikke dag 1 og dag 3 bli helt like? Er det meningen?

Gratulerer! Reknar med at det er 1rm?

 

Og ja det stemmer, og det skal nok være slik etter det eg har forstått!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Så man kan erstatte å drikke rent vann i løpet av dagen med å drikke f. eks to liter Cola? Bare se bort ifra all dritten man får i seg samtidig, som ikke er det interessante akkurat nå :p

Ja. Jeg drikker kun melk, proteinshake, kaffe eller te i løpet av en dag, men lever enda, gitt ;)

Lenke til kommentar

110 kg knebøy i dag =D

 

Men jeg har et spørsmål angående 5*5 med autoregulering hos myrevolution. Hvis man kjører nybegynneroppsettet, og ser bort ifra eventuelle styrkeøkninger, vil ikke dag 1 og dag 3 bli helt like? Er det meningen?

Gratulerer! Reknar med at det er 1rm?

 

Og ja det stemmer, og det skal nok være slik etter det eg har forstått!

 

Takk for svar =D Og ikke 1 RM, nei, var faktisk toppsettet på første dag med nevnte 5*5-program.

Lenke til kommentar

Hvilken eller evt. ikke, slags effekt får man av å trene høyrep på en kroppsdel og lavere på en annen? F. eks 8 på overkropp og 15 på bein.

Du vil få høyere styrke i den gruppen du trener færre reps på, mens den kroppsdelen med flere reps gir større utholdenhet.

 

Jeg har også hørt noe sånt som at overkroppen er bedre tilpasset lavere repetisjonsområder, mens det er hardere på underkroppen. "ut av sofaen" er det lettere å benkpresse og ro hardt, enn å knebøye og markløfte. Det sies også at underkroppen reagerer bedre på høyrep pga høyere antall trege fibre.

 

Selv tenker jeg innføre en ren sprint-dag i sommer, siden jeg liker løping - hadde vært morsomt å se fremgang også :)

 

Så er det det at man ikke skal blande utholdenhet og styrketrening siden noen hormoner overkjører hverandre, slik at man får mindre ut av treninga - det må sikkert også tas hensyn til når du velger repetisjonsantall. Skulle jeg kjørt et sånn program, ville jeg hatt 4-6 på overkropp og 8-12 på underkropp.

 

Mine 50 øre ;)

Endret av storken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...