Gjest medlem-211409 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Du må belaste ryggen om den skal bli sterkere. Ryggproblemer er mest sannsynelig koblet til miljø før arv. Ja, vet jeg må belaste for å trene. formulerte spørsmålet mitt litt feil Jeg vet også at miljø ofte er en viktigere faktor enn arv, men da store deler av familien min sliter med ryggproblemer, vil jeg være ekstremt forsiktig med disse øvelsene. Jeg har også flere venner som har fått problemer med ryggen etter knebøy og markløft, og derofr har måttet slutte å trene. formulerer spørsmålet mitt mer riktig denne gangen da : er det noen som kan anbefale øvelser det ikke er vanlig å få skader med som har innvirkninger på omtrent samme muskelgrupper som knebøy og markløft? Endret 2. januar 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Kan du ikke bare jobbe mye med teknikk, og trene med bare stanga for å få inn teknikk uten belastning? Legg gjerne ut videoer av deg selv her jevnlig for å få tilbakemeldinger på teknikken så du kan forbedre den. Evt få noen kyndige til å se på det. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Cirka hvor lenge er holdbarheten på proteinpulver? På de to jeg har er det forskjellig (men de ble også kjøpt med litt mellomrom). Den lille går ut i mars, og den store går ut i 2012 Den store smaker best så det er jo fordelen der, hehe.. Står på den store "produksjonsdato 20 januar 2010, best før 29 januar 2012". Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hvor er det du holder til da julie? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Unngå knebøy ja... http://www.youtube.com/watch?v=otqbG5CbZ7E Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Den lyden var deilig! Knaaaaaack! Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Unngå knebøy ja... Jeg vet ikke helt om du skrev det som en humoristisk kommentar til videoen eller om du faktisk mente det seriøst? Om du mente det seriøst; kan du gi meg noen tips til øvelser som trener det samme som knebøy, men uten de samme typiske skadene det er lett å få med knebøy? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det var nok ment som i begge veier. Trener du for tungt med feil teknikk kan det der skje, trener du med rett teknikk og nøytral vekt kommer du nok langt. Tro meg, knebøy er en av de beste øvelsene der ute. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 takk for tipsene, sir-andy (så de ikke før nå), men jeg foretrekker å ikke filme meg selv på treningsstudioet. Angående det å be en kyndig om å se på teknikken min høres ikke det dumt ut Jeg er et rotehode og kommer sikkert til å glemme mye av det instruktøren (eller en annen) lærer meg. Det blir litt flaut å spørre om hjelp hver gang. skal uansett vurdere knebøy. begynner med litt vekter i hendene og går så over til stangen og så legger jeg på mer og mer på stangen. men hva med markløft? den øvelsen virker direkte skadelig (er det sikkert ikke). er den noe å anbefale til en som godt mulig er disponert for ryggplager? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Det var ment som en litt ironisk spøk Knebøy er en superviktig øvelse som alle bør eller nesten MÅ ha i programmet sitt. Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier om slekt som har vond rygg, det er for det meste syt og klag og unnskyldninger for ikke å trene. De du kjenner som har skadet seg på knebøy og markløft har mest sannsynlig skadet seg p.g.a. feil teknikk. Om du får in teknikken på knebøy så skal det bra mye til for at du skader ryggen på noen som helst måte. Jeg brukte å få vondt i korsryggen etter at jeg hadde stått i ro med fiskestanga etter en time ca. Det gjør jeg ikke nå lengre etter at jeg implementerte knebøy i min trening. Om du ser til Stronglifts 5x5 så er det bare et sett markløft hver annen trening og Mehdi forklarer også hvorfor. Og SÅ... http://www.youtube.com/watch?v=kawBY5p29fQ Endret 2. januar 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Bor i Vestfold Sikkert ikke i nærheten av noen (eller, jeg vet Cauldron2 bor kort unna meg, men har ikke sett han her i tråden på en stund). Bare tenkte å høre her først. Men altså.. man kan jo skade seg med HVILKEN som helst øvelse om man har feil teknikk og feil vekt! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg bor ikke så veldig langt unna vestfold, men ikke så nærme at jeg hadde giddi og henta det Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Fikk bok til jul. Først spydde jeg litt fordi jeg får ALLTID kokebøker til jul og jeg er dritt lei. Men den her er faktisk ganske ålreit. Det står næringsinnhold fra alle slags mulige frukter, bær og grønnsaker, samt ENKLE oppskrifter selv jeg kan gidde å prøve I tillegg til næringsinnhold står det også litt om de forskjellige, f. eks hvor de kommer fra, hvordan man skal oppbevare, tilberedningsmåter osv. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Å herregud... TV 2-sportens CARSTEN SKJELBREID (38) kom i toppform etter å ha vært med i «Skal vi danse» i fjor. Han anbefaler andre å trene mer moderat.- Når man starter treningen i januar så ikke forvent deg sixpack innen mai. Idiot... Lene Alexandra Øien (29) er sertifisert aerobicinstruktør og trener fem dager i uken. Til sommeren er hun ferdigutdannet som personlig trener.Høyere puls vil i tillegg føre til at avfallsstoffer lettere transporteres ut av kroppen. Dermed blir man fortere kvitt det man har konsumert i løpet av julen, sier Lene til VG. Harr harr... Ja jeg vet det er tabloide nyheter men dog... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg kjenner at knebøyen er verre på ryggen min enn markløft. Det har garantert med teknikken å gjøre. Som sagt mange ganger før er det ikke øvelsene i seg selv, men teknikken som er farlig. Om du vil ha to enormt bra øvelser i programmet ditt, satser du på teknikk. Det er selvfølgelig, til en viss grad, substitusjonsøvelser. Ikke at jeg har veldig mye peiling på disse, ettersom jeg trener både bøy og mark selv. Innlegget over: Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal ønske å lese om "kjendisenes" treningstips. Hvorfor skal en ta det seriøst? De er da ikke kyndige på noe vis fordi de er kjendiser og muligens ser godt ut! Endret 2. januar 2011 av wingeer Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det var ment som en litt ironisk spøk Knebøy er en superviktig øvelse som alle bør eller nesten MÅ ha i programmet sitt. Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier om slekt som har vond rygg, det er for det meste syt og klag og unnskyldninger for ikke å trene. Det er nok ikke unnskyldninger for å slippe å trene. Min mor trener regelmessig og går til fysioterapeut for å hindre større ryggproblemer, men jeg skal prøve å få til knebøy Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) flere som følger med på han her eller? http://www.youtube.com/watch?v=dC2WI9WdYxY&feature=channel Endret 2. januar 2011 av Ownbeef Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Unngå knebøy ja... http://www.youtube.com/watch?v=otqbG5CbZ7E hahah, No Milk Today Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Den kjendisartikkelen var..ja. Ikke veldig bra. Men den fungerer sikkert på de som er veldig opptatte av kjendiser og hvordan de ser ut. "Åhh Marianne Aulie renser kroppen i en uke og hun ser jo tynn ut naken, da funker det sikkert!". Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 flere som følger med på han her eller? http://www.youtube.com/watch?v=dC2WI9WdYxY&feature=channel Scooooooooooooooooooobyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå