Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det som får mest juling ved benkpress er muskelfestene. De sitter akkurat der så det er nok det du kjenner. Kan også være at du slipper stanga litt lengre ned enn nødvendig...

Om du har noen å dra armene dine bakover så vil du kjenne at det "svir" akkurat der. Selvfølgelig ikke nå som du akkurat har trent. Da vil det gjøre VONDT :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Med å spenne seg ordentlig opp før man benker reduserer man dette problemet betraktelig, siden dette gjør at strekket på bunn blir mindre. Det høres i hvertfall ut som noe som kunne fikses med litt teknikkjusteringer.

Lenke til kommentar

Lurer på 2 ting:

1) Jeg brukte et apparat for ca 1-2 uker siden. Det går ut på at jeg skal presse eller dytte det oppover med armene.. Den er altså /\ og jeg må presse med armene for åå trene skulder hvis jeg ikke tar feil. Jeg fikk vondt i høyre skulderet. Når jeg prøvde det i dag hadde jeg samme problemer... Noen som vet hvorfor/hva som har skjedd?

2) Er det noe forskjell å trene biceps-musklene med EZ-stang og vanlig stang(rett)? Hvis ja, hvordan skal man hold på EZ-stangen?

Takk for svar=)

Lenke til kommentar

hold deg unna maskiner/apparat du, ikke noe du skal fokusere på, vartfall ikke for nybegynnere spør du meg - fri vekter fremfor maskiner.

så om du skal trene skuldre tar du eks: millitærpress,sittende hantelpress, sidehev, (benkpress)

ez stang er for og hindre stress for håndleddet slikk at du ikke får så vondt i håndleddet.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Umulig å si hvorfor du får vondt i skulderen, kan være litt feil teknikk eller bare tilfeldigheter. Det er greit å vente med denne øvelsen til det gir seg.

Er minimal forskjell mellom en EZ-stang og en vanlig olympiastang, med en liten knapp til olympiastangen. Hvis du syntes ez stangen er mer behagelig så kan du bruke den. Er det ikke rimelig obvious hvordan du bruker den?

Meh, litt sein der ja

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar

glemte og nevne det at oppvarming av skuldre er viktig! uten oppvarming av skuldre kommer du til og få skader/ få vondt etterhvert! var forresten en der jeg trener som går rett på benkpress og han han klagde på at han fikk veldig vondt i skuldra.. sa det til han før at han kom til og få vondt men han hørte ikke på meg.. :/

HER er forresten noen dynamiske øvelser du burde kjøre før du starter økta de, kan forresten love deg at teknikken i knebøy og alt annet blir mye bedre etter en dynamisk oppvarming + at det er skadeforebyggende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Utdyp vær så snill.. Forstod ikke helt det.. Ganske ny på området :p

Se på Rippetoe sine teknikkvideoer til benkpress på youtube. Det handler om hvordan du posisjonerer deg på benken før du løfter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Multivitamin er vel stort sett multivitamin så lenge du kjøper det i Norge, det er strenge krav til kvalitet :) Jeg tviler sterkt på at noen evt kunne "kjent forskjell" på det og et annet multivitamin.

Lenke til kommentar

Multivitamin er vel stort sett multivitamin så lenge du kjøper det i Norge, det er strenge krav til kvalitet :) Jeg tviler sterkt på at noen evt kunne "kjent forskjell" på det og et annet multivitamin.

Sant nok, tror jeg prøver det jeg. Takk for hjelpa :)

Skal bli deilig å kommer opp på hybelen og få litt kontroll over kostholdet, og trøkk i treninga igjen. Er jo nesten umulig å finne en eneste proteinrik matvare her hjemme :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Å utfordre langrennsløpere på kondis er sprekt tror jeg ;) Ikke så veldig mange idrettsutøvere som kan måle seg der på O2opptak osv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...