Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvar er egentlig sansyneligheten for at proteinshaken blir brukt til energi i kroppen dersom man ikke får i seg noe ordentlig å spise etter, tja la oss si 20 min?

 

Hva mener du? Hva skal den ellers brukes til?

En proteinshake er mat akkurat som en brødskive med ost, er ikke nødvendig å behandle det på noen annen måte.

Lenke til kommentar
Nøkkelen var å gå tilbake til stavmikser for meg. Har feilet mange ganger selv nå, men fluffet gjorde det over all forventning, måtte bytte til en annen bolle faktisk. Hadde ikke mobilen min streika skulle jeg tatt bilde

 

Den "proteinsmaken" (ekkel), som jeg har trøkt i meg et par ganger, ble helt borte når fluffen var på plass:thumbup:

 

Brukte oppskriften som Martin berkhan har lagt ut, 200g bær, 0,5dl vann/skummetmelk og 1 toppet scoop proteinpulver. Dobla denne jeg, ikke gjør det, blir ALT for mye :p

 

Finnes det en oppskrift for sjokoladesmak?

 

Prøvde meg nå med 100% casein fra ON, brukte tilsammen 250 ml vann på 1,5 scoop proteinpulver før jeg ga opp og satte det i frysern =/ Spørs om det ikke er noe fruktkjøtt eller fruktose i den bærblandinga som gjør at det fluffer så bra?

 

Edit: her skjedde det noe rart med postinga gitt...

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Hvar er egentlig sansyneligheten for at proteinshaken blir brukt til energi i kroppen dersom man ikke får i seg noe ordentlig å spise etter, tja la oss si 20 min?

 

Hva mener du? Hva skal den ellers brukes til?

En proteinshake er mat akkurat som en brødskive med ost, er ikke nødvendig å behandle det på noen annen måte.

 

Nei altså tenker man vil jo helst at protinene går opp til musklene :) Men protiner er også energigivende og kroppen kan bruke shaken til det dersom den trenger dette, så jeg lurte på om det skulle mye til før den gjorde det?

Lenke til kommentar

Hvar er egentlig sansyneligheten for at proteinshaken blir brukt til energi i kroppen dersom man ikke får i seg noe ordentlig å spise etter, tja la oss si 20 min?

 

Hva mener du? Hva skal den ellers brukes til?

En proteinshake er mat akkurat som en brødskive med ost, er ikke nødvendig å behandle det på noen annen måte.

 

Nei altså tenker man vil jo helst at protinene går opp til musklene :) Men protiner er også energigivende og kroppen kan bruke shaken til det dersom den trenger dette, så jeg lurte på om det skulle mye til før den gjorde det?

 

Kammikez; En proteinshake er ikke mat på lik linje med et sammesatt måltid, siden det - ideellt sett - bare er proteiner i den.

 

 

Det spørs på type aminosyrer, noen kan omformes til fettsyrer, mens andre kan omformes til glykose. I Boires ofte siterte (og da også ut av kontekst) studie på myse mot kasein ble proteinene inntatt på tom mage. Karbohydrater og fett vil trege ned denne absorbasjonen - og du ser jo hvor lenge aminosyrer er til stede etter inntak i denne studien. Jeg vil tro at musklene kan benytte seg av proteinene i denne perioden, men jeg er på ingen måte sikker.

 

Jeg har fundert mye på spørsmålet du fremstiller, Bordplate, men jeg har enda ikke sett noen som har kommet med et skikkelig svar. Velger å blande ut proteinshaken min i melk jeg, da det spiker insulin og forhåpentligvis tvinger næring inn i musklene :D (Broscience much forresten)

 

 

Lenke til kommentar

Noen som veit ca hvor mye som er vanlig å gå ned på PSMF i løpet av 2 uker? Evt andre som har erfaringer med dietten?

 

Angående protein som næring, kanskje det kan være noe nyttig i dette sitatet fra børge:

 

Kroppen er like glad i å bryte ned protein i kroppen som fett, og proteinet du spiser lagres ikke i kroppen i den forstand, så den vil da bryt ned muskler for å dekke et kaloriunderskudd. Det vil vi unngå med å gi kroppen mer protein via kostholdet, sånn at det ikke er nødvendig å tære på verdifull muskelmasse.

Lenke til kommentar

Tror det avhenger veldig av fettprosenten du har fra før av. Selv raste jeg i vekt når jeg lå på tresifra og valgte Psmf for å gå ned. Tør ikke komme med alt for konkrete tall, men et estimat på 20 kg på 14 uker er ikke helt på viddene (første gang jeg målte meg (96 kg) til siste gang (76 kg).

 

 

Lenke til kommentar

Har da litt å ta av ^^ Håper på at jeg går ned rundt 10, og går opp igjen 2 når jeg er ferdig :)

Woot, 72 000 kcal underskudd på 2 uker - nåja nåja :p (gitt 9000 kcal pr kg kroppsfett, noe som er litt overdrevet)

 

 

Satser selv på rundt 21 000 kcal underskudd, noe som skulle senke kroppsvekta mi 2,5-3 kg over 2 uker. Da veier jeg under 70 kg, det er det leenge siden jeg har gjort. Nå har jeg mindre å ta av, så er litt småspent på hvordan det går med energien om dagene.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Kammikez; En proteinshake er ikke mat på lik linje med et sammesatt måltid, siden det - ideellt sett - bare er proteiner i den.

 

Klar over det. :)

Men jeg ville fortsatt kalt en brødskive med sjokoladepålegg mat, selvom det ikke inneholder proteiner.

 

Så jeg syns ikke Mat er det samme som et sammensatt måltid. Mat for meg er næring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Woops, tenkte litt fort her nå laugh.gif Bare se bort i fra den posten. :p

 

Mener å ha lest at 1 kg kroppsfett = 7000 kcal. Noen som kan avkrefte/bekrefte det?

 

edit: nå er jo ikke alle disse kiloene fett da. Mesteparten er væske og glykogen, og litt fett ;)

7000 kcal fra 1 kg kroppsfett er en forenkling fra "1 pund kroppsfett inneholder 3500 kcal". 1 kg = 2,2 lbs, så med dette korrekt utregnet blir det rundt 7700 kcal. Etter det jeg har hørt stemmer 3500kcal/lbs ganske bra. Så 7700 kan være en fin tilnærming.

 

Dvs: 7000 kcal/kg oppsto fra en "for enkel forenkling" fra 3500 kcal/lbs.

 

Jeje, hardt skal man gruble.

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor de selger en billig og grei fettklype?

Her...

 

Har du prøvd denne? Jeg har den selv og jeg vil påstå at resultatet var litt høyere enn jeg (og andre på forumet) trodde ut i fra bilder..

 

 

Ah, første treningsdag på halvannen måned. Føler meg fantastisk!

Har tenkt å se om jeg får tak i sko til uka, bedriver i all hovedsak trening i treningsstudio, men skal heller ikke se bort i fra at det blir en løpetur ute til våren.

Noen forslag til hva jeg bør se etter eller steder jeg burde gå? Er det virkelig bedre å stikke til f.eks. Löplabbet for at de skal analysere foten og så videre og så gi meg en sko som er optimal til meg, eller holder det om jeg finner en jeg liker på en sportsbutikk?

 

Hvis det er snakk om å lumpe rundt på trenings studioet vil jeg ikke si at du trenger å stille på spesial butikk, men for å springe ute på litt ulendt terreng kunne det vært en ide å få beina sjekket. Nå har faktisk "vanlige" butikker som Intersport også fått seg maskiner som sjekker beina dine (Löplabbet brukte video og mølle før iallefall)

 

 

Prøvde meg nettopp på tunfisk, fysj å asj! :dontgetit:

 

Markrell i tomat som er digg ;)

 

 

Jeg spiser selv mye makrell i tomat (reint). Men kom til å tenke på at det kanskje er litt mye sukker i tomat sausen(?) Noen synspunkter der?

 

PROTIP: Ikke ta deg på kølla etter du har deala med chilli! Fyttihelvete og det svir :wallbash:

 

Ikke klø deg i øyet heller forresten :p Snakker av erfaring..

 

Litt offtopic, men det liker vi! :D Og ja, har gjort det selv (ikke kølla så langt, pleier å ha på men i det minste bokser når jeg lager mat. Men øynene mine har fått gjennomgå! :D

Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor de selger en billig og grei fettklype?

Her...

 

Har du prøvd denne? Jeg har den selv og jeg vil påstå at resultatet var litt høyere enn jeg (og andre på forumet) trodde ut i fra bilder..

Det er en av de bedre fettklypene på markedet, men den gir ikke et helt nøyaktig resultat( +- 1-2% kanskje). Det må man nok på sykehus for å måle nøyaktig.

 

MEN, den gir en meget god pekepinn fremgang :) Eller tilbakegang om man er av den sorten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...