Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må rett og slett bli kvitt litt fett.

Herregud, var så sliten og trøtt i går at jeg ikke husker hva jeg spurte om :p Men det jeg egentlig skulle spørre om er hvordan man kan bli kvitt fett på kroppen for å få bedre markering på en effektiv måte?

 

Kcal-underskudd. Du må forbruke mer energi enn du inntar. Samtidig som du trener styrke såklart.

Lenke til kommentar

Du må rett og slett bli kvitt litt fett.

Herregud, var så sliten og trøtt i går at jeg ikke husker hva jeg spurte om :p Men det jeg egentlig skulle spørre om er hvordan man kan bli kvitt fett på kroppen for å få bedre markering på en effektiv måte?

 

Et moderat kcal-underskudd kombinert med styrketrening.

Kammizez svarte vel egentlig det samme som jeg hadde tenkt til å si :p

 

 

 

Hvordan gjør avfallsstoffen at musklene ser mindre markerte ut da? ;)

Etter det jeg har trodd er det fordi noe av avfallstoffene ligger utenpå muskelen, men nå ble jeg pokker så usikker.

 

Skulle tro at muskelen ville se større ut, dersom det lå et lag av avfallsstoffer utenpå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Simpelt. Dersom du drikker lite vann, vil kroppen holde på det vannet, det vil danne seg avfallstoffer som legger seg utenpå musklene Drikker du masse vann, trenger ikke kroppen å holde på vannet og heller ikke avfallstoffene. Musklene vil bli mer markerte.

Hva slags "avfallsstoffer" snakker vi om her? Det eneste som legger seg utenpå musklene er vel fett, i enkelte tilfeller bein, litt avhengig av hvor muskelen ligger ;)

 

(okei når man er pirkete kan man jo si at fettet er kroppens største lagringsplass for dritt som tungmetaller etc. men det har ingenting med væskeinntaket å gjøre)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hele konseptet med "avfallsstoffer" er forøvrig litt sånn new-age woo, og det virker ikke igrunn som om de heller er helt enige med seg selv hva de mener med det. Det som vi har (nå tenker jeg for eksempel tungmetaller) ligger i bunn og grunn i fettvevet (det er derfor man ikke anbefales å slanke seg hardt mens man ammer).

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva stigning på tredemølle(?) tilsvarer?

 

Jeg var på trening i dag, hvor jeg startet med å løpe flatt, og etter hvert økte bratthet/stigningen fra 0 til 6, og neste gang 13. Men hva medfører dette?

 

Eksempel:

 

Si jeg har 5 km/t og 6 i stigning

 

så øker jeg til 6 km/t med 12 i stigning - hva blir forskjellen? :)

Lenke til kommentar

Kult at du ikke skjønner at avfallsstoffene skilles ut gjennom nyrene, og at avfallsstoffene transporteres med blodet.

Det kuleste av alt er at urin produseres fra blodet, i nyrene :)

 

Så, når du vet dette - så mener du det under gir mening?

 

 

Det er egentlig ganske enkel biologi, det dannes avfallsstoffer av det du spiser og drikker. Dersom du drikker mye rent vann må jo kroppen kvitte seg med dette vannet, som da vil dra med seg avfallstoffene.

 

 

Se over det du skriver en gang til. Logikken din gir kanskje mening fra brospective, men det er altså ikke slik ting fungerer her i verden. Nyrene kvitter seg med avfallsstoffene uavhengig av vanninntak. Morgenurinen er jo gjerne ganske så greit gul, av og til oransj om du har hatt en hard dag i forveien eller lite vannintak.

 

Biologi er aldri enkelt.

 

 

Lenke til kommentar

Rart da man tapper kroppen for vann for å bli ekstra markert mot en konkurranse : P

 

1 liten vann etter en konk og de set 5% mer-fett-ut på en time.

Man drikker da også ekstra mye vann i dagene før konkurransen?

Kroppen blir da vant til og transportere mye vann og når man da stopper inntaket av vann, en liten stund før konkurransen, vil kroppen kvitte seg med mer vann enn hvis man ikke hadde hatt denne "vannkuren" og man vil dermed se enda mere ripped ut.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva stigning på tredemølle(?) tilsvarer?

 

Jeg var på trening i dag, hvor jeg startet med å løpe flatt, og etter hvert økte bratthet/stigningen fra 0 til 6, og neste gang 13. Men hva medfører dette?

 

Eksempel:

 

Si jeg har 5 km/t og 6 i stigning

 

så øker jeg til 6 km/t med 12 i stigning - hva blir forskjellen? :)

 

Gitt at stigningen er i grader, vil vertikal hastighet i de forskjellige scenarioene se slik ut:

 

 

sin(12degrees) * 6 = 1,24

sin(6degrees)*5= 0,55

1,24/0,55 = 2,25

 

 

Den brattere stigningen vil være 225% mer energikrevende.

 

(tror jeg)

 

 

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva stigning på tredemølle(?) tilsvarer?

 

Jeg var på trening i dag, hvor jeg startet med å løpe flatt, og etter hvert økte bratthet/stigningen fra 0 til 6, og neste gang 13. Men hva medfører dette?

 

Eksempel:

 

Si jeg har 5 km/t og 6 i stigning

 

så øker jeg til 6 km/t med 12 i stigning - hva blir forskjellen? :)

 

Gitt at stigningen er i grader, vil vertikal hastighet i de forskjellige scenarioene se slik ut:

 

 

sin(12degrees) * 6 = 1,24

sin(6degrees)*5= 0,55

1,24/0,55 = 2,25

 

 

Den brattere stigningen vil være 225% mer energikrevende.

 

(tror jeg)

 

Greit å vite :) - mange takk :)

 

 

Fikk nemlig treningsprogram fra stedet, men fikk beskjed at løp/rask gange valgte jeg selv, så tenker ut hvordan jeg skal trene.

 

Noen som kan fortelle hvordan jeg kan omregne en treningsøkt til vekttap?

 

Feks i dag hadde jeg

 

150 kcal på oppvarmingen

 

en rask runde med apparatene siden jeg ble vist dem - så kanskje 50 kcal?

 

så 450 kcal med løp/rask gange

 

ny runde fult ut med apparatene så rundt 100 kcal?

 

og så avsluttet med gange med høy stigning, da med 150 kcal

 

 

Så totalt skulle jeg havne på røfflig 900 kcal? (brukte 2,5 timer)

 

ps! Skjemaet som jeg fikk er på 10 apparater - 12 gjennomføringer per repitisjon x 1 gang med høy vektmengde slik at jeg skal bli sliten, så 100 kcal skulle være noenlunde rimelig tenkte jeg da.

 

 

Hva vil dette si for meg rent praktisk? (Beklager om det er et latterlig dumt spørsmål, men ville forbrenne mest mulig siden jeg hadde en stor borwnie med is hos fridays til dessert i går, så kjørte bare hardt på)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

2,5 times trening med styrketrening innbakt :ohmy:

 

 

15-20 min med løp 10 km/t

 

30 minutter visnning + prøving av apparat

 

55 minutter med løp,gange og gange med stigning

 

ny runde med apparatene, som instruktøren mente tok rundt 30 minutter

 

20 minutter med gange med høy stigning

 

totalt: 150 minutter. røfflig regnet. (jeg har av en underlig årsak god utholdenhet på rask gange, men suger til å løpe)

Lenke til kommentar

 

Se over det du skriver en gang til. Logikken din gir kanskje mening fra brospective, men det er altså ikke slik ting fungerer her i verden. Nyrene kvitter seg med avfallsstoffene uavhengig av vanninntak. Morgenurinen er jo gjerne ganske så greit gul, av og til oransj om du har hatt en hard dag i forveien eller lite vannintak.

 

Biologi er aldri enkelt.

Joda. Enkelt som få, men jeg tok litt feil nettopp der. Du er vel ikke den som skal snakke høyest :)

Lenke til kommentar

SATANNNNNNN... :ohmy:

 

Etter en time kardio har du tømt glykogen(energi)lagrene dine og da bør du absolutt ikke trene styrke... Du brenner da muskulatur for å ha energi til dette...

 

Hva i all verden er det slags folk som jobber der du trener... :ohmy:

 

Hadde med drikke med energitilskudd, kanskje det som hjalp?

 

edit:

Men svarene dine hjelper ikke mye, det eneste de konstanterer er premisser jeg ikke kjenner til, og at du tilsynelatende mente jeg drev meg selv nokså mye for langt, mens jeg ikke helt ser hva du legger til grunn for det. Så kan du ikke forklare bedre er du snill? :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...