Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

De kan "si det" pga med så lite karb og protein dekket blir resten fett og da orker du ikke så mye og da blir det forhåpentligvis underskudd og da fungerer det.

Men det blir feil rent teoretisk. Det bare oppleves slik, og det er det folk vil høre.

Så ved å følge en lavkarbodiett, da spesielt med mye proteiner, vil man bli fortere mett og dermed få et kaloriunderskudd? Man kan med andre ord si at lavkarbo er en metode å telle kalorier på uten å måtte telle kalorier? På en måte...

Når jeg tenker over det så inneholder jo fett flere kalorier enn karbohydrater pr gram, så for at det skal funke bør vel mesteparten av kostholdet i en lavkarbodiett inneholde proteiner? Eller er jeg helt på bærtur nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lavkarbo er veldig fint for overvektige, du er ikke er så avhengig av insulin for blodsukkerkontroll(overvektige har ofte Type 2 diabetes eller et forstadie), du blir nødt til å spise sunnere og underskuddet kommer lett pga høyere proteininntak. Lavkarbo som livsstil passer godt for de med litt ekstra å ta av. Mange opplever livsstilen såppass bra at de sier at de kommer til å bare forholde seg til dette ut livet - men det har altså ingen eller få fordeler som normalvektig.

Selv tenkte jeg på psmf at dette var "the shit" og at jeg kom til å følge dette hele livet, men nå spiser jeg ganske så mye karbs :)

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ingen fan av lavkarbo fordi det fører til at du må ha et såpass unormalt kosthold med for mange begrensninger. Men folk er jo forskjellige.

Driver å tester periodisk faste for tiden og må jeg si at dette er midt i blinken for meg. Kan spise meg god og mett til alle måltider og samtidig er det veldig lett og holde kontroll på kcal inntaket.

Har ikke testet det sålenge så kan ikke si noe om resultatet enda, men er positiv.

Lenke til kommentar
På en måte...

Det stemmer.

Det finnes noen lavkarb som er det pga det skal være så lav-kcal som for eks noen av de myrevolution bruker, men det kan være en kickstart osv, man må også trene anerledes og det er ikke en "hoved-diett"

Det kan også være forskjell på overvektige som må endre hele livsstilen og en som trener som skal deffe til konkurranse.

Lenke til kommentar

Ja ;) Hvis du liker å lese kan du godt sjekke ut Periodisk faste, link ligger i signaturen min. PF gir deg litt mer spillerom hva mat angår.

Edit: Til HOK dette.

Lest litt om PF, og etter det jeg har lest og forstått så blir egentlig lavkarbo lettere for meg. Med ganske forskjellige dager hvor enkelte krever at jeg spiser frokost etc. Skal jeg for eksempel stå en dag på ski er det viktig at jeg får i meg noe mat, og ikke har fastet i 14-15 timer. I tillegg er maten ved lavkarbo ganske grei, for meg. Mye mat jeg liker, selvom det hadde vært greit og hatt med poteter. Men man kan jo ikke få alt her i verden.

War: For meg blir det mer om å endre livsstil, hvilket trengs nå. Og lavkarbo virker enkel og grei å følge. Får bare se hvordan det går, og evt endre hvis jeg ikke blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Ja ;) Hvis du liker å lese kan du godt sjekke ut Periodisk faste, link ligger i signaturen min. PF gir deg litt mer spillerom hva mat angår.

Edit: Til HOK dette.

Lest litt om PF, og etter det jeg har lest og forstått så blir egentlig lavkarbo lettere for meg. Med ganske forskjellige dager hvor enkelte krever at jeg spiser frokost etc. Skal jeg for eksempel stå en dag på ski er det viktig at jeg får i meg noe mat, og ikke har fastet i 14-15 timer. I tillegg er maten ved lavkarbo ganske grei, for meg. Mye mat jeg liker, selvom det hadde vært greit og hatt med poteter. Men man kan jo ikke få alt her i verden.

War: For meg blir det mer om å endre livsstil, hvilket trengs nå. Og lavkarbo virker enkel og grei å følge. Får bare se hvordan det går, og evt endre hvis jeg ikke blir fornøyd.

Les mer om PF...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
På en måte...

Det kan også være forskjell på overvektige som må endre hele livsstilen og en som trener som skal deffe til konkurranse.

For ikke å snakke om at jo tjukkere du er, jo hardere diett kan du gå på over litt tid :) Jo lavere fettprosenten blir, jo mer må man tilpasse med oppkarbinger osv.

Lenke til kommentar

Glykogenlager spm fra forrige side.

Det kommer an på hvordan du trener, høyrep tømmer mest.

Lavkarbdiett så lagrene ikke rekker å fylle seg opp igjen før neste trening går utover treningen på den måten at man ikke kan trene på samme måte med fulle og tomme lager. Ikke noe du må passe på, dette skjer automatisk.

Med mindre du får en knekk/ sovner av å innta karb / insulinresponsen så ser jeg ingen grunn til å kjøre uber-lavkarb med vilje, med minde det blir sånn kcal-messig.

---------------------------------

Her betaler man i dyre dommer for isolater, renset protein så tilsetter dere all ulumskheten igjen ved å blande i melk.

Priceless :love:

Finn gram laktose og gang det opp til ett års forbruk.

Bruker vann i shaken :p melka drikkes ren

Lenke til kommentar

Syns Marit Bjørgen har en kul kropp jeg, for stor for hva jeg sikter etter men fortsatt utrolig imponerende og flott! Ser ikke mange damer med sånn form, det ligger maaange timer og mye innsats bak.

Så har jeg et spørsmål som sikkert høres helt borti natta ut.

La oss si man drikker en halvliter Cola eller annen brus. Hvor mye væske som kroppen kan nyttegjøre seg av får man i seg? Altså vann, da. Har prøvd å søke litt rundt men er utålmodig :p Jeg drikker ikke så mye brus, men dette er på bakgrunn av en uttalelse jeg hørte for en stund siden som jeg syntes var litt morsom.

Lenke til kommentar

Hvilket proteinpulver anbefaler dere? Påtide å kvitte seg med 90+. Har helst ikke så lyst å ponge ut mer en 1000 kr, også må den være god på smak. Og slik jeg har forstått det så er det en 50/50 blanding av kasein å myse som er det optimale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...