Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor folk anbefaler å drikke h-melk når den inneholder masse fett..

 

Fett er bra.

 

Har reagert på dette jeg også. Reflekterte litt på det til en kompis tidligere i dag faktisk, hva er det med hatbølgen av fett? Så lenge det er snakk om riktig fett så er det jo energigivende på lik linje med proteiner og karbohydrater! Og etter min mening burde vi spise fett mer/oftere da energiinholdet er over dobbelt så mye som proteiner og karbohydrater.

Lenke til kommentar

Glykogenlager spm fra forrige side.

Det kommer an på hvordan du trener, høyrep tømmer mest.

 

Lavkarbdiett så lagrene ikke rekker å fylle seg opp igjen før neste trening går utover treningen på den måten at man ikke kan trene på samme måte med fulle og tomme lager. Ikke noe du må passe på, dette skjer automatisk.

 

Med mindre du får en knekk/ sovner av å innta karb / insulinresponsen så ser jeg ingen grunn til å kjøre uber-lavkarb med vilje, med minde det blir sånn kcal-messig.

 

---------------------------------

Her betaler man i dyre dommer for isolater, renset protein så tilsetter dere all ulumskheten igjen ved å blande i melk.

Priceless :love:

 

Finn gram laktose og gang det opp til ett års forbruk.

Endret av War
Lenke til kommentar

Om du skal ha 4000kcal i vedlikehold og 2500 på en deff så går du like mye ned i vekt

om du får 2500 fra lavkarb eller ikke.

Det har ingen fordeler for vektnedgangen, det vil kun påvirke hvordan dietten føles/oppleves og treningen.

Man velger vanligvis etter hva insulinresponsen forteller en og ikke hva andre synnes, det er ca 50-50 høy/lav.

Lenke til kommentar

Om du skal ha 4000kcal i vedlikehold og 2500 på en deff så går du like mye ned i vekt

om du får 2500 fra lavkarb eller ikke.

Det har ingen fordeler for vektnedgangen, det vil kun påvirke hvordan dietten føles/oppleves og treningen.

Man velger vanligvis etter hva insulinresponsen forteller en og ikke hva andre synnes, det er ca 50-50 høy/lav.

Så du sier at lavkarbodiett bare er bullshit, og ikke vil ha noen effekt så fremt man ikke har et kaloriunderskudd?

Lenke til kommentar

Sier ikke noe stygt om melk, sier bare at dere betaler for å fjerne laktosen, for å så tilsette den igjen.

 

Så du sier at lavkarbodiett bare er bullshit, og ikke vil ha noen effekt så fremt man ikke har et kaloriunderskudd?

Hm? :hmm: Uten kcal-underskudd går du ikke ned et gram.

Du er vel ikke en av de som trur at man kan spise så mye fett man vil bare man ikke spiser karb vel?

Det er de luringene som ikke har satt seg inn i ting.

 

Det kan virke sånn og man kan lure folk til å tru det pga man blir fortere mett av fett og at man da "spiser hva man vil" av det som er lov og forde man blir fortere mett da ender i kcalunderskudd - samtidig som man trur at man har opphevet naturlovene.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest diverse steder, så sier de fleste at man må ha et kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Og det er forsåvidt enkelt og greit. Men i tillegg leser jeg i et pdf-hefte om lavkarbo at man ikke skal telle kalorier;

Slutt å bry deg om kalorier. Det er antall

karbohydrater du må sjekke! Under 5 % er ok.

 

Og som relativt ny innen dette med kosthold så er det veldig mye informasjon, og det er vanskelig å forholde seg til kun én kilde. Når folk selv sier at de har gått ned titalls kilo med nettopp lavkarbo, og ikke noe annet, da er det lett å la seg inspirere til å prøve nettopp dette.

Lenke til kommentar

For meg virker det som dere tvivler litt på kroppen. Man kan faktisk "drite i" antall kalorier, trener du så vil kroppen justere sultfølelsen etter det og du vil få fremgang.

 

For noen få er sikkert sultfølelsen dårlig (for lav, for høy), men for de fleste tror jeg man bare kan fokusere på at det man spiser inneholder bra med viktig næringstoff.

 

Skal man deffe, så ser jeg mer nytte i kaloritelling. Men det kan da ikke være vanskeligere enn å droppe litt ris fra middagen, litt mindre pasta, og spise en smule mindre?

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...