Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hvor normalt er det egentlig å gå ned 2kg iløpet av en uke i jula?

Er virkelig ikke så glad i spise, og når det er juleferie, så gidder jeg ikke å stresse med å spise masse...

Bulking er langt i fra lett... :(

Jeg gikk selv ned i jula før, men heldigvis har trenden snudd seg og interessen for mat økt! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Om man står så fremoverlent at stangen ligger død mellom repetisjonene så er mye av problemet løst. Husker ikke akkurat navnet på øvelsene. (roing, altså)

Bøy og mark kan fint være på samme dag, jeg har trent slik i månedsvis (og svært mange styrkeløftere i årevis) uten problemer.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Tja. Jeg ser for meg at et langt større problem hos nybegynnere er at 1) vektene er for tunge/progresjonen er for rask, eller 2) at teknikken er dårlig. Det ene er jo en noenlunde lett ting å fikse, gitt at man tillater at egoet får seg en ørliten dult, den andre er kjerneproblemet. Og da må man enten gripe tak i noen som kan hjelpe (se etter en på treningssenteret i vektløftersko med knevarmere :tease: ) eller så må man filme og få vurdert. Er teknikken problemet, vil ryggen bli like vond om man trener markløft på mandag og bøy på onsdag, eller bøy og markløft på samme dag, eller kun markløft på lørdagene.

De aller fleste helkroppsprogrammer har kun bøy eller mark som "bein/rygg" øvelse, og det er helt greit, spesielt om man har planer om å komme seg gjennom programmet sitt på rundt en time. Jeg sier ikke at bøy og mark på samme dag er en fix, men det er ikke problemet heller. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Kontrastdusjing (veksle mellom varmt og kaldt vann) er symptomdempene, men ikke stort annet ;) Er ikke så mye som hjelper, annet enn tid, dessverre :wee:

Lenke til kommentar

Siden jeg har startet har jeg aldri prøvd knebøy, markløft osv... egentlig har jeg ikke trent så mye beina, bare ved å presse på en vegg på apparat. Kan dette være farlig? Har egentlig sterke bein siden jeg har spilt fotball osv men er det vits i å trene da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...