Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en stor fan av Activate Elite Gold fra Norkost selv.

 

Den er god på smak også?

 

Fins det forresten noen proteinbarer som ikke er kaloribomber? De fleste jeg titter på har jo rundt tre ganger så høyt kalorinivå i forhold til en shake.

 

Protein barer blir hovedsaklig brukt rett etter trening "on the go", så er ganske naturlig at det er masse kalorier i de! ;)

Lenke til kommentar

Lavkarb eller ei.. man må i underskudd for å gå ned?! Det er jo ingen vei rundt! Jeg spurte en som er på lavkarbodiett om dette og fikk til svar:

 

NEI, det er nettopp det, vi gir faen i kaloriene. Det heter Low Carb High Fat da…. kostholdet baserer seg i stor grad på bacon og annet kjøtt, egg, ost, kremost, ferskost, fløte osv. I tillegg til mer sunne ting som fisk, kylling, noen typer grønnsaker og salat osv. Det er underskuddet på karbohydrater som skal få kroppen til å miste vekt, selv om vi kanskje spiser MER enn 2000 kcal om dagen og ikke har overskudd til å trene noe særlig.

 

PS: Ikke noe "dum person" osv kommentarer takk. Jeg bare lurer på om dette er en generell oppfatning blant flere som er på lavkarbo kanskje? At bare man er lavt nok på karbohydratene så tvinger man kroppen til å brenne fett selv om man er i overskudd. Eller var det meg som misforsto hele kommentaren?

Lenke til kommentar

Lavkarb eller ei.. man må i underskudd for å gå ned?! Det er jo ingen vei rundt! Jeg spurte en som er på lavkarbodiett om dette og fikk til svar:

 

NEI, det er nettopp det, vi gir faen i kaloriene. Det heter Low Carb High Fat da…. kostholdet baserer seg i stor grad på bacon og annet kjøtt, egg, ost, kremost, ferskost, fløte osv. I tillegg til mer sunne ting som fisk, kylling, noen typer grønnsaker og salat osv. Det er underskuddet på karbohydrater som skal få kroppen til å miste vekt, selv om vi kanskje spiser MER enn 2000 kcal om dagen og ikke har overskudd til å trene noe særlig.

 

PS: Ikke noe "dum person" osv kommentarer takk. Jeg bare lurer på om dette er en generell oppfatning blant flere som er på lavkarbo kanskje? At bare man er lavt nok på karbohydratene så tvinger man kroppen til å brenne fett selv om man er i overskudd. Eller var det meg som misforsto hele kommentaren?

Det fins ingen veier rundt at man må i underskudd for å gå ned, det har du rett i.

 

 

Personen du siterer er nok representativ for mange på lavkarbo, det er mye feilinformasjon ute å går rundt kosthold generelt - lavkarbo er intet unntak. Det er egentlig veldig ødeleggende, siden lavkarbo er en fin måte for overvektige (som ofte har dårlig insulinkontroll) å gå ned i vekt på. Underskuddet i kostholdet kommer fra sunnere matvarer og et proteininntak som ofte blir mangedoblet fra det subjektene spiste før (= metthetsfølelse).

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Alle former for slankekurer er kalorikontroll i en eller annen form. Ketogene dietter ved at ketose reduserer apetitt og i tillegg at protein er såpass mettende som det er, lavkalori ved kaloritelling, Health&Fitness med stramme føringer på hvor store måltidene skal være og "sultskalaer" osv.

 

Fordelen med lavkarbo er stort sett den at man kan gjøre det uten å telle så veldig mye kalorier, det regulerer seg bedre selv enn på andre dietter.

Lenke til kommentar

2good proteinbarer, MyoProtein/ProZyme proteinshaker og et kreatinpulver med Creapure-garantien.

Det er det beste på både smak og kvalitet som jeg veit om.

 

Sjekk ut:

www.x-life.no

www.myrevolution.no/nettbutikk

www.tn.no/butikk

2 good proteinbarer har næringsinnhold som om man blander en snickers med litt ekstra protein. Danutrition sine barer er bedre, rent sammensetningsmessig.

 

Jeg er en stor fan av Activate Elite Gold fra Norkost selv.

 

Hva er prisene på disse? Ca?

 

 

Ja BCAA, da får du "en proteinshake" på diett uten kaloriene.

 

Finnes det en slags proteinbar med veldig mye protein og få kalorier? Jeg fyller opp kaloriene (med sunn mat) ganske godt, men proteinene sliter jeg mer med.

Lenke til kommentar

WTF???

 

Spiser dere disse barene????

 

Se på innholdet neste gang, jeg GARANTERER at der blir det å stå: modifisert maisstivelse eller hydrolysert vegetabilsk olje...

Det er alldeles ikke sunne greier å spise. Det er bare barer med mere proteiner enn en vanlig sjokoladebar... :realmad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lavkarb eller ei.. man må i underskudd for å gå ned?! Det er jo ingen vei rundt! Jeg spurte en som er på lavkarbodiett om dette og fikk til svar:

 

NEI, det er nettopp det, vi gir faen i kaloriene. Det heter Low Carb High Fat da…. kostholdet baserer seg i stor grad på bacon og annet kjøtt, egg, ost, kremost, ferskost, fløte osv. I tillegg til mer sunne ting som fisk, kylling, noen typer grønnsaker og salat osv. Det er underskuddet på karbohydrater som skal få kroppen til å miste vekt, selv om vi kanskje spiser MER enn 2000 kcal om dagen og ikke har overskudd til å trene noe særlig.

 

PS: Ikke noe "dum person" osv kommentarer takk. Jeg bare lurer på om dette er en generell oppfatning blant flere som er på lavkarbo kanskje? At bare man er lavt nok på karbohydratene så tvinger man kroppen til å brenne fett selv om man er i overskudd. Eller var det meg som misforsto hele kommentaren?

Det jeg har sett etter å ha lest alt jeg kommer over på nett og i litteratur er at det eneste som er sikret et menneske å gå ned i vekt eller fettprosent er kaloriunderskudd over tid.

 

At bare man er lavt nok på karbohydratene så tvinger man kroppen til å brenne fett selv om man er i overskudd. Eller var det meg som misforsto hele kommentaren?

 

Jeg tror du har misforstått... Grunnen til det er at om man hadde spist kun fett og proteiner så ville kroppen blitt tvingt til å brenne fettet på kroppen, men KUN om man er i underskudd. Om man spiser nok til å være i overskudd så vil det fettet bli lagret. Enkelt sagt vel og merke...

Lenke til kommentar

WTF???

 

Spiser dere disse barene????

 

Se på innholdet neste gang, jeg GARANTERER at der blir det å stå: modifisert maisstivelse eller hydrolysert vegetabilsk olje...

Det er alldeles ikke sunne greier å spise. Det er bare barer med mere proteiner enn en vanlig sjokoladebar... :realmad:

 

Hva skal jeg spise for proteiner som tilskudd til kjøtt og mat?

Lenke til kommentar

WTF???

 

Spiser dere disse barene????

 

Se på innholdet neste gang, jeg GARANTERER at der blir det å stå: modifisert maisstivelse eller hydrolysert vegetabilsk olje...

Det er alldeles ikke sunne greier å spise. Det er bare barer med mere proteiner enn en vanlig sjokoladebar... :realmad:

 

Hva skal jeg spise for proteiner som tilskudd til kjøtt og mat?

Om det kun er som tilskudd så tar du en shake!!!

Ikke disse superusunne barene...

Det er bare barer med mere proteiner enn en vanlig sjokoladebar...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...