joakimz Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 jeg tok 5gram 5dager i en uke først uten problemer, nå tar jeg bare 5g pr dag, mere trenger man vel ikke? "lagret" er jo fullt.. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det er rett som denne streken på en lcd-skjerm. ....................................................................................... Lenke til kommentar
jahas Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det trekker væske, så regner med at du drikker når du er tørst. Ville ha prøvd i mindre doser / ikke "opplade" , men vanlig dose delt opp i 2-3 fordelt utover dagen. Det er kreatin i fisk, kjøtt og bær, så du kan neppe kutte det helt ut om du vil. Men har bare tatt 3. dosen i dag! 5 gram er det snakk om altså... Kanskje det går over til i morra? Hvor mye drikker du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Meget så pedantisk. Poenget er at utsagnet "høyt konsum av rødt kjøtt øker faren for kreft i [sett inn organ her]" ikke gir mening per se, men må betraktes relativt til en basis? I så fall er det jo bare et spørsmål om semantikk. Du tolker til en annen, litt ugunstig, basis enn jeg gjør. Følger en samme logikk vil en jo også kunne si at kylling øker faren for kreft, fordi høyere inntak av kylling innebærer at flere steker den. Det sier jo ingenting om kylling i seg selv. Jeg er nok mer pragmatisk enn det du er. Poenget mitt er følgende: Når man kommer med en påstand som "økt inntak av rødt kjøtt øker forekomsten av mage-tarm" så ligger det innbakt at man øker inntak av behandlet og stekt mat. Hvorfor? Jo, fordi i slike kostholdsstudier tar man utgangspunkt i hva folk faktisk spiser og ikke i et ideelt scenario når man dampkoker indrefilet. Hvis det siste alternativet ikke er realistisk for hva som skjer i befolkningen dersom forbruket av rødt kjøtt øker, bør det da brukes til å utarbeide policy? Det som er den aktuelle problemstillingen her er jo ikke de direkte årsakssammenhengene (X forårsaker Y) spesielt fordi vi kjenner disse svært dårlig spesielt når det gjelder mat og kreft, men om generell folkehelse. Om alle begynner å spise mindre karb og mer kjøtt, så øker inntaket av stekt mat og kjøttdeig. Dette er ikke noe man kan ønsketenke seg bort fra Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Det som får mest juling ved benkpress er muskelfestene. De sitter akkurat der så det er nok det du kjenner. Kan også være at du slipper stanga litt lengre ned enn nødvendig... Så det går helt fint, og musklene vokser bra likevel? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye drikker du? Drikker vel rundt 4-5dl sammen med kreatinen. Og jeg drikker når jeg er tørst Lenke til kommentar
jahas Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye drikker du? Drikker vel rundt 4-5dl sammen med kreatinen. Og jeg drikker når jeg er tørst Drikker når jeg er tørst sier veldig lite... OM du har hodepine kan det godt være for lite vann. Sett inn to 1,5liters flasker med vann i kjøleskapet og pass på at du tømmer minst begge to hver dag. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye drikker du? Drikker vel rundt 4-5dl sammen med kreatinen. Og jeg drikker når jeg er tørst Drikker når jeg er tørst sier veldig lite... OM du har hodepine kan det godt være for lite vann. Sett inn to 1,5liters flasker med vann i kjøleskapet og pass på at du tømmer minst begge to hver dag. Gjennom HELE kreatin-kuren? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye drikker du? Drikker vel rundt 4-5dl sammen med kreatinen. Og jeg drikker når jeg er tørst Drikker når jeg er tørst sier veldig lite... OM du har hodepine kan det godt være for lite vann. Sett inn to 1,5liters flasker med vann i kjøleskapet og pass på at du tømmer minst begge to hver dag. Gjennom HELE kreatin-kuren? Haha, np. Drikker 2L vann bare på jobben jeg. Og ca 1 liter når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye drikker du? Drikker vel rundt 4-5dl sammen med kreatinen. Og jeg drikker når jeg er tørst Drikker når jeg er tørst sier veldig lite... OM du har hodepine kan det godt være for lite vann. Sett inn to 1,5liters flasker med vann i kjøleskapet og pass på at du tømmer minst begge to hver dag. Gjennom HELE kreatin-kuren? Haha, np. Drikker 2L vann bare på jobben jeg. Og ca 1 liter når jeg kommer hjem. Tja, ja...kanskje dere svetter en del mer enn meg? Vet ikke? Men jeg pisser det ut igjen med en gang nesten! Thats for sure! Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Er det flere som blir dårlig av kreatin? Holder på med oppladningsfasen og føler allerede etter første dag noe verk i ørene og hodepine? Var slik forrige gang også -.- Jeg kjenner en som ble dårlig av kreatin, tror ikke det skyldtes for lite væske eller feil dosering. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor mye drikker du? Drikker vel rundt 4-5dl sammen med kreatinen. Og jeg drikker når jeg er tørst Drikker når jeg er tørst sier veldig lite... OM du har hodepine kan det godt være for lite vann. Sett inn to 1,5liters flasker med vann i kjøleskapet og pass på at du tømmer minst begge to hver dag. Gjennom HELE kreatin-kuren? 3 liter bør nok være minimum ja. Jeg drikker rundt fire tror jeg. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Gjennom HELE kreatin-kuren? Kreatin er ikke en kur. Uansett, litt tidlig å trekke konklusjon om du føler deg dårlig sånn med en gang. Kan jo være en million andre årsaker. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Gjennom HELE kreatin-kuren? Kreatin er ikke en kur. Uansett, litt tidlig å trekke konklusjon om du føler deg dårlig sånn med en gang. Kan jo være en million andre årsaker. Tja, hva skal man da kalle det? Jeg vet jo det såklart! Får bare bøtte i meg vann da! Takk for svar/tips! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det som får mest juling ved benkpress er muskelfestene. De sitter akkurat der så det er nok det du kjenner. Kan også være at du slipper stanga litt lengre ned enn nødvendig... Så det går helt fint, og musklene vokser bra likevel? Joda det går helt fint, bare juster teknikken slik at du ike river muskelfestene om du løfter tungt... Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hallo igjen, har et lite spm: Har tenkt å starte å drikke proteindrikk, fordi jeg hører at man får raskere muskelvekst enn ellers.. Jeg pleier etter trening å drikke 0,4 dl melk ca og spiser ris/kjøtt/fisk som makrell osv..Burde jeg gå for proteindrikk da? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 proteindrikke er ikke noe magisk drikke, proteindrikk er ikke noe man MÅ ha, men er fint og ta rett etter trening. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hallo igjen, har et lite spm: Har tenkt å starte å drikke proteindrikk, fordi jeg hører at man får raskere muskelvekst enn ellers.. Jeg pleier etter trening å drikke 0,4 dl melk ca og spiser ris/kjøtt/fisk som makrell osv..Burde jeg gå for proteindrikk da? For å finne ut av det må du se på hvor mye proteiner du får i deg via ditt daglige kosthold. Er det for lite burde du enten justere kostholdet eller ta tilskudd for å dekke behovet. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hallo igjen, har et lite spm: Har tenkt å starte å drikke proteindrikk, fordi jeg hører at man får raskere muskelvekst enn ellers.. Nei, det gjør du ikke. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Eneste du kan merke forskjell på med proteindrik ker mindre stølhet/kjappere energi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå