Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Den siste har jeg kjennskap til. Var noen små ung-gutter som kom bort til meg der jeg trener. De gikk på idretts skole (fotball) og lurte på om jeg hadde forslag til øvelser (de tok bare hang-ups, mer eller mindre). Så jeg starta med og foreslå knebøy, markløft og benkpress. Men da ble de bare for store og tunge til å springe..

BULLSHIT!

friAsafaPowell_narrowweb__300x526,0.jpg

40b276f12702f8d.jpg

Hvem tror du er den beste atleten? Han store tunge med masse muskler?

Endret av Sir-Andy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hva du skal gjøre. Han svarte klarer å holde tempoet i 10 sec så er musklene sp fulle av syre at de er stokke stive. Mens han hvite kan springe i timesvis...

Musklene blir til det du trener dem til. Fortballspillere trenger både eksplosiv og utholdene styrke.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en troppssjef da jeg var i militæret som var 130 kg. Han var IKKE svær eller noe, han så rett å slett godtjukk ut.

Han sprang fra ALT OG ALLE og kunne slite ut hele leiren i AG-gym... Jeg mener det ikke som noe jeg tror han kunne, han gjorde faktisk det... :ph34r:

Alle rekruttene møtte en dag opp til oppstilling og en etter en slet han oss ut.

Han sprang 3000meteren på under 10 minutter i tillegg...

Så det argumentet at svære tunge folk er trege og ikke holder lenge ut kan man stappe langt opp i rompa til man treffer det mannlige g-punktet...

han hette forsåvidt Kristoffersen og var trønder som alle andre fenriker i forsvaret :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ja, en del sprintere ser ganske bøffe ut, men mye av det kommer faktisk fra det faktum at fettprosenten deres alltid er svært lav. Fett er som kjent dødvekt, og i idretter der ekstra polstring på magen ikke er prestasjonsfremmende (som i styrkeløft :new_woot: ) så er det selvsagt et mål å minimere fettmassen.

Sprintere trener forøvrig knebøy. Det gjør også etter all sannsynlighet både fotballspilleren(?) med smykket og Marit Bjørgen (hun har såvidt jeg husker nevnt noen solide vekter i et intervju).

Lenke til kommentar

Prøvde markløft i dag.. etter å ha bært 40 kg med 2 sett, begynte jeg å få vondt i venstre rygg nede. Hva kan jeg gjøre? Skal sies at jeg klarte 40 kg uten noe problem ellers.

er nok teknikken din tipper jeg, du får filme og legge ut så får vi se.

om du synes 40kg er tongt løfter du lettere.

hvordan varmer du opp før du starten økten din?

ellers står det jo noen tips HER

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det har jeg merket etter hvert, at det kommer en del positiv oppmerksomhet som følge av treningen. Folk spør og lurer, og de sedvanlige guttene som kommer bort som synes det er gøy å se jenter trene "ordentlig" (dvs. tungt med frivekter). Det synes jeg er hyggelig!

Godt nyttår alle sammen, må nyåret komme uten nyttårsforsetter om torsk og brokkoli og mange nye perser for 2011!

:mrgreen:

Lenke til kommentar

Det har jeg merket etter hvert, at det kommer en del positiv oppmerksomhet som følge av treningen. Folk spør og lurer, og de sedvanlige guttene som kommer bort som synes det er gøy å se jenter trene "ordentlig" (dvs. tungt med frivekter). Det synes jeg er hyggelig!

Hehe, jenter med musker er jo sykt digg da :D Problemet er jo bare at man blir sett på som mannesvin om man kikker og beundrer for mye :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...