Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et tips til alle nybegynnere: Aldri tren øvelser du ikke har peiling på teknikken. Som for eksempel markløft. Jeg trente markløft med å krumme ryggen og nå klarer jeg såvidt å gå!! Helvette :( Noen som har opplevd dette? Tips til hva jeg bør gjøre? :p

Lenke til kommentar

Et tips til alle nybegynnere: Aldri tren øvelser du ikke har peiling på teknikken. Som for eksempel markløft. Jeg trente markløft med å krumme ryggen og nå klarer jeg såvidt å gå!! Helvette :( Noen som har opplevd dette? Tips til hva jeg bør gjøre? :p

hehe, typisk eksempel som skjer de fleste nybegynnere ;)

Var borte det der for 3år siden ca jeg, var et helvette, men jeg skadet ryggen av måten jeg trente på.

155kg + krummet rygg + 13år = 6mnd skade å uten markløft ;) Men fikk løftet 155kg opp da.

Ble da et halvårs trening med sumo mark, noe som hjalp teknikken super mye. trente så markløft på 50-70% av maksen. Etter ei rask stund hadde jeg 160kg, ikke lenge etter 180kg, måneden etter 180kg, fikk jeg opp 200kg.

Så en skade er ingen unnskyldning, bare ta tiden til takke :)

Lenke til kommentar

Og som skal spøke om alt ingenting angående trening fordi de er så usikre på hvordan man skal gå frem slik at man ikke får ørefred... :realmad:

Tror vi skal ta dette opp her:p

Haha. Vanligvis kommer det litt mer folk på mandagene pga dårlig samvittighet etter helga, i januar kommer man til å stå i kø på vei inn. grøss og gru

Lenke til kommentar

ikke altfor lenge vel, mor mi pleier og kjøpe masse kylling og dele det opp i poser og fryse det, og ta opp en pose og steke det så spise det dagen etter (ha det i kjøleskapet til neste dag), eller bare spise det med en gang :)

også et tips noe jeg pleier og lage og ha med på skolen, pleier og steke kyllingen og krydre det med (Chicken and Steak krydder) og så skru av plata vente litt og ha på ost og sette et lokk på til osten smelter, og så ha på det du vil agurk eller noe.:)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Godt nyttår, folkens!

Starter nyåret med et spørsmål: Hvor lenge kan en stekt kyllingfilet ligge i kjøleskapet? Mamma blir irritert når jeg står å steker kylling hver dag.. :ermm:

Stek en hel haug med kylling. Porsjoner det i poser å legg det i frysen. Ta opp kyllingen i kjøleskapet kvelden før du skal ha det :)

Lenke til kommentar

Da synes jeg mora di skal bli litt mer voksen og respektere hva du eter.

Tror ikke det har så mye med hva jeg spiser. Tror faktisk det er lukten og stekeosen som irriterer henne :!:. Og siden hun nettopp har opperert, er hun ekstra irritabel..

Lenke til kommentar

Noen som vil ha litt veldig billig proteinpulver og få med en halvfull boks Omega3/multivitamin på kjøpet? Gidder ikke dra med 2kg pulver i kofferten til England kjenner jeg :tease: så om noen bor i nærheten kan de få det for en symbolsk sum til 150,- eller noe, bare så jeg blir kvitt det. Er ingenting i veien med noe av det og utløpsdatoene er ok.

post-104005-0-61155600-1293983096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

hei!

jeg har trent siden ca sommerferien på treningssenter nå. Jeg har ett problem:

både mor og far, samt alle besteforeldrene mine har/ har hatt ryggproblemer. dette medfører at jeg er redd for å ta markløft og knebøy (siden ryggproblemene godt mulig er arvelig), som er noen av de mest effektive øvelsene. noen som har noen anbefalinger til lignende øvelser som ikke kan medføre belastninger på ryggen? :)

har btw aldri hatt problemer med ryggen selv, men er livredd for å få det etter å ha sett hvordan familien min hele tiden klager over ryggen sin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Cirka hvor lenge er holdbarheten på proteinpulver?

1-2 år :) har dessverre ingen kilder til påstanden min, men det som er det normale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...