Comma Chameleon Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Ser genialt ut da, tror jeg må teste selv : edit: Liten ting jeg lurer på; Nå har det seg sånn at jeg trener kickboxing Mandag, Onsdag og Fredag hver uke nå framover. Øktene er på en time hver, og de er utrolig intensive. Så noe styrkeløft etterpå tror jeg er en dårlig ide. Trene styrke før kickboxingen blir å gjøre meg såpass sliten at det kan ødelegge prestasjonene der. Da peker all logikk at jeg kan trene styrke Tirsdag, Torsdag og lørdag. Søndag blir da hviledag. Jeg vil tro dette er det optimale, men kan være kjekt å høre om dere har noen innvendinger. Blir det for mye på en uke? Burde jeg flytte styrkeøktene? Burde jeg trene cardio på styrkedagene? Bruker SL's sitt 5x5 program om det har noen betydning Endret 19. januar 2011 av uTukt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Nesten så jeg kjøper proteinpulver bare for å prøve. Haha. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Puh, klarte ikke fullføre porsjonen min. Sykt at det kan bli så mye og så mektig av så lite ingredienser Må nesten kjøpe meg pulver med jordbær eller vaniljesmak og nå. Sjokolade er ikke helt optimalt sammen med bær. Men for alle del godt nok det og. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Nesten så jeg kjøper proteinpulver bare for å prøve. Haha. Bare prøve? Dersom du trener styrke eller utholdenhet jevnlig burde du ta proteiner "på heltid" om Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Trenger ikke proteinpulver for å "ta proteiner" hvis man har et bra kosthold. Men det gjør jo saken lettere strengt tatt. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 har laga egen tråd, men kanskje større sjans å få raskere eller svar i det heile om eg spørr her: Hei, kan starte med å fortelle litt om meg sjølv. Er 183cm lang, veg akkurat no 93kg og har gått ned 25kg dei seiste 8mnd. Så ønsker å trene boksing for kondis og styrke og vidare vektreduksjon. Har trent litt styrke, og har realtivt bra styrke i armer og bein. Utifrå desse opplysningane treng eg litt hjelp frå dere profosjonelle; Har sett på desse hanskane (for trening på sekk, IKKJE for å bokse mot andre): http://home.nordicfitness.prosjektweb.net/produkter/detaljer/everlast_mma_sparringshansker/914/231 Sett på denne boksesekken (40kg 130cm): http://www.abilicaonline.no/salg/bokseutstyr/abilica-boksesekk-130-cm/ Fjær til opphenget: http://www.abilicaonline.no/salg/bokseutstyr/fjer-til-takoppheng/ Sveivel (Har den mykje å sei?): http://home.nordicfitness.prosjektweb.net/produkter/detaljer/everlast_svivel_pro/825/221 Tar VELDIG gjerne imot tips! EDIT: Boksesekken tolar spark? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Aldri hengt opp noe boksesekk, så vet ikke mye om oppheng og den slags, men den skal tåle spark ja. Og hanskene så jo fine ut, men trenger vel ikke noe så dyrt til å slå på sekk? Her er det ihvertfall noen veldig billige sekkhansker, som sikkert funker bra. De lærhanskene til 289,- skal ihvertfall være veldig fine til å brukes på sekk. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg vil tro dette er det optimale, men kan være kjekt å høre om dere har noen innvendinger Jeg har samme problem med Krav Maga, når skal jeg trene styrke. Har ikke funnet ut noe smart enda, må gi det en uke til. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Selv skal jeg trene BJJ mandager og onsdager. Treningene er ikke før 2030 på kvelden, så jeg tenker jeg legger styrketreninga til før 10 på morgenen mandag og onsdag, i tillegg til lørdager. Får ikke testa det før neste uke, men tror jeg skal få nok energi til rullinga med såpass tid i mellom. Det gir også en full dag med restitusjon før neste styrkeøkt. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Bare prøve? Dersom du trener styrke eller utholdenhet jevnlig burde du ta proteiner "på heltid" om Nei. Jeg spiser egg og andre proteiner. Hvorfor "burde" jeg ta proteinpulver når jeg får i meg nok protein ellers? War: Hvordan er det å trene Krav Maga? Er litt interessert i det selv. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=xnZ0sfOiuIM ->1:15 + Det er det jeg falt på etter å ha vurdert de fleste, det er selforsvar / komme seg unna og ikke angripe. Det er det man kommer til å få bruk for om man noen gang skulle befinne seg i en slik situasjon. Så er det god trening, mer sliten av en sånn trening VS hvilken som helst styrketrening. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Så ingen vet noe om hvor mye vann man får i seg av å drikke brus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 En halv liter. Ca ca. Det der med at brus/kaffe etc ikke "teller" fordi det inneholder koffein er bare tull. Så lenge man har et jevnt inntak av koffein, vil det ikke virke vanndrivende. Sånn enkelt og greit Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Mulig det er noe i akkurat det... Dette er muligens svada, men en kompis hadde lest en artikkel om at koffeinholdige drikker ikke var vanndrivende kontra den "viten" man hadde før som forselo dette... Dæven nå skal jeg drikke masse kaffe Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ja bare se på meg. Jeg kan pimpe over litern med kaffe uten å være over normalen pissatrengt hele dagen. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hva skal man gjøre med beinhinnebetennelse? Tenker da på leggen, temmelig sikker på at jeg har fått det. Gymlæreren anbefalte at jeg fikk avstøpt foten slik at de kunne lage en spesialtilpasset såle... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Så man kan erstatte å drikke rent vann i løpet av dagen med å drikke f. eks to liter Cola? Bare se bort ifra all dritten man får i seg samtidig, som ikke er det interessante akkurat nå Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vel, de dagene jeg er hjemme koker jeg over en liter med kaffe om mårran som går med rimelig fort, så alt er vel mulig? Dessuten (nå skal jeg slenge dette ut uten å ha kilden klar...) så viser det seg det at koffein er forbrennende og 2 kopper svart kaffe uten masse dritt før trening gir bedre resultater. Jeg kan og legge med at de dagene jeg går på ski pimper jeg noen kopper med kaffe før jeg går ut for energien sin skyld. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Kremt kremt! Hva skal man gjøre med beinhinnebetennelse? Tenker da på leggen, temmelig sikker på at jeg har fått det. Gymlæreren anbefalte at jeg fikk avstøpt foten slik at de kunne lage en spesialtilpasset såle... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Trene rundt det og la det fikse seg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå