Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ski? PØH!

Om dere ikke har et belte bak kan dere ha de skiene for dere selv ;)

Eneste grunnen til at jeg går på ski er pga jeg meldte meg på birkebeinerrennet... :nei:

Håper du gjør det bra der :)

Men du kunne da sett at jeg hadde en slik en ( ;) ) med i innlegget :p

Lenke til kommentar

Jøsses! Dette var jo bedre enn "hva spiser kjendisene (vi unnlater å nevne at de har råd til å ansette både personlige trenere og ernæringsrådgivere)".

En kommentar der sier:

"Kan det tenkes at et kosthold med moderat økning av proteiner også kan gi en moderat økt risiko for ulike kreftformer?"

Hva mener han med det?

Lenke til kommentar

En kommentar der sier:

"Kan det tenkes at et kosthold med moderat økning av proteiner også kan gi en moderat økt risiko for ulike kreftformer?"

Hva mener han med det?

Ikke lest så grundig men antar at det kan være dette det sikter mot?

"Studien pågikk kun et halvt år og forskjellen mellom gruppene var relativt små. Resultatene må ikke overtolkes, langtidsresultater vil være av stor interesse. Når det gjelder anbefalinger til den generelle friske befolkningen har de et annet utgangspunkt og et bredere siktemål, nemlig å forhindre mangeltilstander samt å forebygge kroniske sykdommer som hjerte- og karsykdom, kreft og diabetes, avslutter Meyer."

Lenke til kommentar

Ski? PØH!

Om dere ikke har et belte bak kan dere ha de skiene for dere selv ;)

Eneste grunnen til at jeg går på ski er pga jeg meldte meg på birkebeinerrennet... :nei:

Håper du gjør det bra der :)

Men du kunne da sett at jeg hadde en slik en ( ;) ) med i innlegget :p

Hehe, med tanke på at jeg ikke har stått på ski på 10 år så kan det bli spennende! :tease:

Skal ut å kjøpe meg racingski til uka :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jøsses! Dette var jo bedre enn "hva spiser kjendisene (vi unnlater å nevne at de har råd til å ansette både personlige trenere og ernæringsrådgivere)".

En kommentar der sier:

Hva mener han med det?

Man ser en korrelasjon mellom inntak av kjøtt (spesielt rødt) og en del kreftformer.

Lenke til kommentar

Ikke ubehandlet rødt kjøtt. Vist i en studie fra MIT(?) at det er behandlet rødt kjøtt som har en slik korrelasjon.

Skjønner ikke hvorfor han har kalt prosjektet for "Diogenes", haha.

De legger jo her fokus på at en ikke skal gå sulten og spise seg mett. Det hindrer jo periodisk faste fra å vise hva den er god for.

Lenke til kommentar

Skal ut å kjøpe meg racingski til uka :D

Jeg jobbet på et kjøpesenter i en elektrosjappe for 5 år siden som var vegg i vegg med intersport. Man ble jo kjent etterhvert med folka som jobba der og så videre.

Sånn at... En gang de rydda i butikken fant de noen konkurranseski liggende som de ikke hadde i regnskapet. Jeg fikk de for en hundrelapp, men har enda ikke brukt de :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ikke ubehandlet rødt kjøtt. Vist i en studie fra MIT(?) at det er behandlet rødt kjøtt som har en slik korrelasjon.

Skjønner ikke hvorfor han har kalt prosjektet for "Diogenes", haha.

De legger jo her fokus på at en ikke skal gå sulten og spise seg mett. Det hindrer jo periodisk faste fra å vise hva den er god for.

Jo men poenget er at når forbruket av protein øker i befolkningen så spiser de mer behandlet kjøtt. Mengden stekt mat øker også. Begge deler korrelerer med kreft spesielt i mage-tarm. At et økt inntak av rødt kjøtt ville si at alle begynte å koke og ovnsbake magert rødt kjøtt, er derfor usannsynlig, og ikke noe man kan bruke som et utgangspunkt med tanke på folkehelse.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Det trekker væske, så regner med at du drikker når du er tørst.

Ville ha prøvd i mindre doser / ikke "opplade" , men vanlig dose delt opp i 2-3 fordelt utover dagen.

Det er kreatin i fisk, kjøtt og bær, så du kan neppe kutte det helt ut om du vil.

Lenke til kommentar

Meget så pedantisk.

Poenget er at utsagnet "høyt konsum av rødt kjøtt øker faren for kreft i [sett inn organ her]" ikke gir mening per se, men må betraktes relativt til en basis? I så fall er det jo bare et spørsmål om semantikk. Du tolker til en annen, litt ugunstig, basis enn jeg gjør.

Følger en samme logikk vil en jo også kunne si at kylling øker faren for kreft, fordi høyere inntak av kylling innebærer at flere steker den. Det sier jo ingenting om kylling i seg selv.

Lenke til kommentar

Det trekker væske, så regner med at du drikker når du er tørst.

Ville ha prøvd i mindre doser / ikke "opplade" , men vanlig dose delt opp i 2-3 fordelt utover dagen.

Det er kreatin i fisk, kjøtt og bær, så du kan neppe kutte det helt ut om du vil.

Men har bare tatt 3. dosen i dag! :ohmy: 5 gram er det snakk om altså...

Kanskje det går over til i morra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...