Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere chins, nedtrekk foran nakken og en arms roing er for mye belastning paa ryggen? Gjorde jaevlig vondt etter dagens trening.

Egentlig ikke. Men disse øvelsene er så like at jeg ikke helt ser hvorfor du trenger begge samme dag?

 

Uansett, sikker på at du ror riktig? Er nok heller der problemet ligger.

 

Foerste gangen jeg kjenner noe paa ryggen. Forslag til andre ryggoevelser? Hvilken ville dere droppet av de tre jeg skrev ned?

Lenke til kommentar

Så lenge du har energi til overs kan du bare legge på så mange øvelser du vil. Problemet er at de fleste er nesten tom etter to-tre baseøvelser.

 

Wooohooo! Too damn right mate!! Var ganske ferdig etter knebøy, markløften og benkpressen i dag altså! :dribble: Har en fakkings matteprøve jeg må pugge på til i morra så nå er det bare å få stappa i seg det som er av proteiner, karbohydrater og fett for å få opp overskuddet igjen ;)

Lenke til kommentar

Nja, ikke helt enig med Zepticon. Har man energi til overs, bør man vurdere om man skal øke belastningen på baseøvelsene istedet.

Det kommer vell ann på hvilket program man kjører. Men jeg er forsåvidt enig. Legg inn knebøy hver dag så sliter du i hvertfall ikke med energioverskudd. Andre øvelser som benk, militærpress, og kansje roing krever mindre energi etter min erfaring, selv og du løfter det du makter.

 

Har vell kansje med mengden muskler du aktiverer med knebøy (både antall og masse) kontra benk?

Lenke til kommentar

Det er et grunn til at programmet er satt opp sånn som det er satt opp. Så mange år det programmet har blitt brukt, og så mange erfaringer de har gjort seg, så tror jeg de hadde lagt inn isolasjonsøvelser i oppsettet hvis det var nødvendig.

Programmet er vell slik for at det skal dekke "alle". Men i og med at ingen er like så må det være rom for å legge til iso øvelser alt etter hva man ønsker. Dog sier jeg ikke at man skal kutte øvelser, men at man ikke ødelegger noe om man legger en øvelse ekstra på slutten av treninga.

Lenke til kommentar

Det er et grunn til at programmet er satt opp sånn som det er satt opp. Så mange år det programmet har blitt brukt, og så mange erfaringer de har gjort seg, så tror jeg de hadde lagt inn isolasjonsøvelser i oppsettet hvis det var nødvendig.

Programmet er vell slik for at det skal dekke "alle". Men i og med at ingen er like så må det være rom for å legge til iso øvelser alt etter hva man ønsker. Dog sier jeg ikke at man skal kutte øvelser, men at man ikke ødelegger noe om man legger en øvelse ekstra på slutten av treninga.

 

Det er som regel greit å legge til et par sett med isolasjonsøvelse for armer 1-2 dager i uka. Men mange har en tendens til å overdrive. Adekvat bruk av isolasjonsøvelser med liten mengde vil være det beste, da man får passe juling flerleddsøvelser som regel.

Det er folk som har økt omkretsen på armene betraktlig etter de kutta ut armtrening og bare brukte de oppsatte baseøvelsene på 5x5 programmer.

 

Isolasjonsøvelser bør kjøres litt høyere repsområde, 8-12 reps.

Lenke til kommentar

Tenker å trene med styrketrening, men siden jeg er student. Vil jeg gjerne trene på det billigste, noen steder i nærhet der jeg bor som dere vil anbefale? Bor i skillebekk(Oslo).

 

Har vurdert sats, men må binde meg i 12måneder. Det gidder jeg ikke -.-

Endret av Fox
Lenke til kommentar

1 liter melk og eggerøre av 3 egg til frokost...

 

G O M A D :new_woot:

 

Høres greit ut, men jeg liker noe fastere til frokost.

1 glass med sitron samt 4 skiver grovbrød med så mye hvitost at det er haug på og et stort glass med vann, så snakker vi;)

...og kanskje litt syltetøy under osten...

Lenke til kommentar

Høres greit ut, men jeg liker noe fastere til frokost.

1 glass med sitron samt 4 skiver grovbrød med så mye hvitost at det er haug på og et stort glass med vann, så snakker vi;)

...og kanskje litt syltetøy under osten...

Det var ikke mye proteiner i den frokosten :ermm:

 

Høres veldig surt ut å drikke et glass med sitroner også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...