Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg regner med at denne tråden er å regne som en slags "treningscafé", så jeg spør derfor her etter litt råd

 

 

Jeg har ikke spesielt store muskler og selv om jeg nok i hemmelighet kunne ønske at de var litt større osv. er jeg allikevel veldig i tvil på om jeg burde trene kondisjon/kardio eller holde meg til styrketrening med høyt proteininntak osv. Hovedgrunnen til at jeg ikke "tør" satse på deffing/kardio er at jeg er redd for å bli for tynn, da typ. "pinglete" uten muskler. Om det har noe å si har jeg en BMI på 22-23ish, er ca 180cm høy og veier rundt 72-73.

 

Er frykten min ubegrunnet? Kan jeg stå i fare for å bli "pinglete" om jeg velger å deffe? Burde jeg uansett få meg mer muskler før jeg evt. begynner å trene mest kardio?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Mehdi sier jo at kondisjonen vil forbedre seg av tung styrketrening. Noen her som har kilder på det?

Har ikke kilder, men etter at jeg begynte å trene 5x5 og var mest nøye med knebøyen så har jeg klart å følge kompise på jakt fjellet og jeg har astma... Såeeeeh, ja jeg tror det fungerer :new_woot:

Lenke til kommentar

Er heldigvis til det bedre hver gang. :)

 

Regget bruker der idag. Har lest der ganske lenge, og kommer vel ikke til å poste med det første heller. Men gjør det lettere å følge med.

 

Noen tips til en økt med tanke på bevegelighet? Ønsker å bli mykere. Som det er nå kan jeg ikke ta på tærne med strake bein eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det spørs jo helt på hva målene dine er :) Så lenge du spiser nok og trener styrke vil du uansett klare å legge på deg muskelmasse.

Takk! Det var det jeg trengte å høre. :)

Det fine er at når jeg først bare tar "problemet" opp med noen og får diskutert det litt att og fram kommer jeg som regel fram til et svar på egenhånd.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at denne tråden er å regne som en slags "treningscafé", så jeg spør derfor her etter litt råd

 

 

Jeg har ikke spesielt store muskler og selv om jeg nok i hemmelighet kunne ønske at de var litt større osv. er jeg allikevel veldig i tvil på om jeg burde trene kondisjon/kardio eller holde meg til styrketrening med høyt proteininntak osv. Hovedgrunnen til at jeg ikke "tør" satse på deffing/kardio er at jeg er redd for å bli for tynn, da typ. "pinglete" uten muskler. Om det har noe å si har jeg en BMI på 22-23ish, er ca 180cm høy og veier rundt 72-73.

 

Er frykten min ubegrunnet? Kan jeg stå i fare for å bli "pinglete" om jeg velger å deffe? Burde jeg uansett få meg mer muskler før jeg evt. begynner å trene mest kardio?

 

Takker for alle svar.

 

Spis masse, og tren. da skal du nok se du blir større etterhvert. :)

Når du føler du er på en god størrelse kan du f.eks. gå på en deff får å fjerne fett og få mer markerte muskler.

Det gjør nok ingenting å trene litt kardio mens du skal bygge muskler. Om du trener kardio på samme dager som styrke så husk å ta det etter styrketreningen.

Om du ikke går opp i vekt om du gjør dette, så må du bare spise ennå mer. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå sa jeg ikke nødvendigvis at jeg ville bli større, men heller om jeg kom til å bli mindre enn det jeg er fra før om jeg velger å fokusere på kardio. :)

I bunn og grunn er det, for meg, ikke noe mål i seg selv og bli "stor og sterk", selv om jeg kan forstå at mange vil dette.

Lenke til kommentar

@ Milanjo:

 

Spiser du nok, vil du ikke bli noe mindre selv om du løper.

 

Logisk nok; mer løping = mer mat, hvis du ikke vil gå ned i vekt.

 

Litt styrketrening har du sikkert godt av uansett. Man blir ikke "bola" uten videre av å trene styrke jevnlig :) Det tar år med hard trening.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Tror dere chins, nedtrekk foran nakken og en arms roing er for mye belastning paa ryggen? Gjorde jaevlig vondt etter dagens trening.

Egentlig ikke. Men disse øvelsene er så like at jeg ikke helt ser hvorfor du trenger begge samme dag?

 

Uansett, sikker på at du ror riktig? Er nok heller der problemet ligger.

Lenke til kommentar

Fruen gjennomførte A-økta til Stronglifts 5x5 i dag :new_woot:

Haha, ikke verst. Gjorde det samme igår jeg faktisk :)

 

Spent på resultatene etterhvert, blir å prøve å loggføre hver trening for å ha oversikt.

Er første gangen jeg følger et ordentlig program dette. Har vært i militæret et år og har trent litt usystematisk, men prøver å få litt progresjon nå.

 

Er fortsatt nybegynner da, så ingen spørsmål er vel for dumme; Er det meningen å bare gjennomføre de øvelsene som er nevnt i programmet? Burde vel ikke være noe i veien for å legge til noen isolasjonsøvelser? Eller har jeg misforstått? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...