Gå til innhold

A64 3500+ vs. A64 3000+ ved klokking

Ravn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om en går ut fra at begge klokker likt vil det jo "lønne" seg å gå for en 3000 da du får mere ut av minnet da du kjører høyere fsb. :hmm:

enig med snekkern her. hva skal du med en 3GHz cpu med 100MHz buss (dette er et eksempel) når du kan få en 2,4GHz med 400MHz buss. eneste "problem" med dette er at du burde ha ram som klarer å "holde følge" med prosessoren din.

Lenke til kommentar
Om en går ut fra at begge klokker likt vil det jo "lønne" seg å gå for en 3000 da du får mere ut av minnet da du kjører høyere fsb. :hmm:

EDIT FEIL !!

Det hele kommer ann på hvor mye penger du har lyst til å bruke på pc'en din. Tror nok at jeg hadde kjøpt 3000+ fordi den gir mer verdi for pengene.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Ja, hvis man kun tenker på klokkingen men det er jo mer cache på 3500 +, det er vel bare det som skiller 3200 + og 3500+ ?

hmmm.... hvor mye cache er det snakk om her? fra 512 til 1MB?

økning av cache har mindre og mindre å si (som man legger merke til) jo høyere man kommer opp (spesielt når man legger inn en L3 cache (fy på deg intel))

Lenke til kommentar
Ja, hvis man kun tenker på klokkingen men det er jo mer cache på 3500 +, det er vel bare det som skiller 3200 + og 3500+ ?

hmmm.... hvor mye cache er det snakk om her? fra 512 til 1MB?

økning av cache har mindre og mindre å si (som man legger merke til) jo høyere man kommer opp (spesielt når man legger inn en L3 cache (fy på deg intel))

Njo men L3 cachen er vel kjappere enn L2 cachen? Samme det hvis du vil ha mest igjen for pengene så kjøper du en a64 3000+

Lenke til kommentar
ville satset på 3200+ om jeg skulle kjøpe på nytt. har 3000+ nå, og klokker til 2,5GHz, men kunne fått 2,7 med multiplier på 10. min har 9x.

3200+ har fin balanse mellom pris og ytelse

Hvis du skal klokke har det ikke noe å si om du kjøper 3000+ eller 3200 + tror jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...