Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en synligere forskjell på ryggmuskulatur for en som trener chins og for en som trener nedtrekk?

Nei, leste en forskningsartikkel om det og det var lite forskjell i aktiverting av ryggmuskler både på bredt, smalt, underhånds og overhåndsgrep.

 

Det er da forskjell på hvilke muskler man bruker på bred og smalt grep (snakker om stang eller håndtak. Ved smalt vil biceps i mye større grad jobbe enn ved bred (hvor ryggen nesten tar av seg all løfting)

 

Men nei, jeg er enig i at det trolig ikke vil være synlig forskjellig på ryggen til to personer som tar disse forskjellige øvelsene.

Lenke til kommentar

Jeg har jævlig vondt i albuen på venstrearmen min..Skjønner ikke hvorfor, men når jeg bærer oppover merker jeg smerten. Hver gang jeg f.eks. trener med stanga for biceps gjør det sykt vondt og høyrearmen blir nødt til å gjøre mer enn 50% av jobben. Hva kan dette ha seg av og hvordan fikse det?

Lenke til kommentar

Jeg har jævlig vondt i albuen på venstrearmen min..Skjønner ikke hvorfor, men når jeg bærer oppover merker jeg smerten. Hver gang jeg f.eks. trener med stanga for biceps gjør det sykt vondt og høyrearmen blir nødt til å gjøre mer enn 50% av jobben. Hva kan dette ha seg av og hvordan fikse det?

Betennelse.

 

Hvor lenge har dette holdt på? Om det er en betennelse i albuen, regner jeg med at den vil gå bort om 1-2 uker. Fikk selv en type påkjenning i albuen for en stund siden, så omvendt roing og andre ro-øvelser gjorde veldig vondt. Gikk over etter en uke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

2 good proteinbarer har næringsinnhold som om man blander en snickers med litt ekstra protein. Danutrition sine barer er bedre, rent sammensetningsmessig.

 

Jeg er en stor fan av Activate Elite Gold fra Norkost selv.

Lenke til kommentar

Bør kanskje nevne at "Det er det beste på både smak og kvalitet som jeg veit om." gjaldt bare proteinpulveret (og til en viss grad kreatinet), da jeg ikke har så god oversikt over proteinbarer.

 

2good inneholder jo 30 % proteiner, noe som er ganske normalt etter hva jeg har sett? De er jo også veldig gode. Jeg ser på proteinbarer som en erstatning for sjokolade etc, da proteinbarer ikke er særlig sunne i seg selv, men bare er en type sunnere snack. Er fint å ha hvis du ikke har tid til å lage mat, og en shake blir for upraktisk da :)

 

Har prøvd Prozyme-barene i sjokolade og karamell. Helt grei smak. Karamellen var best tror jeg.

 

Tar gjerne imot flere forslag på proteinbarer som er gode, billige og bra :)

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av Activate Elite Gold fra Norkost selv.

 

Den er god på smak også?

 

Fins det forresten noen proteinbarer som ikke er kaloribomber? De fleste jeg titter på har jo rundt tre ganger så høyt kalorinivå i forhold til en shake.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...