wingeer Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Anbefaler ikke helt å trene etter en faste, for å si det slik. Men det går helt fint å trene styrke selv om en har et kcal-underskudd. Kjører bare ikke fullt av det en tar til vanlig. Null problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det går helt fint å trene på fastende mage, jo. Martin Berkhan har skrevet litt om dette. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Går nok fint, men personlig synes jeg det er helt forferdelig. Jeg trenger mat for å trives på trening. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg og. Samt at om jeg trener før frokost så blir jeg tett i nesa, tett i hodet og svimmel og får en slags influensa følelse i hele kroppen. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, jeg benekter ikke at det GÅR. Jeg bare anbefaler det ikke. Lett å bli svimmel/uvel. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja. Det vi sier her og nå. Vi nekter heller ikke for at det går men vil sterkt anbefale å spise først. Jeg takler f.eks å trene en time etter frokost. Det er ikke noe problem. Men da har jeg jo allerede fått våknet og begynt å få i gang kroppen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Derimot det å spise før første trening vil gi deg mer overskudd og utnyttelse av treninga Tenker hovedsaklig på jogging i motbakke ved et tempo hvor du akkurat klarer å snakke, dvs ikke noe spesielt tung trening. Ved vektløfting ville jeg absolutt anbefalt å spist først, det er iallefall min preferanse Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Enig der. Det går fint an å jogge på tom mage. Foran styrketrening foretrekker jeg å spise først. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Les denne artikkelen om trening på tom mage. Jeg mener å huske at selv de som holder på med IMF inntar næring før trening... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja. Det vi sier her og nå. Vi nekter heller ikke for at det går men vil sterkt anbefale å spise først. Tja. Jeg vil sterkt anbefale å prøve ut selv hvordan kroppen fungerer med og uten mat, og på grunnlag av dette dra sine egne konklusjoner. Jeg vet om en del folk som trener kl 7 om morgen uten å ha spist først og trives med dette, men det er ikke noe kroppen min liker. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Fagerli sa dette en gang: På deff vil det gi samme resultat om du utgjør samme arbeid. Om joggeturen blir 5 min kortere/ mindre effektiv pga du er sulten så er det bedre å spise først. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jada, så lenge du føler du får noe skikkelig ut av treningen er det bra. (og ikke klikker helt med repetisjoner). Mener 1-6: Styrke (selve muskelfibrene utvikles), 6-12: Volum (lagre for vann og energi økes) og 12: Utholdenhet (melkesyretoleranse osvosv). Jeg mener du finner forskjeller mellom en muskel som er trent mye på volum og en som er trent kun for styrke, utseendemessig sett. Se på Bruce Lee for eksempel, få med så stor styrke i forhold til kroppsvekt - og fysikken hans er definitiv ripped og heller mot senete. sikker på dette? vil musklene i seg selv se noe annerledes ut om du trener med et annet antall reps? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har en kompis som har null peiling på styrke, vet ikke om jeg gidder å bruke så mye tid på å trene han eller lære han pga han er typen som dropper ting relativt kjapt. Tenkte jeg skulle bare gi han et RYP oppsett. RYP er fortsatt greit nybegynnerprogram? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jepp, men han må lese det, få med seg ting som progresjon (automatisk) / hvileuke osv. Og uten kcal-overskudd/ underskudd kommer man ingen veg , så litt må man stå på. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jepp, men han må lese det, få med seg ting som progresjon (automatisk) / hvileuke osv. Og uten kcal-overskudd/ underskudd kommer man ingen veg , så litt må man stå på. Jojo, når det kommer til kcals skal jeg sende han i riktig retning der. Progresjon osv regner jo programmet ut selv og med litt forklaring er det null stress. Jeg får ikke han til å lese de sidene for å si det sånn. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jepp, men han må lese det, få med seg ting som progresjon (automatisk) / hvileuke osv. Og uten kcal-overskudd/ underskudd kommer man ingen veg , så litt må man stå på. hva skjer om man verken har overskudd eller underskudd? vil du ikke bygge muskler uten å ligge i overskudd? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har alltid lurt på om dersom man ønsker å bli 80kg rippa, om man da legger seg på et kcal nivå som tilsvarer vedlikehold til en som er 80kg rippa til syvende og sist vil ende opp sånn. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Ligger du på midten / like mye som du forbrenner/ ca 33kcal pr kg så står vekten stille. Glykogenlagrene kan øke noe/ utholdenhet/ osv. Nå er det også slik at nybegynnere kan bygge på kcaloverskudd + at fettprosenten senkes. Det er en fordel man har som ny, ikke noe man kan ta med seg siden. 200kcal i pluss er anbefalt, da bygger man litt mindre en ved 500-1000 kcal i pluss, men fettlagringen blir mindre/0 og i det andre eks vil man etter 3-4 mnd deffe pga fettlagring og taper byggetid da man bare holder på massen på en deff. Totalt sett gir 200 i pluss best resultat, man slipper også deff, ser bedre ut hele året. Følger man også H&F-C-/ A ( A er den avanserte, egen artikel) så vil det bli rett overskudd/underskudd ved varierende aktivitetsnivå også. Endret 9. desember 2010 av War Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Les denne artikkelen om trening på tom mage. Jeg mener å huske at selv de som holder på med IMF inntar næring før trening... Umm, serriøst? Tatt fra artikkelen: Seems to make sense, but research has proven this to be wrong. Several studies have shown no difference in substrate utilization (glycogen vs. fat) for those working out on an empty stomach vs. those who eat a small meal prior to their morning workouts. In fact, one study showed the exact opposite—those who had a small meal first burned more calories and more fat than the empty stomach group. Og hvor var kildene på slutten av artikkelen hans? eller, linkene til disse studiene. "no difference",ja særlig! <- der har du en veldokumentert og objektiv artikkel. Edit: Innta næring ved treningsstart og mye næring ved treningsslutt, det mener jeg er optimalt. Gitt at du faster. Endret 9. desember 2010 av storken Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jada, så lenge du føler du får noe skikkelig ut av treningen er det bra. (og ikke klikker helt med repetisjoner). Mener 1-6: Styrke (selve muskelfibrene utvikles), 6-12: Volum (lagre for vann og energi økes) og 12: Utholdenhet (melkesyretoleranse osvosv). Jeg mener du finner forskjeller mellom en muskel som er trent mye på volum og en som er trent kun for styrke, utseendemessig sett. Se på Bruce Lee for eksempel, få med så stor styrke i forhold til kroppsvekt - og fysikken hans er definitiv ripped og heller mot senete. sikker på dette? vil musklene i seg selv se noe annerledes ut om du trener med et annet antall reps? Merk at jeg skriver "jeg mener". Tatt fra bodyrecomposition.com There do appear to be some visual differences between athletes who train heavily and those who just pump up all day. As well, some have found that pump type trainers tend to shrink more quickly (suggesting that the growth is of a more transient type) than those that train heavily. Or I’m just hallucinating again. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå