Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

En kompis ødela begge leggene med psmf lignende sak + tung sekk + skog og mark + veldig ofte, så jeg ville vært forsiktig.

 

Har hørt at jevnlig massasje kan hjelpe på slike skader, hjelper visstnok enormt på blodsirkulasjon i det betente vevet og da også restitusjon.

 

Og ananas: naturens betennelsesdempende frukt! - spiser masse om jeg går med litt for mye stølhet noen dager :) Enten hjelper det veldig, eller så er placeboeffekten helt syk :p (Så ikke vis meg noen kilder på at det ikke virker! Spoiler da ihvertfall)

 

Massasje kan bekreftes å fungere. Jeg sliter med betennelse i muskelen på utsiden av låret og leggen på høyre side, spesielt ille etter harde ro- eller sykkeløkter, og kombinasjonen kompresjonstøy og jevnlig besøk hos massøren er gull verd.

 

 

Men ananas skal definitivt prøves, gjør ikke noe at det er ekstremt godt heller :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syke ting på gymmen i dag.

Først en åpenbart amfetaminrusa (eller en som hadde tatt waaaay too much efedrin) som sa jeg aldri ville bli stor om jeg ikke "skjøt deka"...

Jeg sa bare at: Jojo, jeg gjør jo det... Har jo gått opp fra 50kg til 75 på ett år... Ser du ikke?

Da slutta han å snakke om det å begynte å snakke om noe greier som var nytt i USA. N O explode eller no sånt... Jeg sa bare at det var kult men nå måtte jeg trene så gikk jeg bare...

 

N.O. Explode er ikke nytt og har vært på markedet relativt lenge. Det skal ha samme effekt som V12, dvs gi deg energi til å yte maks hver trening. En jeg kjenner brukte det og han mente han fikk effekt av det. Jeg har selv brukt V12 uten at jeg synes det er verd pengene..

Lenke til kommentar

Så man kan erstatte å drikke rent vann i løpet av dagen med å drikke f. eks to liter Cola? Bare se bort ifra all dritten man får i seg samtidig, som ikke er det interessante akkurat nå :p

vann = vann, er væske i det meste du spiser også. Det er totalen som teller, ikke mengden du får i deg fra glass med vann.

Lenke til kommentar

En kompis ødela begge leggene med psmf lignende sak + tung sekk + skog og mark + veldig ofte, så jeg ville vært forsiktig.

 

Har hørt at jevnlig massasje kan hjelpe på slike skader, hjelper visstnok enormt på blodsirkulasjon i det betente vevet og da også restitusjon.

 

Og ananas: naturens betennelsesdempende frukt! - spiser masse om jeg går med litt for mye stølhet noen dager :) Enten hjelper det veldig, eller så er placeboeffekten helt syk :p (Så ikke vis meg noen kilder på at det ikke virker! Spoiler da ihvertfall)

 

Massasje kan bekreftes å fungere. Jeg sliter med betennelse i muskelen på utsiden av låret og leggen på høyre side, spesielt ille etter harde ro- eller sykkeløkter, og kombinasjonen kompresjonstøy og jevnlig besøk hos massøren er gull verd.

 

 

Men ananas skal definitivt prøves, gjør ikke noe at det er ekstremt godt heller :)

 

Åssen er det å gni seg selv bakpå der? Eller må man til en kiropraktor?

 

Føler hele løpekarrieren min svinner hen her! :(

Lenke til kommentar

storken, jeg har ikke problemer med å la være å spise/småspise. Jeg har ikke noe særlig sultfølelse eller appetitt. Men det kommer seg mye når jeg trener og er aktiv, da. Bør gå opp litt i vekt, men jeg syns ikke det er så lett som folk skal ha det til.

 

Aha, trodde du hadde andre forutsetninger - så da blir jo rådene mine litt på jordet ja. Er ikke lett å gå opp i vekt heller nei. Man vil opp i vekt, men samtidig legge på seg et fint forhold mellom muskler og fett - så da kan det føles som det går veldig treigt til tider. Men ja, trening = apetitt :)

 

 

Ellers så har du jo "the pill", da. Har sett alle, gamle nok vel å merke, søstrene mine gå opp i vekt pga den.

Edit: Det var P-pille jeg mente med "the pill".

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det ville vært så ille å legge på seg litt i fett også, ettersom fettprosenten min er ganske lav. Men ja, litt mer muskler skader heller ikke. Piller (går allerede på p-piller,dog) er jeg skeptisk til, for jeg ønsker at det skal komme naturlig og ikke tvinges på. Har lett for å stresse mye (veldig mye), og da glemmer jeg eller har liten lyst på mat. Men etter å ha trent får jeg en slags ro i hele kroppen og setter sinnsykt pris på maten jeg får/lager etterpå. Leser mye om hva jeg bør spise for å holde meg relativt sunn, da. Er ikke slik at jeg vil stikke ned på Mc donalds for å legge på meg litt, akkurat.

Endret av Zerda
Lenke til kommentar

En kompis ødela begge leggene med psmf lignende sak + tung sekk + skog og mark + veldig ofte, så jeg ville vært forsiktig.

 

Har hørt at jevnlig massasje kan hjelpe på slike skader, hjelper visstnok enormt på blodsirkulasjon i det betente vevet og da også restitusjon.

 

Og ananas: naturens betennelsesdempende frukt! - spiser masse om jeg går med litt for mye stølhet noen dager :) Enten hjelper det veldig, eller så er placeboeffekten helt syk :p (Så ikke vis meg noen kilder på at det ikke virker! Spoiler da ihvertfall)

 

Massasje kan bekreftes å fungere. Jeg sliter med betennelse i muskelen på utsiden av låret og leggen på høyre side, spesielt ille etter harde ro- eller sykkeløkter, og kombinasjonen kompresjonstøy og jevnlig besøk hos massøren er gull verd.

 

 

Men ananas skal definitivt prøves, gjør ikke noe at det er ekstremt godt heller :)

 

Åssen er det å gni seg selv bakpå der? Eller må man til en kiropraktor?

 

Føler hele løpekarrieren min svinner hen her! :(

 

For min del kan jeg gjerne massere meg selv, men kun som midlertidig smertelindring. Går til massør en gang i mnd, og det holder det i sjakk. Om du har en en dyktig massør, gjerne en som kan sportsmassasje og har god kjennskap til triggerpunkter, vil h*n fortelle deg om det vil lønne seg å besøke kiropraktor eller ei.

 

Jeg fortsetter dog å trene som normalt uten at det har ført til eskalering av smertene, om det er sunt aner jeg derimot ingenting om.

 

 

 

Lenke til kommentar

Er det dumt å trene hele kroppen 3 ganger i uka istedenfor å trene mage på mandag, armer på tirsdag, kondisjonstrening på onsdag osv?

Altså variere øvelsene fra dag til dag og trene oftere enn å gjøre samme øvelser(trene armer, mage, rygg, bryst, bein osv) med flere pausedager?

Lenke til kommentar

Er det dumt å trene hele kroppen 3 ganger i uka istedenfor å trene mage på mandag, armer på tirsdag, kondisjonstrening på onsdag osv?

Altså variere øvelsene fra dag til dag og trene oftere enn å gjøre samme øvelser(trene armer, mage, rygg, bryst, bein osv) med flere pausedager?

Det spørs hva du ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

Har dere sett noe så NUSSELIG? :p

 

Tror fruen får en sånn i posten snart ja :cool:

 

 

666_xlife_smartshake_allp_3.jpg

 

 

Bestilte en sånn sammen med forrige protein-load. For noe møkk! Hadde venta en mer elegant løsning som skulle holde væsken separert fra pulveret før bruk, men det viste seg å bare være en ekstra bunn man skrudde inn :thumbdown: Og den jævla bruksamvisningen som fulgte med fikk faen ikke understreke hvor SVENSK denne oppfinnelsen var, vel svenske jævler: shaken deres åpna seg så jeg fikk bagen full av pulver! Så svensk var den!

Lenke til kommentar

Har dere sett noe så NUSSELIG? :p

 

Tror fruen får en sånn i posten snart ja :cool:

 

 

666_xlife_smartshake_allp_3.jpg

 

 

Bestilte en sånn sammen med forrige protein-load. For noe møkk! Hadde venta en mer elegant løsning som skulle holde væsken separert fra pulveret før bruk, men det viste seg å bare være en ekstra bunn man skrudde inn :thumbdown: Og den jævla bruksamvisningen som fulgte med fikk faen ikke understreke hvor SVENSK denne oppfinnelsen var, vel svenske jævler: shaken deres åpna seg så jeg fikk bagen full av pulver! Så svensk var den!

 

Du må ha vært utrolig uheldig eller bare dårlig til å skru igjen! Jeg har selv denne shakeren og bruker den daglig. Ligger i trenings baggen min med en halv shake og fulle rom under på vei til jobb. Bare tommel opp fra min side!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...