Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Boil in bag Jasminris

mengde: 100 gram kokt

kalorier: 145 kcal

karbohydrater: 30 g

proteiner: 3,5 g

fett: 0,5 g

Boil in bag Villris

kalorier: 95 kcal

karbohydrater: 23 g

proteiner: 2,5 g

fett: 0,2 g

Quinoa

kalorier: 140 kcal

karbohydrater: 21.7 g

tilsatt sukker: 0 g

proteiner: 4.4 g

fett: 2.4 g

Syns ikke det var så enormt mye å hente på Quinoa her egentlig. Jeg spiser vel en 300g til middag kanskje så da utgjør det 6 gram mer proteiner og 4 gram karbohydrater mindre i forhold til villrisen. Men til gjengjeld får jeg i meg 135kcal mer som kunne gått i en proteinshake heller. Eller mer kjøtt.

Men nå er kanskje Quinoa sunnere på andre måter. En ting er sikkert, ris smaker bedre, er enklere å få tak i og ikke minst enklere å koke. :p

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Feil. Om proteindrikken for eksempel fører til at han kommer i kalorioverskudd vil han få større fremgang på trening. Men det er ikke noe magisk ut over å øke proteininntaket med vanlig mat.

Lenke til kommentar

Feil. Om proteindrikken for eksempel fører til at han kommer i kalorioverskudd vil han få større fremgang på trening. Men det er ikke noe magisk ut over å øke proteininntaket med vanlig mat.

En av grunnene til at man tar proteinshaker er vel ikke for å balansere opp mot kostholdet, men for å ha noen raske proteiner like etter trening da opptaket er høyt evt på kvelden med noen langvarige proteiner.

Proteinshake er jo bare et suplement, ja! Så flesteparten av proteinene burde komme fra vanlig mat.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere så vanskelig alle sammen?

PROTEINPULVER ER INTET MINDRE ENN

PROTEINER I PULVERFORM...

KALL DET GJERNE MELK I PULVERFORM, FOR

DET ER IKKE VELDIG FORSKJELLIG FRA

AKKURAT DET...

Om det kostholdet man har ikke tilfører nok proteiner til det man holder på med kan man blande seg en proteinshake for å å få TILSKUDD av proteiner...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Det som får mest juling ved benkpress er muskelfestene. De sitter akkurat der så det er nok det du kjenner. Kan også være at du slipper stanga litt lengre ned enn nødvendig...

Så det går helt fint, og musklene vokser bra likevel?

Joda det går helt fint, bare juster teknikken slik at du ike river muskelfestene om du løfter tungt... :)

Justere til hva?

Hva gjør jeg feil i detalj, og hvordan skal jeg rette opp i detalj? :p

Har helt seriøst ingen anelse.

Lenke til kommentar

Nyeste RYP ja! :) Lagt det til selv! Satser på Fallskjermjegerkommandoen til om 2,5 år så kommer til å prioritere kondisjon og gåing med sekk fremover, men jeg tenkte at er det noen styrkeøvelser jeg burde trene så er det markløft og knebøy, de komemr til å være de viktigste for meg.

Lenke til kommentar

Nyeste RYP ja! :) Lagt det til selv! Satser på Fallskjermjegerkommandoen til om 2,5 år så kommer til å prioritere kondisjon og gåing med sekk fremover, men jeg tenkte at er det noen styrkeøvelser jeg burde trene så er det markløft og knebøy, de komemr til å være de viktigste for meg.

Om du skal bli fallskjermjeger så er det utholdende styrke som teller. Spiller ingen rolle hvor tunge løft du tar. Det er et eget treningsprogram på hjemmesiden til forsvaret. Skal selv begynne å trene til opptaket om 1,5 år.

Lenke til kommentar

Om du skal bli fallskjermjeger så er det utholdende styrke som teller. Spiller ingen rolle hvor tunge løft du tar.

Jeg sa da ikke det heller? :hmm: Jeg anser alle øvelser for ryggen som gode når man skal ut i skævven med en sekk på 20-30 kg! :D

Mener bare at opptaket ikke krever at du utfører knebøy eller markløft. Du skal kun gjøre push-ups, pull-ups og sit-ups, så det burde være første prioritet. Men såklart, det handler jo bare om å tilpasse det treningsopplegget med ditt eget styrke-program.

Lenke til kommentar

hold deg unna maskiner/apparat du, ikke noe du skal fokusere på, vartfall ikke for nybegynnere spør du meg - fri vekter fremfor maskiner.

så om du skal trene skuldre tar du eks: millitærpress,sittende hantelpress, sidehev, (benkpress)

Ja men har merka at når jeg tar pushups nå gjør det "klakk" hele tiden på den høyre skulderen(ikke på venstre). Før så skjedde ikke dette.

Merkelige greier..

Lenke til kommentar

Om du skal bli fallskjermjeger så er det utholdende styrke som teller. Spiller ingen rolle hvor tunge løft du tar.

Jeg sa da ikke det heller? :hmm: Jeg anser alle øvelser for ryggen som gode når man skal ut i skævven med en sekk på 20-30 kg! :D

Mener bare at opptaket ikke krever at du utfører knebøy eller markløft. Du skal kun gjøre push-ups, pull-ups og sit-ups, så det burde være første prioritet. Men såklart, det handler jo bare om å tilpasse det treningsopplegget med ditt eget styrke-program.

Hehe, ja, men jeg gidder ikke bruke 2,5 år på å trene MINSTEKRAVENE til grovuttaket! Det er bare bortkasta! Bruker heller denne tiden på å bli vant med sekken, få grei kondis og bruke det siste halvåret på elexia til å skaffe en solid rygg. Ønsker ikke prolapse eller annet dritt i en alder av 16.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja, men jeg gidder ikke bruke 2,5 år på å trene MINSTEKRAVENE til grovuttaket! Det er bare bortkasta! Bruker heller denne tiden på å bli vant med sekken, få grei kondis og bruke det siste halvåret på elexia til å skaffe en solid rygg. Ønsker ikke prolapse eller annet dritt i en alder av 16.

Jeg tror nok det går mer andre egenskaper enn styrke om du først er gjennom grovuttaket. Går nok mer på psyken, lagarbeid, jobbing under stress, mot, iherdighet, og generelt feltarbeid.

Lenke til kommentar

Det som får mest juling ved benkpress er muskelfestene. De sitter akkurat der så det er nok det du kjenner. Kan også være at du slipper stanga litt lengre ned enn nødvendig...

Så det går helt fint, og musklene vokser bra likevel?

Joda det går helt fint, bare juster teknikken slik at du ike river muskelfestene om du løfter tungt... :)

Justere til hva?

Hva gjør jeg feil i detalj, og hvordan skal jeg rette opp i detalj? :p

Har helt seriøst ingen anelse.

Få hjelp hos de som jobber på gymmen din, eller hos den største fyren på gymmen som holder mest kjeft om du skjønner hvor jeg vil hen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...