Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kroppsøvningsbøker fra VG1, 2 og 3. bl.annet. Søk litt på vann og markerte muskler i google, så finner du sikkert noe der også.

 

Edit: Det er egentlig ganske enkel biologi, det dannes avfallsstoffer av det du spiser og drikker. Dersom du drikker mye rent vann må jo kroppen kvitte seg med dette vannet, som da vil dra med seg avfallstoffene.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kroppsøvingsbøker fra VGS er ikke kilder. Du kan heller ikke droppe kilder ved å peke på at det "er enkel biologi". "vann markerte muskler" i google støtter heller ikke påstanden din.

 

Vann i musklene vil naturligvis få musklene til å se større ut. Vann utenfor musklene vil bidra til å skjule musklene. Markerte muskler får man på to måter:

- Større muskler

- Mindre fett som skjuler musklene

Lenke til kommentar

Kroppsøvingsbøker fra VGS er ikke kilder. Du kan heller ikke droppe kilder ved å peke på at det "er enkel biologi". "vann markerte muskler" i google støtter heller ikke påstanden din.

 

Vann i musklene vil naturligvis få musklene til å se større ut. Vann utenfor musklene vil bidra til å skjule musklene. Markerte muskler får man på to måter:

- Større muskler

- Mindre fett som skjuler musklene

Når ble kroppsøvningsbøker fra VGS "ikke-kilder"? De jeg hadde var iallefall utviklet i tett samarbeid med olympiatoppen, og ikke kom hit å si at det ikke er en kilde.

 

Jeg er helt enig med deg i det der. Men du spurte etter måter å få mer markerte muskler på, og å drikke vann er en av dem. Dersom en allerede har en meget lav fettprosent og har store muskler, blir musklene mer markerte ved å drikke mye vann.

 

Du kan jo prøve: En periode med lite og en periode med mye vann, så kan du jo se selv.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

Det var ikke jeg som spurte, bare så det er sagt, men jeg er fortsatt interessert i diskusjonen. :)

 

De bøkene inneholdt så mye feil, at selv om mye nok er riktig, vil jeg helst lese det en annen plass før jeg tror på det.

 

Selvfølgelig merker man forskjell på om man drikke lite vann, eller om man drikker mye vann. Men hva om man drikker den mengden vann kroppen trenger, blir man mer markert av å helle nedpå ekstra vann?

Lenke til kommentar

Det var ikke jeg som spurte, bare så det er sagt, men jeg er fortsatt interessert i diskusjonen. :)

 

De bøkene inneholdt så mye feil, at selv om mye nok er riktig, vil jeg helst lese det en annen plass før jeg tror på det.

 

Selvfølgelig merker man forskjell på om man drikke lite vann, eller om man drikker mye vann. Men hva om man drikker den mengden vann kroppen trenger, blir man mer markert av å helle nedpå ekstra vann?

My bad :)

 

 

Da antar jeg du hadde gamle bøker?

 

Du skal jo ikke drikke vann til du stuper heller. Men du kan jo spørre hvilken som helst biolog om dette med avfallstoffer, vann er jo med på å renske kroppen. Jeg mener bare at du bør drikke litt mer vann for å kvitte deg med ekstra avfallsstoffer dersom du vil ha mer markerte muskler.

 

Hva slags avfallsstoffer snakker du om?

http://www.snl.no/.sml_artikkel/avfallstoffer,_kroppens.

Lenke til kommentar

Så man bæsjer mer om man drikker mer vann? :whistle:

 

Man drikker mye vann for optimal kroppsfunksjon. Da vil en deff som gir mer markerte muskler gå bittelitt fortere. Det finnes INGEN enkle triks eller snarveier når det er snakk om kroppen vår.

Så bare det å drikke ekstra vann som en løsning fungerer ikke, men det hjelper i det store bildet...

Lenke til kommentar

Så man bæsjer mer om man drikker mer vann?  :whistle:

Kult at du ikke forstår at det kommer ut avfallstoffer i urinen også :)

 

Jeg har prøvd selv, og opplever mye mer markerte muskler når jeg drikker masse vann. Og jeg er ikke alene om den erfaringen.

Kult at du ikke skjønner at avfallsstoffene skilles ut gjennom nyrene, og at avfallsstoffene transporteres med blodet.

 

 

Når du drikker masse vann, endrer du bare "vann-balansen" slik at du ender opp litt dehydrert når du drikker mindre vann igjen - derav mer markerte muskler.

 

Drikk deg utørst, fungerer best.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Så du får mindre kroppsfett av å drikke mye vann? Måten man får markerde muskler på, er faktisk å ha lavere fettprosent.

Wow. det har jeg ikke sagt.

 

Jeg er klar over det, men det finnes folk med lite fett som vil ha mer markerte muskler også. Da hjelper det å drikke mye vann.

Lenke til kommentar

Så du får mindre kroppsfett av å drikke mye vann? Måten man får markerde muskler på, er faktisk å ha lavere fettprosent.

Wow. det har jeg ikke sagt.

 

Jeg er klar over det, men det finnes folk med lite fett som vil ha mer markerte muskler også. Da hjelper det å drikke mye vann.

 

Da hjelper det å få større muskler. :)

Hva er din definisjon av markerte muskler? At de synes godt?

Lenke til kommentar

Er ikke det din definisjon?

Jo, det er det, måtte bare få bekreftet at vi hadde samme definisjon. :)

 

Om det er personer med lav fettprosent, og vil ha mer markerte muskler, så har han 2 løsninger. Enten fjerner du enda mer fett, eller så prøver å få enda større muskler. Jo større musklene er, jo bedre synes de. Jo mindre fett som dekker musklene, jo bedre synes de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...