Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Når man løfter, skyter man fort albuene ut mot siden, han vil at du skal prøve å presse de inn, eller fremover mot benda da. Du kan også prøve å løfte med "suicide grip", altså at du flytter tommelen på den siden alle de andre fingrene er, slik at stanga ligger i håndflaten av seg selv.

Dette sammen med litt smalere grep ville jeg prøvd, skader jo ikke :)

Lenke til kommentar

Du kan også prøve å løfte med "suicide grip", altså at du flytter tommelen på den siden alle de andre fingrene er, slik at stanga ligger i håndflaten av seg selv.

En sammenheng der kanskje? Det tror jeg ikke jeg vil gjøre, pluss at det er en viss fare for at håndleddet blir trykt for langt bak da.

Lenke til kommentar

Veldig lyst å teste ut periodisk faste, tror det er et kostholdskonsept som passer meg bra. Men leser litt om det og ser på eksempelet her så er det lagt opp til trening og middag rundt lunsjtider. For meg som jobber dagtid så blir det rimelig upraktisk.

Vil PF passe for meg som normalt sett spiser lunsj kl 12, middag kl 17, trening kl 19 og kvelds kl 21?

Det blir da 15 timers faste og jeg får jo ikke trent på tom mage som anbefalt. Eneste måten jeg kan få til å trene på fastende mage må være at jeg trener før jobb, men det fører jo og til at jeg burde spise middag til frokost nærmest :p og jeg må spise siste måltid klokken 17 på ettermiddagen. Så jeg tror ikke det er så gunstig. Jeg er heller ikke et utpreget A-menneske.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri klart å faste eller spise så skjeldent som flere folk her inne gjør. Nå har jeg en appetitt uten like når jeg trener som normalt da. Spiser ikke mye, men spiser ofte.

Men med full fysisk jobb og 15 timer +/- trening i uka så går det et par kalorier i forbrenningsmaskinen også iløpet av en dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Du kan også prøve å løfte med "suicide grip", altså at du flytter tommelen på den siden alle de andre fingrene er, slik at stanga ligger i håndflaten av seg selv.

En sammenheng der kanskje? Det tror jeg ikke jeg vil gjøre, pluss at det er en viss fare for at håndleddet blir trykt for langt bak da.

Nei, det er ikke riktig, stanga ligger der av seg selv, og med mindre du har gummiledd så merker du det ikke. Du bruker mindre krefter til grepet også, slik at du kan fokusere helt på brystet og tricepsen.

Lenke til kommentar

Behold tommelen på den andre siden og ta et godt grep rundt stanga du ;)

Børge Fagerli:

Benkpress: Utføres med stang eller manualer. Pass på at du får skulderbladene dine skikkelig ned og bak, og hold dem der under hele bevegelsen. Tenk deg at noen holder fingertuppene sine på ryggraden din midt mellom skuldrene, og at du skal klemme dem fast der. Plant beina solid i bakken og spenn fra slik at rumpa såvidt berører benken – nå har du en solid base å løfte fra. Grepet skal være litt bredere enn skulderbredde, en enkel test er å stå på kne og la deg falle forover mens du tar i mot med hendene. Veldig ofte vil man da velge den grepbredden man kan utvikle mest kraft i. Det viktigste av alt – klem skikkelig hardt rundt stanga med tomlene rundt! Det verste jeg ser er de som holder tomlene under stanga på samme side som de andre fingrene, ikke bare vil dette gi dårligere stabilitet og styrke, men når du har sett noen miste ei hundre kilos vektstang på brystkassen ville du også gjort alt du kunne for å unngå at flere opplever det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

PF er ikke noe særlig om du har en fysisk jobb nei. Men for mange, og elever etc funker det fint :)

Veldig lyst å teste ut periodisk faste, tror det er et kostholdskonsept som passer meg bra. Men leser litt om det og ser på eksempelet her så er det lagt opp til trening og middag rundt lunsjtider. For meg som jobber dagtid så blir det rimelig upraktisk.

Vil PF passe for meg som normalt sett spiser lunsj kl 12, middag kl 17, trening kl 19 og kvelds kl 21?

http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/9/30/sprsmal-om-periodisk-faste-se-her/

Selv spiser jeg første måltid i lunsjen på skolen om vi har lange dager :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri klart å faste eller spise så skjeldent som flere folk her inne gjør. Nå har jeg en appetitt uten like når jeg trener som normalt da. Spiser ikke mye, men spiser ofte.

Men med full fysisk jobb og 15 timer +/- trening i uka så går det et par kalorier i forbrenningsmaskinen også iløpet av en dag.

Hadde du sittet på skolebenken hadde du klart det helt fint. 15 timer trening i uka høres bare ut som tidssløseri om du i tillegg har en fysisk krevende jobb. Hva jobber du som?

Lenke til kommentar

Hadde du sittet på skolebenken hadde du klart det helt fint. 15 timer trening i uka høres bare ut som tidssløseri om du i tillegg har en fysisk krevende jobb. Hva jobber du som?

Jupp! Går fint det! Nå pleier ikke JEG å spise så spesielt lite, tar som regel med ekstra matpakke før jeg vralter på trening etter skolen, men ikke i dag :( Og det straffet seg.

Tenkte på det, Gainere er jo fulle av karbohydrater og proteiner, hadde det ikke funket fett å bruke det som måltidserstatter også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Når du kan knekke en tå av at en vektskive på 5 kg som faller ned, så kan du forestille deg hva en stålstang som har 100+ kg på seg kan gjøre dersom en plutselig ruller av hendene dine og havner på brystkassen/halsen din alt ettersom hvor uheldig du er.

Men for all del, Darwin Awards er også en måte å bli husket på.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke riktig, stanga ligger der av seg selv, og med mindre du har gummiledd så merker du det ikke. Du bruker mindre krefter til grepet også, slik at du kan fokusere helt på brystet og tricepsen.

Er vel en grunn til at grepet heter som det gjør. Dessuten, når man strammer rundt stangen kan det bidra til å aktivere flere muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...