Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Se over det du skriver en gang til. Logikken din gir kanskje mening fra brospective, men det er altså ikke slik ting fungerer her i verden. Nyrene kvitter seg med avfallsstoffene uavhengig av vanninntak. Morgenurinen er jo gjerne ganske så greit gul, av og til oransj om du har hatt en hard dag i forveien eller lite vannintak.

 

Biologi er aldri enkelt.

Joda. Enkelt som få, men jeg tok litt feil nettopp der. Du er vel ikke den som skal snakke høyest :)

Jeg lo... Så høyt at fruen ba meg dempe meg faktisk... ;)

 

Storken har flere ganger bevist sin kunnskap så jeg tror vi lar den ligge? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se over det du skriver en gang til. Logikken din gir kanskje mening fra brospective, men det er altså ikke slik ting fungerer her i verden. Nyrene kvitter seg med avfallsstoffene uavhengig av vanninntak. Morgenurinen er jo gjerne ganske så greit gul, av og til oransj om du har hatt en hard dag i forveien eller lite vannintak.

 

Biologi er aldri enkelt.

Joda. Enkelt som få, men jeg tok litt feil nettopp der. Du er vel ikke den som skal snakke høyest :)

 

Du hadde fremstått som mer moden om du hadde droppa den siste linja der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Man drikker da også ekstra mye vann i dagene før konkurransen?

Kroppen blir da vant til og transportere mye vann og når man da stopper inntaket av vann, en liten stund før konkurransen, vil kroppen kvitte seg med mer vann enn hvis man ikke hadde hatt denne "vannkuren" og man vil dermed se enda mere ripped ut.

Helt riktig. Det er derfor disse menneskene som bælmer innpå litervis av vann hver dag blir så dårlige hvis de ikke kan gå og småsippe på vannflasken sin hele tiden. Et høyt vanninntak er dehydrerende ;)

Lenke til kommentar

SATANNNNNNN... :ohmy:

 

Etter en time kardio har du tømt glykogen(energi)lagrene dine og da bør du absolutt ikke trene styrke... Du brenner da muskulatur for å ha energi til dette...

 

Hva i all verden er det slags folk som jobber der du trener... :ohmy:

Etter 60-90min høyintensitets aktivitet så er glykogenlagrene tømt. Om du har testa selv tar det LANG tid før du faktisk "møter veggen".

 

Det du sier er jo som si at man ikke skal gå en times tid til trening, for da er treningen bortkasta tid.

Lenke til kommentar

Etter 60-90min høyintensitets aktivitet så er glykogenlagrene tømt. Om du har testa selv tar det LANG tid før du faktisk "møter veggen".

 

Det du sier er jo som si at man ikke skal gå en times tid til trening, for da er treningen bortkasta tid.

Å gå vil ikke tømme lagrene i samme tempo på noen måte, men det vil ha effekt på treningen om man trener styrke.

 

Merk at jeg tenker på optimale forhold og grunnlag for resultater.

Men som tidligere beskrevet så var en økt på 2,5 timer som inneholder både styrke og relativ intens kardio overkill, det er du vel enig i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...